خبرگزاری کار ایران

بیانیه مجمع جهانی صلح اسلامی در محکومیت تهدید نظامی علیه سوریه

کد خبر : ۱۰۱۴۳۸

مجمع جهانی صلح اسلامی با صدور بیانیه‌ای تهدیدهای نظامی آمریکا علیه ملت سوریه را محکوم کرد.

مجمع جهانی صلح اسلامی با صدور بیانیه‌ای تهدیدهای نظامی آمریکا علیه ملت سوریه را محکوم کرد.

به گزارش ایلنا، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

در شرایطی که ملت‌های دوست سوریه در تلاش برای یافتن راه‌حلی منطقی و خردمندانه برای پایان دادن به بی‌ثباتی در سوریه و توقف فعالیت‌های تروریستی علیه ملت این کشور هستند، تهدیدهای نظامی آمریکا که حلقه تکمیلی حمایت‌های تسلیحاتی و مالی این کشور از گروه‌های تروریستی است، موجب نقض آشکار صلح و امنیت منطقه‌یی و جهانی شده است.

مایه تاسف است که برخی دولت‌های عرب منطقه نیز به حمایت از برنامه‌های آمریکا پرداخته و ناآگاهانه در دامی افتاده‌اند که این کشور برای جهان اسلام و منحرف کردن جریان بیداری اسلامی و جبران سقوط رژیم‌های وابسته و غربی در منطقه گسترانده است.

آمریکا در تلاش است تا با نقض اصول مردم‌سالاری و حاکمیت مردم بر سرنوشت سیاسی خود، به جای ملت سوریه تصمیم بگیرد. بارها نهادهای منصف و دوست ملت سوریه از حقوق مشروع این ملت برای انتخاب سازوکارهای اداره امور کشور خود دفاع کرده‌اند و تصمیم نهایی در این زمینه را حق بنیادین و غیرقابل سلب ملت سوریه شمرده‌اند. تشکیل گروه‌های تروریستی وابسته به خارج، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی و تسلیحاتی از آن‌ها و مدیریت اقدامات تروریستی علیه مردم سوریه، نتیجه‌ای جز ارعاب و کشتار مردم غیرنظامی و نقض حقوق بشری آن‌ها نداشته است. با این حال، آمریکا با ادعای پاک‌دستی و بی‌آن که هیچ گونه نمایندگی از ملت سوریه داشته باشد، منافع خود در بی‌ثبات‌سازی منطقه را به نام حمایت از مردم سوریه تعقیب کرده و به همین نام، تسلیحاتی را که بر سر مردم این کشور فرود می‌آیند، در اختیار گروه‌های تروریستی قرار داده است. در این روند، کار به جایی رسیده که آمریکا ناتوانی در دستیابی به اهداف خود علیه این کشور و ملت را از طریق تهدید به حمله نظامی جبران و در این خصوص همه موازین بین‌المللی را زیرپا گذاشته است.

بی‌شک، تهدید به حمله نظامی بدون رعایت موازین بین‌المللی از جمله به صورت یک‌جانبه و بدون اجازه شورای امنیت، خود تهدیدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی است که باید از سوی جامعه بین‌المللی محکوم شود.

مجمع جهانی صلح اسلامی عقیده دارد که تهدید به حمله نظامی در این شرایط، تهدید به عمل تجاوزکارانه است و از این رو، از جامعه بین‌المللی، دولت‌های منطقه، نخبگان و سازمان‌های مردم نهاد می‌خواهد کلیه تدابیر مقتضی به منظور توقف این تهدیدها را اتخاذ کنند.

مجمع جهانی صلح اسلامی

تهران- 10 شهریور 1392/ 1 سپتامبر 2013»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز