خبرگزاری کار ایران

دبیر کل حزب اسلامی کار:

جامعه کارگری در شرایط فعلی اقتصادی بیشترین لطمه را می بیند

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۳۱

جامعه کارگری در شرایط فعلی اقتصادی لطمه می‌بیند/ هم اکنون شاهد افزایش میزان طلاق، تعداد زندانیان در داخل و خارج کشور هستیم.

ایلنا - آبیک: دبیر کل حزب اسلامی کار گفت: جامعه کارگری در شرایط فعلی اقتصادی بیشترین لطمه را می‌بیند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آبیک، حسین کمالی در اجتماع پرشور جمعی از کارگران و بازنشستگان شهر آبیک که شامگاه چهارشنبه در سالن اجتماعات شهید سمائیان این شهر برگزار شد، افزود: مسئله‌ای که امروز دارای اهمیت است وضعیت جامعه کارگری است و وضعیت نامطلوب شرکت‌ها در شهرهای صنعتی البرز قزوین، کاوه، رشت و کاسپین و... در خصوص تولید نشانگر مشکل است.

وی با اظهار اینکه شهر صنعتی البرز قزوین روزی یکی از قطب‌های صنعت کشور بود، افزود: شهر صنعتی کاوه نیز در شهر ساوه نیمه تعطیل است و شهر صنعتی رشت نیز وضعیت مشابهی دارد.

وزیر پیشین کار در دولت سازندگی و اصلاحات ادامه داد: در شهر صنعتی کاسپین قزوین نیز بسیاری از واحدهای تولیدی نتوانستند تولیدی داشته باشند و بزرگ‌ترین مرکز دامداری در زیاران نیز تعطیل شده است.

کمالی با اشاره به اینکه وی ۴۰ سال پیش در شهر آبیک قزوین کار کرده است، افزود: زمانی تمامی شهرهای صنعتی فعال بود در حالی که هم اکنون مشاهده می‌شود خاکستر مرگ بر روی آن‌ها پاشیده شده است.

دبیر کل حزب اسلامی کار با بیان اینکه ۱۰ سال پیش موضوع خودکفایی گندم کشور را مطرح کردند و اعلام شد گندم صادر خواهند کرد، تصریح کرد: در حال حاضر به جای طلب از کشورهای دیگر، گندم آمریکایی وارد می‌شود، یعنی به جای طلب گندم آمریکایی را آرد می‌کنیم.

این فعال جامعه کارگری کشور با تاکید براینکه وضعیت خدمات در کشور هم مطلوب نیست و در این شرایط بد اقتصادی، جامعه کارگری بیشترین لطمات را می‌بیند، افزود: هم اکنون شاهد افزایش میزان طلاق، تعداد زندانیان در داخل و خارج کشور هستیم.

کمالی با اعلام اینکه دولت وام‌های کلانی را برای رونق اقتصادی به صنایع داد اما برخی‌ها این وام‌ها را در بخش‌های دیگر بجز تولید سرمایه گذاری كردند و دولت از این مئاله جواب نگرفت، گفت: تولید با روشهای سنتی در عصر کنونی امکان پذیر نیست و دولت باید دانش نو را وارد ساختار تولید کشور کند.

وزیر پیشین کار در دولت سازندگی و اصلاحات با اظهار اینکه در هر خانواده‌ای ۲ یا ۳ نفر بیکار وجود دارد، اعلام کرد: در حال حاضر برخی از اقلام مورد نیاز و ضروری از ۳۰ تا ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

دبیر کل حزب اسلامی کار با بیان اینکه هنوز یاد نگرفته‌ایم با همدیگر درست حرف بزنیم و به حرف همدیگر گوش دهیم، تصریح کرد: باید با توجه به نظرات مخالف هم، کنار همدیگر بنشینیم و حرف‌هایمان را بزنیم و به جای دعوا به دنبال حل مشکل و فعالیت سازنده باشیم.

کمالی با اظهار اینکه مدیریت تامین اجتماعی برای تامین منابع مالی به دنبال افزایش سن بازنشستگی بود، گفت: اینان گره جدیدی ایجاد می‌کنند که بعد‌ها برای باز کردن آن مشکل خواهند داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز