خبرگزاری کار ایران

اختری؛

بیداری اسلامی در منطقه برگرفته شده از مکتب عاشورا است

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۶۱

واقعه کربلا به عنوان یک مدرسه و دانشگاه بزرگ اسلامی است/ اگر به ارزشهای مکتب امام حسین (ع) برگردیم ‌احیای اسلام و ارزشهای اسلامی را درپی خواهد داشت.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‏ بیت(ع) گفت: آنچه که امروز در فلسطین و همچنین بیداری اسلامی در کشورها شاهدیم برگرفته از مکتب عاشوراست.


به گزارش خبرنگار ایلنا حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن اختری پیش از خطبه های نمازجمعه تهران گفت: واقعه کربلا به عنوان یک مدرسه و دانشگاه بزرگ اسلامی است که در طول تاریخ نقش بزرگی در حرکت و بصیرت و آگاهی و بیداری مسلمانان داشته است.


وی گفت: عزاداری امروز برای امام حسین (ع) فقط برای این نیست که حادثه عاشورا جانگداز بوده بلکه برای این است که حادثه عاشورا آثار و نقشی در جامعه انسانی دارد.


حجت الاسلام والمسلمین اختری با اشاره به آیات و روایات متعدد درباره حب اهل بیت(ع) محبت به آنها را وظیفه همه مسلمانان دانست که حتی امامان اهل سنت هم به آن تاکید کرده اند.


سخنران پیش از خطبه های امروز نمازجمعه همچنین علاقه به اهل بیت (ع) را پیمودن راه آنها و تبعیت از آنان برشمرد و گفت:‌ امروز هم اگر به ارزشهای مکتب امام حسین (ع) برگردیم ‌احیای اسلام و ارزشهای اسلامی را درپی خواهد داشت.


حجت الاسلام والمسلمین اختری انقلاب اسلامی را هم ادامه واقعه عاشورا دانست که موجب بیداری مسلمانان شده است.
سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه افزود: امروز دشمنان از همه جا علیه مسلمانان توطئه و به مقدسات آنان اهانت می کنند و همچنین مسلمانان زیادی را در غزه  بحرین و میانمار به خاک و خون می کشند.


وی با اشاره به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه گفت: این رژیم به علت شکست های پیاپی از مقاومت اسلامی و حماس دوباره به غزه حمله کرده است.


دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت تصریج کرد: رژیم صهیونیستی احساس کرد در جبهه مقاومت و برخی از کشورهای اسلامی ضعفی وجود دارد به این علت به غزه حمله کرد تا آنجا را تصرف کند.


سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه گفت: اما امروز رئیس رژیم صهیونیستی متوجه شده برد موشک های مقاومت تا تل آویو می رسد و مقاومت، امروز به مراتب قوی تر از زمان جنگ 22 روزه است. باید بدانیم آنچه در فلسطین و دنیای اسلام و بیداری اسلامی می بینیم برگرفته از مکتب عاشورا و درس های امام راحل است.


حجت الاسلام والمسلمین اختری گفت: دولت مصر هم به اشتباه خود در اعزام سفیر به تل آویو پی برده و سفیر خود را فراخوانده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز