خبرگزاری کار ایران

محسن رضایی در جمع خبرنگاران:

گروه ۱+۵ کانال مناسبی برای مذاکره است

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۵۵

اگر ما سرنوشتمان را بدون تعامل با کشور‌ها بخواهیم تعیین کنیم وارد منازعات بین المللی خواهیم شد که نباید به پای آن هزینه داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سرنوشت کشور نباید از طریق ورود به منازعات بین‌المللی حل شود.


به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن رضایی در حاشیه برگزاری مراسم مرحوم آیت‌الله ملک حسینی در جمع خبرنگاران گفت: ما در ابتدا باید با ۱+۵ به نتیجه برسیم چرا که کانال ۱+۵ برای مذاکره کانال مناسبی است.


وی افزود: ما می‌توانیم بسیاری مسائل را با ۱+۵ مطرح کنیم، چون ۱+۵ مجموعه‌ای از همه کشور‌ها است. و ایران از این طریق بهتر به نتیجه خواهد رسید.


محسن رضایی تاکید کرد: اگر ما سرنوشتمان را بدون تعامل با کشور‌ها بخواهیم تعیین کنیم وارد منازعات بین المللی خواهیم شد که نباید به پای آن هزینه داد.

 

دبیر تشیص مصلحت نظام همچنین در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید تهرانی مقدم اظهارداشت: نیروهای مسلح ایران دارای سیستم‌های دقیق و قوی هستند و اگر ادعایی نیز مطرح شده است که نیروهای مسلح درخارج از مرزهای ایران عملیاتی را انجام داده‌اند به صراحت عملکرده باشند ما باید حرف نیروهای مسلح ایران را قبول و به آن‌ها اعتماد کنیم.

 

وی همچنین درباره شایعات موجود درباره نحوه مرگ فرزندش گفت: من هم به غیر از صحبت‌های دادستان تهران چیز دیگری ندارم بگویم و هر آنچه که آن‌ها تحقیق کرده‌اند برای من بازگو شده است و امارات نیز باید کمک کند تا ابهامات این پرونده حل شود.

 

محسن رضایی در ادامه سخنان خود با اشاره به سیاست خارجی کشور گفت: غرب به دنبال این است که ناامنی را در منطقه ایجاد کند و کشورهای منطقه نیز با ناآگاهی تمام از این قدرت‌های بزرگ حمایت می‌کنند. قدرت‌های بزرگی همچون روسیه و چین که فردا به قدرت بزرگی تبدیل خواهند شد برای چالش خود با آمریکا دعواهای خود را بر سر ماخالی می‌کنند. کشورهای آسیای جنوب غربی بایدهمچون کشورهای اروپا اتحادیه‌ای را ایجاد کنند و مسائل میان خود را در این اتحادیه حل و فصل کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز