خبرگزاری کار ایران

ترقی:

اصلاح‌طلبان قصد احیای جنبش دانشجویی را دارند

کد خبر : ۱۰۳۴۱۰

اعتدال راه اصلاحات را نمی‌رود ولی اصلاحات می‌خواهد از دریچه اعتدال به اهداف خود دست پیدا کند/اصلاح‌طلبان می‌خواهند جامعه‌سازی مدنی را بجای جامعه‌سازی اسلامی دنبال کنند.

رئیس مرکز امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به فضای سیاسی موجود در کشور بویژه در دولت ابراز عقیده کرد: اصلاح‌طلبان می‌خواهند از دریچه اعتدال به اهداف خود برسند.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا ترقی در جمع مجمع حامیان ولایت نیشابور ضمن تشریح روند موفقیت اعتدالگرایی در انتخابات اخیر، دلایل عدم موفقیت اصولگرایان را از دست دادن دستاوردهای هشت ساله بخاطر ضعف دولت دهم در ولایت‌پذیری و حل مشکلات اقتصادی مردم و حاشیه‌سازی‌های جریان انحرافی دانست و اظهار کرد: دولت اعتدال با ریاست آقای دکتر روحانی که سابقه خوبی در دوران قبل از انقلاب در نیشابور دارد شکل گرفته و باید تلاش کند با کمک همه بر مشکلات کشور غلبه کرده و مطالبات مردم را پاسخ گوید.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری به دولت یازدهم، تصریح کرد: از سخنان رهبری به دولت یازدهم می‌توان دریافت که معظم‌له فرآیند دولت‌سازی اسلامی را همچنان مجدانه دنبال می‌کنند و نمی‌خواهند در این فرآیند سستی یا کندی ایجاد شود؛ لذا با بیان شاخصه‌های دولت مطلوب اسلامی ریل حرکت دولت یازدهم را مشخص کرده‌اند.

این نماینده دوره پنجم مجلس افزود: اعتدالگرایی یک روش در اداره کشور است و کسانی که می‌خواهند آن را برای اصلاح‌طلبان مصادره کنند یا به جریان سومی در کشور تعبیر کنند اشتباه می‌کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: اعتدال راه اصلاحات را نمی‌رود ولی اصلاحات می‌خواهد از دریچه اعتدال به اهداف خود دست پیدا کند.

ترقی با اشاره به تحلیل‌های انتخاباتی از سوی برخی اصلاح‌طلبان اظهار کرد: تئوریسین‌های اصلاح‌طلب با توجه به فتنه 88 و حوادث پیش آمده به این جمع‌بندی رسیده‌اند که بعد از فتنه 88 بخش قابل توجهی از مردم نسبت به مجریان و عاملان فتنه واگرایی پیدا کرده‌اند و در نتیجه روش رادیکالی در اصلاحات را رد و توصیه می‌کنند که باید اصلاحات در ایران نرم و در چهارچوب قانون اساسی صورت پذیرد، به همین خاطر اصلاح‌طلبان مثل اخوان‌المسلمین برای نفوذ در نظام می‌خواهند بصورت نرم و لایه لایه پیشروی کنند.

رئیس مرکز امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی در ادامه مدعی شد: اصلاح‌طلبان می‌خواهند با نفوذ در وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش، جنبش دانشجویی را احیا و جامعه‌سازی مدنی را بجای جامعه‌سازی اسلامی دنبال کنند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس نیز تاکید کرد: نمایندگان باید مثل زمان رای اعتماد به وزرا حساسیت خود نسبت به این وزارتخانه‌های آینده‌ساز و مستعد برای بحران‌سازی را حفظ کنند و اجازه ندهند افراد حاشیه‌ساز و ناسازگار با سیاست‌های نظام در آن رخنه کنند.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با رد فرضیه شروع دوران پسااصولگرایی گفت: گفتمان اصولگرایی، گفتمان انقلاب اسلامی است و حذف شدنی نیست. ممکن است چند مدتی اصولگرایان در قدرت نباشند ولی این به معنای کنار رفتن گفتمان نیست.

ترقی در بخش دیگری از صحبتهایش با اشاره به بحران اخیر سوریه اظهار کرد: حمله غرب به سوریه به ضرر سیاست‌های دولت تازه‌کار آقای روحانی است، زیرا این حمله موضع ایران نسبت به آمریکا را خصمانه کرده و راه مذاکره و گفت‌وگو را می‌بندد و منطقه را دچار یک جنگ ناخواسته خواهد کرد.

وی در ادامه، پیروز انتخابات را مردم و رهبری دانست و ادامه داد: نباید برخی از شخصیت‌ها تصور کنند می‌توانند اهداف سکولاریستی یا تزهای دموکراسی‌خواهی غربی یا نگاه‌های با عینک غرب به مسائل منطقه را از درون اعتدالگرایی دنبال کنند.

ترقی حمایت حکیمانه، رصد هوشمندانه و نقد منصفانه دولت را بهترین مشی سیاسی احزاب در قبال دولت دانست و تاکید کرد: باید به دولت فرصت داد تا در زمان مشخص شده بتواند بر مشکلات کشور غلبه کند و آرامش و ثبات سیاسی و اقتصادی کشور حفظ شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز