خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با اصلاح‌طلبان:

نگاه غیرخودی به نیروهای دلسوز، مخل وحدت ملی است

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۴۶

در حال حاضر، همه دلسوزان كشور از جناح‌ها و گروه‌های گوناگون، بر لزوم پذیرش اشتباه و اصلاح رفتارها و سیاست‌ها تأكید دارند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی ضمن تبیین شاخص اصلی دولت وحدت ملی و تاکید بر استفاده از تمام ظرفیتهای نظام برای عبور از ناکارآمدی ها، بر لزوم برگزاری انتخابات عادلانه، شفاف و قانونی با حضور تمام دلسوزان نظام تصریح کرد و گفت: راه ایجاد هماهنگی و وحدت در كشور و مقابله با خطرات گزنده دشمنان، جمع سلایق مختلف زیر چتر منافع و مصالح نظام، حول محور اسلام و قانون اساسی است.

به گزارش ایلنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در دیدار جمعی از احزاب و اصلاح‌طلبان، پیروزی انقلاب اسلامی، توفیقات دوران دفاع مقدس، سازندگی و توسعه و پیشرفت كشور از ابتدا تاكنون را با حضور تأثیرگذار مردم ممكن دانست و گفت: امام راحل عظیم‌الشأن بعد از پیروزی انقلاب اعلام كردند، مردم ولی‌نعمت ما هستند و همه چیز باید با رأی و خواست مردم به پیش برود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، عبور از مراحل سخت تثبیت انقلاب، رفراندوم و تدوین قانون اساسی و سایر مراحل دشوار دهه اول انقلاب را تنها در سایه حمایت بی‌دریغ و مجدّانه مردم ممكن خواند و تصریح كرد: كدام انقلاب را در دنیا سراغ دارید كه بعد از گذشت دو ماه از پیروزی، انتخاب نظام سیاسی را به رفراندوم بگذارد و به سرعت قانون اساسی كشور را تصویب و مجلس قانون‌‌گذاری و خبرگان را شكل دهد؟

ایشان در ادامه تلاش برای حذف و یا كمرنگ كردن نقش روحانیت و دستاوردهای 30 ساله انقلاب را اولین هدف جریانی انحرافی خواند كه به دلیل ملاحظاتی، دهه اول را نمی‌توانستند به طور مستقیم مورد حمله قرار دهند و بعدها با دستاویز قرار دادن ارزش‌ها و اعتقادات مقدسی چون امام زمان(عج) اهداف انحرافی خود را به ضرر منافع و پیشرفت كشور و نظام اجرا كردند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجـانی با بیان اینكه انقلاب اسلامی همـه موفقیت‌های خود در عرصه‌هـای دفاع مقدس، سازندگی، توسعه و پیشرفت را در سایه احكام اسلام، خرد و عقل‌جمعی و حضور همه‌جانبه مردم در صحنه‌های حساس به دست آورده است، گفت: اگر از امكانات مادی، منابع انسانی و موقعیت جغرافیایی كشور در چند سال اخیر به خوبی استفاده می‌شد و از فرصت افزایش درآمدهای عظیم ارزی چند سال اخیر در جهت خوداتكایی و حمایت از تولید پایدار بهره مناسب می‌بردیم، شرایط تحریم و تهدیدهای كنونی قدرت‌های جهانی را بهتر مدیریت كرده و تهدیدها را به فرصت‌ها تبدیل می‌كردیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، معرفی مردم و نظام اسلامی ایران از سوی دشمنان به عنوان غیرمتجانس با نظام و انضباط بین‌المللی و نیز تهمت‌هایی نظیر تروریست و صادركننده مواد مخدر را ظلم به مردم متمدن، متدین و دارای تمدن كهن چندین هزار ساله خواند و تصریح كرد: اذهان آزاده جهان و كسانی كه عدل و انصاف را مدنظر قرار می‌دهند، اذعان می‌كنند كه ملت ایران، ملتی ریشه‌دار، آشنا و ملتزم به اصول جهانی و بین‌المللی و معتقد به ارزش‌های والای اسلامی و انسانی و مكتب پربار اهل بیت(ع) است.

ایشان همچنین افزود: باید با عقلانیت و پرهیز از افراطی‌گری از حقوق ملتمان در قبال این حجم از تهمت‌ها، به درستی دفاع كنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تبیین ایجاد وحدت ملی در كشور گفت: وحدت ملی، یعنی در عین داشتن اختلافات سلیقه‌ای در مورد منافع و مصالح نظام وحدت و هماهنگی ایجاد شود.

ایشان با تأكید بر لزوم حفظ و تقویت وحدت و انسجام ملی به منظور استحكام انقلاب و نظام اسلامی در داخل و عرصه بین‌المللی گفت: در حال حاضر، همه دلسوزان كشور از جناح‌ها و گروه‌های گوناگون، بر لزوم پذیرش اشتباه و اصلاح رفتارها و سیاست‌ها تأكید دارند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خودی و غیرخودی كردن نیروهای دلسوز و وفادار به نظام اسلامی و قانون اساسی را مخلّ وحدت و همدلی ملی دانست و تأكید كرد: در زمان امام راحل(ره) كه حزب جمهوری اسلامی در اوایل انقلاب، در اوج اقتدار و قدرت برای پیروزی در همه انتخابات بود امام درس بزرگی به مسئولان دادند و دستور فرمودند جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین در شهرستان‌ها نباید كاندیدا معرفی كند و این نظر امام برای شكستن انحصار و انحصارگرایی در كشور بود.

ایشان افزود: باید زمینه را برای حضور عادلانه و باانگیزه همه سلایق و گروه‌های وفادار و ملتزم به قانون اساسی فراهم كنیم تا انتخاباتی پرشور، عادلانه و كاملاً قانونی برگزار و چشم طمع دشمنان كشور را كور نماییم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تحزب و احترام به شخصیت حزبی افراد را از الزامات پویایی فضای سیاسی جامعه عنوان كرد و گفت: باید از تمام كسانی كه با همه فشارها و تضییقات در چارچوب قانـون اساسی به فعالیت و مشاركت جمعـی ادامه داده و عِرق دین، ملـت و منافع نظام و مردم رادارند، تشكر و قدردانی كرد.

گفتنی است در ابتدای این دیدار آقای بهمن‌زاده دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان با اشاره به مشكلات فعالیت احزاب اصلاح‌طلب در شرایط كنونی گفت: با همه موانع و مشكلات پیش روی فعالان اصلاح‌طلب، آنان خود را موظف و ملتزم به ادامه كار و فعالیت برای ایجاد فضایی مشاركت‌جویانه می‌دانند.

همچنین دكتر مصطفی كواكبیان، رئیس جبهه اصلاح‌طلبان عنایت و توجه پدرانه آیت‌الله هاشمی به گروه‌های وفادار به نظام و كسانی كه كار جمعی و حزبی می‌كنند را مورد تقدیر قرار داد و گفت: معتقدیم در انتخابات پیش رو جریان اصلاح‌طلب تنها با اجماع و مشاركت حداكثری و نیز در سایه برگزاری انتخاباتی آزاد و قانونی، برقراری عدالت تبلیغاتی و نظارت بر عدم استفاده از امكانات دولتی توسط مجریان و ناظران انتخابات می‌تواند موفقیت‌های خوبی به دست آورد.

دكتر محتشمی، دبیر كل حزب آزادی نیز با اشاره به كلام مولای متقیان كه «مدارا را رأس سیاست‌ها» عنوان ‌كردند، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را سمبل مدارا در كشور خواند و گفت: در طول تاریخ نظام اسلامی تا زمانی كه در صحنه داخلی و بین‌المللی با مدارا رفتار و عمل كرده‌ایم، پیشرفت و توسعه داشته‌ایم و زمانی كه دست از مدارا برداشته‌ایم، فرصت‌ها را تبدیل به تهدید كرده‌ایم.

همچنین در ادامه دكتر حق‌شناس كارشناس رسانه‌ای با بیان تاریخچه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و بیان فرصت‌ها و تهدیدهای سه دهه گذشته، فرصت موجود تا انتخابات ریاست جمهوری آینده را مقطعی حساس برای زایش و تولدی مجدد برای تغییر و اصلاح وضع موجود و استفاده از پتانسیل اصلاح‌طلبان در آینده كشور خواند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز