خبرگزاری کار ایران

رئیس دیوان عالی کشور:

امت اسلامی باید امت میانه رو باشد

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۳۶

پل پیروزی جامعه امر به معروف و نهی از منکر است/ باید امت اسلامی، امت وسط، امت اعتدال و امت معتدل باشد و این‌ها‌‌ همان آمران به معروف آمران به عدالت و دعوت کنندگان به اصلاح هستند.

نشست هیات عمومی اصراری کیفری دیوان عالی کشور به ریاست آیت الله محسنی گرکانی و باحضور دادستان کل کشور برگزار شد.

به گزارش ایلنا، آیت الله محسنی گرکانی روز گذشته در ابتدای نشست هیات عمومی اصرای کیفری دیوان عالی کشور طی سخنانی اظهار داشت: در این ایام که ایام حزن و عزای سید مظلومان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است به همه شما عزیزان، برادران و عزاداران تسلیت عرض می‌کنم.

رئیس دیوان عالی کشور ادامه داد: مسئله عاشورا، یک مسئله زیر بنایی اسلام است، دو یادگار نفیس رسول گرامی اسلام، که قرآن و خاندان طاهرین آن حضرت است، در عاشورای حسینی پایه گذاری شد و قیام آن حضرت در عاشورا باعث پیشرفت اسلام و قرآن شد و هدف اساسی اسلام در عاشورای حسینی شکل گرفت.

وی تصریح کرد: بوسیله قیام امام حسین (ع) اسلام پیشرفت بسیار زیادی داشت، فرهنگسازی، جلوگیری از منکرات و قدر تمند شدن مسلمین به واسطه این قیام بود همانطور که در قرآن کریم خداوند متعال فرموده است و کذالک جعلناکم امه وسطا، امت اسلامی باید امت میانه رو باشد نه آن قدر تند حرکت کند که نتواند به هدف برسد و نه آن قدر کند حرکت کند که هدفش تعطیل شود. بلکه باید امت اسلامی، امت وسط، امت اعتدال و امت معتدل باشد و این‌ها‌‌ همان آمران به معروف آمران به عدالت و دعوت کنندگان به صلاح هستند و وقتی این گونه شدند در ردیف انبیاء وصدیقین و شهداء و صالحین قرار می‌گیرند.

آیت الله محسنی گرکانی اظهار داشت: همه ما آرزو داریم در ردیف یکی از این‌ها قرار بگیریم البته و در درجه اول، مسلماً به انبیاء نمی‌رسیم اما می‌توانیم جزء صدیقین و صالحین باشیم قیام و مجاهده در راه اسلام، همه به واسطه همین مجاهدین و صالحین است که عدالت را در جامعه اسلامی پیاده می‌کنند.

رئیس دیوان عالی کشور افزود: در قرآن کریم هم که می‌خوانیم صراط الذین انعمت علیهم این «انعمت علیهم» اشاره به همین مضمون و معناست. راه آنهایی که خداوند به آن‌ها صراط مستقیم و نعمت را به آن‌ها عطا کرده. بخشی از آن‌ها انبیاء و بخشی از آن‌ها شهداء و بخشی صدیقین و صالحین هستند که ما آرزو می‌کنیم جز صالحین باشیم.

وی راه رسیدن به سعادت و صالحین را امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: پایه و اساس جامعه اسلامی به این دو فریضه است وپل پیروزی جامعه هم امر به معروف و نهی از منکر است که هدف قیام امام حسین (ع) نیز بر همین اصل و معنا استوار گردیده بود که به آخرین مرحله آنکه شهادت است نائل شد.

آیت الله محسنی گرکانی افزود: ماه محرم، ماه مبارزه با دشمنان اسلام و ماه امر به معروف و نهی ازمنکراست. امام حسین (ع) با امر به معروف و نهی از منکر جامعه سالم و پویا تشکیل داد و پایه گذاری کرد و امت اسلامی را به عالیترین قله انسانیت و حقوق شهروندی رسانید که همه این‌ها در اثر قیام عاشورا که یک قیام تاریخی است انجام پذیرفته است. البته دشمنان طرح‌ها و نقشه‌های بسیاری برای از بین بردن عاشورا در طول تاریخ داشته‌اند و بحول و قوه الهی نیز موفق نمی‌شوند زیرا خواست و اراده خداست که این قیام جاودانه شود.

رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: امنیت و سلامتی، آرامش و مصونیت از هر گونه توطئه دشمنان به برکت قیام امام حسین (ع) و فریضه امر به معروف و نهی از منکر است. حضرت امام خمینی (ره) نیز فرمودند: عاشورا را زنده نگهدارید که با زنده نگه داشتن عاشورا کشور شما آسیب نخواهد دید. این جمله حضرت امام نشانگر این است که اسلام را واقعاً عاشورا زنده نگه داشته و همه ما باید با حضور و شرکت در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان، عاشورا را زنده نگه داریم تا فساد‌ها، منکرات، بی‌بندوباری‌ها و بد حجابی‌ها به برکت حضور در همین مجالس و مراسم‌ها ریشه‌کن شود.

رئیس دیوان عالی کشور در پایان خاطرنشان کرد: ان شاءالله امیدواریم به برکت عاشورا، امر به معروف و نهی از منکر را که مبارزه ملی است و این دو فریضه باید در جامعه خود را نشان دهد، روز به روز شاهد احیاء این فریضه در جامعه‌مان باشیم و این مبارزه تاریخی را همیشه حفظ کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز