خبرگزاری کار ایران

هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای مؤسسه خیریه عصای سفید:

گله‌مندی‌های روشندلان ناشی از عدم اجرای حقوق شهروندی آنان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۰

نارضایتی شما عزیزان از برآورده نشدن نیازهای حیاتی و حقوق شهروندی خود، برای ما مسئولان هر یک حجتی است تا به هوش باشیم که آخرتی هم هست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ادای کامل حقوق شهروندی روشندلان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از اعضای مؤسسه خیریه عصای سفید به مناسبت روی جهانی عصای سفید، توقعات و گله‌مندی‌های روشندلان عزیز کشور به طور خاص و معلولان و جانبازان ایران را عموماً به‌حق و دلسوزانه خواند و با اشاره به استعداد و توانمندی‌های خارق‌العاده این عزیزان در عرصه‌های گوناگون گفت: لطف و محبت عزیزان روشندل نسبت به مدیران اجرایی گذشته، در حال حاضر جز شرمندگی چیزی نصیب ما نمی‌کند، چرا که شاید می‌توانستیم بیش از آنچه برای قشر فرهیخته، پاک و صمیمی نابینایان انجام می‌دهیم، برای رفع مشکلات آنان بکوشیم.

هاشمی رفسنجانی عمده دلایل و گله‌مندی‌های روشندلان را ناشی از عدم اجرای حقوق شهروندی آنان توسط مسئولان امر و اجتماع عنوان کرد و گفت: نارضایتی شما عزیزان از برآورده نشدن نیازهای حیاتی و حقوق شهروندی خود، برای ما مسئولان هر یک حجتی است تا به هوش باشیم که آخرتی هم هست و باید پاسخگوی آنچه می‌توانستیم برای احقاق حق نیازمندان انجام دهیم و قصور کردیم، باشیم.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به اظهارات برخی حاضران مبنی بر وجود منع قانونی برای دستیابی به سمت‌هایی چون عضویت شورا‌ها و مجلس شورای اسلامی، این قوانین را در صورت وجود، نقص آشکار حقوق شهروندی عنوان کرد و گفت: اگر یک جانباز یا روشندل با تلاش و توانمندی خود می‌تواند مدارج عالی علمی، تحصیلی و مدیریتی را کسب و فرزندان ما را اداره و تدریس کند، به طریق اولی می‌تواند از طریق تریبون مجلس و شورا‌ها در جهت احقاق حقوق این قشر و منافع ملی مفید باشد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به این‌که حقوق شهروندی روشندلان باید به طور کامل ادا شود، حضور دکتر فضائلی با چشمان نابینا در مجلس رژیم گذشته را منشاء اثر بسیار مفیدی برای احقاق حقوق معلولان و روشندلان خواند و گفت: نتایج خدمات این مرد بزرگ و فرهیخته به‌گونه‌ای بوده که تا امروز نیز ادامه داشته است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام زندگی دنیوی را در برابر حیات جاویدان بسیار کوتاه عنوان کرد و با اشاره به صبر، امید و تلاش بی‌پایان کسانی که نقص عضوی دارند، تصریح کرد: باید از کسانی که بدون ادعا و توقع برای روشندلان و معلولان کشور تلاش می‌کنند، صمیمانه تشکر کرد و از مسئولان امر مجدانه درخواست کنیم که به وظایف خود برای احقاق حقوق شهروندی این قشر مظلوم عمل کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز