خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی:

موفقیت دولت یازدهم‏ در گرو توجه به كارگران است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۴

دولت های آینده کلید موفقیتشان در دست کارگران است و از آنجایی که کارگران بیشترین جمعیت را در کشور دارند، بی توجهی به آنها می تواند ضربه بزرگی به پیشرفت و میزان رضایت مندی مردم از دولت ها بزند.

نماینده مردم شاهین دژ در مجلس تاکید کرد: اگر کارگران فقط یک روز کار نکنند، قدر و نقش آن‌ها در جامعه بیشتر مشخص می‌شود.

روح الله بیگی در این باره به ایلنا گفت: نباید شرایط را برای کار کارگران به گونه‌ای فراهم کرد که آن‌ها به فکر کار نکردن بیفتند تا دیده شوند. اما متاسفانه برخی بی‌توجهی‌ها به برخی کارگران این ذهنیت را برای آن‌ها پر رنگ کرده است.

وی ادامه داد: کارگران مظلوم‌ترین، بی‌توقع‌ترین و سخت کوش‌ترین قشر جامعه هستند و هر کجا که پویایی است به دلیل حضور و کار کارگران است.

نماینده شاهین دژ در مجلس نهم شورای اسلامی افزود: هر جایی که کارگر نباشد آنجا در تعطیلی و خمودگی است.

وی تاکید کرد: نقش کار و کرگر در هر جامعه‌ای مخصوصا در جوامع در حال توسعه بسیار موثر است و اگر آن‌ها نادیده گرفته شوند، قطعا از مرحله گذار برای رسیدن به توسعه یافتگی عبور نخواهند کرد و یا این مرحله گذار بسیار دیر طی خواهد شد.

بیگی با اشاره به لزوم اهمیت دادن دولت به این قشر نیز گفت: دولت نهم، دهم و یا یازدهم هیچ فرقی نمی‌کند چرا که اگر می‌خواهیم کشوری پویا داشته باشیم باید دولت‌ها به قشر کاگر توجه کنند. دولت‌هایی دچار خمودگی می‌شوند که به این قشر بی‌توجه هستند.

وی ادامه داد: دولت‌های آینده کلید موفقیتشان در دست کارگران است و از آنجایی که کارگران بیشترین جمعیت را در کشور دارند، بی‌توجهی به آن‌ها می‌تواند ضربه بزرگی به پیشرفت و میزان رضایتمندی مردم از دولت‌ها بزند.

نماینده شاهین دژ در پایان گفت: متاسفانه دولت دهم در برخی موارد به کارگران توجه چندانی نداشت. تعطیلی برخی کارخانه‌ها و بیکار شدن کارگران به واسطه تعطیلی این کارخانه‌ها موجب عدم رضایت کارگران از شرایط کاری شد. اما مجلس برای دفاع از حقوق کارگران با تصویب شرایط بیمه آن‌ها و وضعیت قرارداد‌هایشان سعی در حمایت از آن‌ها کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز