خبرگزاری کار ایران

نجفی در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح کرد:

نقش مشورتی هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۲

اصلاح طلبان هنوز به اجماع مشخصی در خصوص نامزدی سید محمد خاتمی نرسیده‌اند و همانطور که عرض کردیم در رابطه با مصادیق کاندیداتوری صحبت‌هایی انجام نداده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش دولت هاشمی تاکید کرد: در جریان هفتم تیر و بعد از انفجار ساختمان ریاست جمهوری آیت الله هاشمی توانست بر اوضاع مسلط شود درحالیکه اگر استواری ایشان نبود قطعا انقلاب و نظام اسلامی با مشکلات بیشتری مواجه می‌شدند.

محمد علی نجفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به حضور اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اصلاح طلبان هنوز به اجماع مشخصی در خصوص نامزدی سید محمد خاتمی نرسیده‌اند و همانطور که عرض کردیم در رابطه با مصادیق کاندیداتوری صحبت‌هایی انجام نداده‌اند.

وی همچنین با اشاره نقش آیت الله هاشمی در کشور تاکید کرد: آیت الله هاشمی مشاوری امین و صاحب نظر در مسائل کشور است که تاکنون نیز مسئولیت‌های بزرگی در کشور داشته است. ضمن اینکه ایشان حتی زمانی که مسئولیت نداشته باشند نیز همواره طرف مشورت قرار می‌گیرند و با رهبری و گروه‌های سیاسی در سطوح مختلف به مذاکره می‌نشینند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه سالهای گذشته کشورمان با بیان اینکه جریان اصلاحات امروز از انسجام و یکپارچگی برخوردار است، گفت: آقای هاشمی به عنوان مشاور مورد اعتماد گروه‌های اصلاح طلب محسوب می‌شود به گونه‌ای که گمان می‌کنم در انتخابات ریاست جمهوری با وی مشورت خواهند کرد.

نجفی در ادامه با اشاره به واکنش آیت الله هاشمی در برخورد با هجمه‌های صورت گرفته علیه خانواده و شخص خود، یادآور شد: آقای هاشمی دارای ویژگی‌ای است که ممکن است بسیاری افراد از آن محروم باشند و آن هم روحیه ایستادگی بالای ایشان است به گونه‌ای که در جریان هفتم تیر و بعد از انفجار ساختمان ریاست جمهوری توانست بر اوضاع مسلط شود در حالیکه اگر او نبود تسلط بر اوضاع اصلاً آسان نبود.

وی افزود: به یاد دارم که ایشان پس از انفجار دفتر ریاست جمهوری سریعا جلسه‌ای تشکیل داد، تمامی وزرا را دعوت کرد و راهکارهایی را برای اداره کشور و تسلط بر اوضاع ارائه داد. مردم آن زمان می‌دانستند که رئیس جمهور و نخست وزیر شهید شده‌اند اما انقلاب هنوز روی پای خود ایستاده و اگر استواری ایشان نبود قطعا انقلاب و نظام اسلامی با مشکلات بیشتری مواجه می‌شدند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اظهارات آیت الله هاشمی در واکنش به دستگیری فرزندانش مبنی بر اینکه «فرزندان من نیز مثل همه مردم هستند و اگر بنا است حکم قضایی در رابطه با آنان اجرا شود باید به زندان بروند» گفت: آقای هاشمی علاوه بر روحیه مقاومت داری روح لطیفی است به نحوی که حتی این روحیه لطیف، به او اجازه نداد که در مسند قضا بنشیند. بنابراین طبیعی است که به خاطر عاطفه پدری و روحیه لطیفی که دارد از زندانی شدن فرزندانشان ناراحت باشند و با‌شناختی که از ایشان داریم وی قطعا نظام جمهوری اسلامی را از فرزندانشان بیشتر دوست دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز