خبرگزاری کار ایران

داریوش قنبری:

نسبت به معضل بیکاری احساس مسئولیت وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۹

وقت آن رسیده كه اصولگرایان و برنامه ریزان جامعه عرصه را به اصلاح طلبان واگذار كنند تا اصلاحات بنیادین را در عرصه های مختلف اقتصادی و غیر اقتصادی به وجود بیاورند.

سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس هشتم مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ایلنا گفت: اشتغال در كشور ما یك بحث رها شده است و با وجود حجم انبوه بیكاران موجود در كشور به نظر می رسد كسی در ارتباط با وضعیت بیكاری احساس مسئولیت نمی كند و در مجموع این معضل متولی خاصی نداشته و ما شاهد افزایش روز افزون تعداد بیكاران در كشور خواهیم بود.

داریوش قنبری در ادامه اظهاراتش عنوان كرد: هیچ مدیریت درستی در زمینه اشتغال وجود ندارد و در حال حاضر هم قشر تحصیل كرده و هم فاقد تحصیلات ما درگیر درصد بالایی از بیكاری هستند. بیشترین انتظار از دولت این است كه حداقل مشاغل موجود را حفظ كند و توقع ایجاد شغل، انتظار خوش بینانه ای است. خبرها و حكایاتی كه ما می شنویم خبر از، از دست رفتن فرصت های شغلی موجود می دهد.

این استاد دانشگاه الزهرا افزود: در حال حاضر كشور ما بهشت دلال هاست و بهترین سود را دلال ها می برند.افرادی كه هیچ هنری ندارند با ارتباطات و اطلاعاتی كه دارند به وسیله یك تلفن به ثروتهای میلیاردی دست پیدا می كنند كه این وضعیت نه به نفع تولید كننده است و نه به نفع مصرف كننده.

قنبری در ادامه خاطرنشان كرد: مصرف كننده زیر بار گرانی له می شود و سبدهای مصرفی ما روز به روز دچار كاهش و فقر می شوند. از طرف دیگر افزایش قیمت ها باعث افزایش قیمت مواد اولیه و كالاهای واسطه ای برای تولید كننده ها شده كه این باعث كاهش فروش تولید كنندگان شده است.

قنبری گفت:‌ این به نفع تولید كندگان نیست و در این میان تنها دلالان هستند كه نه سرمایه هایشان دچار ریسك و مشكل می شود و نه با دیگر مشكلات اقتصادی جامعه دچار تزلزل و مشكل می شوند و از این هرج و مرجی كه در اقتصاد كشور به وجود آمده استفاده می كنند.

قنبری در خصوص وضعیت اقتصاد كشور گفت: من وضعیت كنونی اقتصاد كشور را اقتصاد  نسبتا ناسالمی می دانم كه دلالان بازیگران این قمارخانه هستند و به نحوی یك شبه ثروتهای میلیاردی به جیب می زنند و اوضاع همچنان به نفع آنها به پیش می رود. برای مثال در بازار خودرو یك دلال از یك ماشین پنجاه میلیونی نزدیك به ده میلیون یا بیشتر سود می برد و شاید سودی كه دلالان كسب می كند بیشتر از سود كارخانه باشد

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: دلال نه هزینه ای كرده و نه برای تولید زحمتی را متحمل شده است در ارتباط با سایر كالا ها هم وضع به همین شكل است و همان طوری كه گفتم كشور بهشت دلال ها است.تولید كنندگان به انحاء مختلف در كشور دچار مشكل هستند، چه از طرف وامهایی كه گرفته اند و چه از طرف مشكلات تحریم ها و مشكلاتی كه برای تهیه مواد اولیه با آن دست به گریبان هستند.

قنبری ادامه داد: بحث افزایش قیمت ها بر فروش محصولات كارخانه ها تاثیرگذار است و بعضا مشكلات به وجود آمده باعث تعطیلی صنایع و تولیدات داخلی شده است و مجموع این اتفاقات باعث ایجاد مشكل در اشتغال و پایین آمدن نرخ رشد اقتصادی و درآمد ملی شده است. در حال حاضر به جای رشد اقتصادی، صحبت از یك رشد منفی در اقتصاد كشور است كه نتایج تأسف باری برای اقتصاد كشور به بار خواهد آورد.

داریوش قنبری افزود: با رویه موجود امیدواری چندانی به اصلاح وجود ندارد و تنها اگر دولت و برنامه ریزان یك فضای باز سیاسی را ایجاد كند كه در آن تمام اقشار و برنامه ریزان جامعه بتوانند به اظهار نظر و عقیده بپردازند و در یك رقابت برابر به قدرت برسند میتوانیم امیدی برای بهبود وضعیت كنونی داشته باشیم.

نماینده سابق ایلام در مركز شورای اسلامی گفت: برای ایجاد اصلاح و تغییر نیاز به ایجاد یك تحول در دیدگاه ها و روش ها است و ما باید به ارزیابی خودمان بپردازیم و نتیجه مدیریتمان را مورد بررسی قرار دهیم. به نظر من وقت آن رسیده كه اصولگرایان و برنامه ریزان جامعه عرصه را به اصلاح طلبان واگذار كنند تا اصلاحات بنیادین را در عرصه های مختلف اقتصادی و غیر اقتصادی به وجود بیاورند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز