خبرگزاری کار ایران

آیت الله هاشمی رفسنجانی:

ولایتیون به ولایت فقیه ضربه زدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۲

ولایتیون با نفوذ به برخی باندهای قدرت توانستند تحت شعارهای ظاهرالصلاح و اسلامی و البته عملکردهای ضداسلامی خود، ضربات خود را به انقلاب، نظام اسلامی و به خصوص رکن اساسی آن یعنی ولایت فقیه وارد آورند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح روند مبارزه حضرت امام(ره) و نیروهای مؤثر در انقلاب اسلامی به خصوص طیف مذهبی با رژیم طاغوت گفت: مخالفان حکومت اسلامی و ولایت فقیه از قبل از انقلاب زمانی که مبارزه با شاه به مرحله خطر و جانفشانی رسید، تحت عنوان «ولایتیون» با برنامه و اعتقادات حضرت امام برای مبارزه و تشکیل حکومت اسلامی به مخالفت پرداختند.

به گزارش ایلنا، آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از فعالان جوان و دانشجویان استان البرز، با بیان این مطلب،افزود: «ولایتیون» اعتقاد داشتند تا ظهور امام عصر(عج) هیچ پرچمی تحت عنوان حکومت اسلامی به خصوص با نام اهل بیت(ع) نباید برافراشته شود که همین امر امام(ره) را بر آن داشت تا با تدریس درس ولایت فقیه در نجف این طیف را به حاشیه براند.

هاشمی رفسنجانی با بیان این‌که، نظر منفی بنیانگذار جمهوری اسلامی با این طیف تا پایان عمر ادامه داشت، تصریح کرد: متأسفانه این طیف با نفوذ به برخی باندهای قدرت توانستند تحت شعارهای ظاهرالصلاح و اسلامی و البته عملکردهای ضداسلامی خود، ضربات خود را به انقلاب، نظام اسلامی و به خصوص رکن اساسی آن یعنی ولایت فقیه وارد آورند.

عضو مجلس خبرگان، نظام نوپای جمهوری اسلامی را اولین نظام متکی بر مکتب اهل بیت(ع) پس از رحلت رسول خدا(ص) عنوان کرد و گفت: گرچه این نظام جوان و نوپا بدون نقص نبوده، اما از همان ابتدا الهام‌بخش و امیددهنده ملت‌های مسلمان دربند بود و همین امر استکبار را از نفوذ و ظرفیت جمهوری اسلامی به وحشت افکند،لذا نباید اجازه داد برخی عملکردهای سوء این امید و جلوه را کم‌فروغ کند.

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنانش ساختار و اصول حاکم بر قانون اساسی جمهوری اسلامی را مترقی خواند و تصریح کرد: البته این به این معنا نیست که نقص و ایرادی به برخی از این اصول وارد نیست، اما بنیان، اساس و ساختار نظام جمهوری اسلامی اگر کامل، جامع و به دور از سلایق و علائق شخصی و گروهی اجرا گردد، پاسخگوی بسیاری از خواست‌ها و نیازهای جامعه اسلامی ایران است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، عملکردهای سلیقه‌ای و برداشت‌های شخصی و براساس منافع گروهی از قانون و اصول قانون اساسی را ضعف و ظلمی بزرگ به نظام اسلامی خواند و تصریح کرد: اگر همان‌گونه که اصول مربوط به حقوق حکومت و حاکمیت در قانون اساسی مورد توجه قرار می‌گیرد، بخش حقوق ملت هم مورد توجه و تاکید قرار گیرد، جامعه و نظامی مشارکت‌جو، پویا، فعال و معتمد و امیدوار به آینده، همراه با پیشرفت و توسعه درخور نظام متکی بر مکتب تشیّع و اهل بیت(ع) خواهیم داشت. زیرا مردم وفادار به انقلاب و نظام اسلامی بسیارند و باید زمینه حضور و بروز آنها در فضایی سالم و سازنده فراهم شود.

وی اخلاقیات اسلام را بسیار عمیق دانست و گفت: نباید اخلاقیات در اموری سطحی و شعاری دیده شود، بلکه در متن و بطن جامعه وجود دارد و باید به آن توجه کرد.

هاشمی رفسنجانی، اصل ولایت فقیه را کانون مرکزی قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی خواند و تأکید کرد: باید در عمل برای حفظ نظام جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه بکوشیم و البته تلاش کنیم که تفسیری هر چه مردمی‌تر از این ارکان در اختیار جامعه قرار دهیم.

هاشمی رفسنجانی،به جوانان و دانشجویان توصیه کرد همواره با امید و نشاط به فعالیت خود ادامه داده چرا که آینده از آن مردم آگاه، عالم و امیدوار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز