خبرگزاری کار ایران

محسنی گرکانی:

قوه قضاییه مافوق قوه مجریه و مقننه است

کد خبر : ۱۰۳۲۸۱

عدالت اقتضا می‌کند تمام قضات با شجاعت مقابل ستمکاران بایستند این کلید اعتمادسازی برای قوه قضاییه است و می‌توان از این طریق نظام قضایی را حافظ امنیت اجتماعی قرار داد.

ایلنا:رئیس دیوان عالی کشور گفت:تمام وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در صورتی که به مشکلی برخوردند به قوه قضاییه مراجعه می‌کنند بنابراین قوه قضاییه مافوق قوه مجریه و مقننه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسنی گرکانی در مراسم تودیع و معارفه قائم مقام دیوان عالی کشور، رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات و مشاور رئیس قوه قضائیه گفت: وظیفه همه ما این است که از سنگری به سنگر دیگر برویم اما کار خود را ادامه دهیم نظام قضایی یک نظام آبرومند و مستقل است که آثار مهمی در امنیت کشور دارد.

وی با تاکید بر اینکه امنیت کشور به برکت قوه قضاییه میسر شده است، گفت: تمام وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در صورتی که به مشکلی برخوردند به قوه قضاییه مراجعه می‌کنند بنابراین قوه قضاییه مافوق قوه مجریه و مقننه است.

رئیس دیوان عالی کشور مدارا با مردم را یکی از وظایف قاضی دانسته و گفت: قضات جوان باید با رفتار درست و مدارا با مردم،اعتمادسازی را برای دستگاه قضایی ایجاد کنند.

وی؛ عدالت در قضاوت را از شاخصه‌های اخلاقی یک قاضی برشمرد و گفت: نسبت به ستمگران و کسانی که به مردم رحم ندارند نباید جای لطافت باشد. عدالت اقتضا می‌کند تمام قضات با شجاعت مقابل ستمکاران بایستند این کلید اعتمادسازی برای قوه قضاییه است و می‌توان از این طریق نظام قضایی را حافظ امنیت اجتماعی قرار داد.

گرکانی با بیان اینکه نظام قضایی نگهبان جامعه است، گفت: روز گذشته من سخنانی را گفتم درحالیکه روزنامه‌ها این گونه منتشر کردند که من گفتم به تمام پرونده‌های قضایی 10 روزه رسیدگی می‌شود درحالیکه عرض من این بود که پرونده‌های خاص همچون آدم ربایی و قتل که به دیوان عالی کشور می‌آید بیش از 10 روز در دیوان معطل نخواهد ماند.

وی افزود: کسانی که اولیای دم این پرونده‌ها هستند اگر بیش از 2 ماه معطل شوند قطعا مردم مایوس خواهند شد البته ممکن است رسیدگی به این پرونده‌ها در دادگاه‌های هم عرض قدری طول بکشد که ما مسئول آن نیستیم. قضات باید سعی کنند پرونده‌های ویژه را زودتر مورد رسیدگی قرار دهند و نگذارند مردم از رسیدگی به آن مایوس شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز