خبرگزاری کار ایران

در خطبه های دوم نماز جمعه ایراد شد:‌

رئیس‌جمهور آینده باید در مسیر مقام معظم رهبری حرکت کند

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۲۹

امیدواریم هر روز این حرکت و بیداری در سطح جهان بیشتر شود و زمینه ظهور ولی عصر بیشتر شود/بیداری اسلامی پشتوانه مادی و معنوی دارد.

آیت الله امامی کاشانی در خطبه های دوم امروز نماز جمعه تهران به مساله بیداری اسلامی اشاره و تصریح کرد:‌ این بیداری به طور کلی دو پشتوانه دارد و در واقع هر حرکتی بخواهد به نتیجه برسد دو پشتوانه می خواهد، اولی مادی و دومی نیز معنوی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، آیت الله امامی کاشانی با تاکید بر پشتوانه معنوی اظهار داشت:‌ پشتوانه معنوی یعنی اینکه با توجه و توکل به خدا حرکتش را ادامه دهد و به غیر خدا هم توجه نکند. قطعا اگرچنین باشد با نصرت الهی این بیداری ها به نتیجه می رسد.

وی اشاره داشت:‌ جهان اسلام مکتبی دارد که جامع مسائل اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و اعتقادی در آن است و نسبت به این مساله در مکاتب دیگر صحبتی نشده است. یعنی نه در جهان مسیحیت، نه در یهودیت و نه در آئین های بشری وجود ندارد و آنچه هست فقط در قرآن است.

امامی کاشانی تاکید کرد:‌ اگر جامعه انحراف پیدا نکند، این حقایق و حرکت هایی که به عنوان بیداری اسلامی است به نتیجه می رسد. اما دنیای استکبار آنچنان ستم کرده و می کند که دنیا را به حرکت وادار کرده و این حرکتی است که باید پیش رود.

وی ادامه داد:‌ از پدر حضرت مهدی (ع) پرسیدند، چرا ظهور آن حضرت عقب خواهد افتاد، فرمود برای اینکه بر تمام دنیا معلوم شود که مصلح کسی نیست و کسی نمی تواند مصلح باشد و کسانی هم که ادعای اصلاح می کنند نمی توانند اصلاح کنند و باید بر دنیا ثابت شود که افرادی که مدعی اصلاح هستند دروغ می گویند.

امامی کاشانی گفت:‌ ما این نیاز را در نیای امروز می بینیم و انشاء الله این حرکت ادامه پیدا خواهد کرد و امیدواریم هر روز این حرکت و بیداری در سطح جهان بیشتر شود و زمینه ظهور ولی عصر بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه پشتوانه معوی و مادی الان در جهان اسلامی چگونه و در کشور ما چه طور است، گفت:‌ دنیای غرب از نظر پشتوانه مادی خودش را مجهر کرده است وصنعت و تکنولوژی را به خودش اختصاص داده است و این لباس زیبایی است که بر اندام خوک یا گرگ بپوشاندند ولی باطنش زیبا نیست و همان خوک و گرگ است. از این رو چه بسا جوان هایی که فریفته غرب هستند، با این لباس فریفته می شوند. بنابراین باید این لباس را از آنها گرفت.

امامی کاشانی افزود:‌ همان طور که نظام جمهوری اسلامی این توفیق را پیدا کرده است و مراکز علمی ما پیشرفت کرده اند، صنعت نیز باید آنچنان پیشرفت کند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص مسائل اقتصادی یادآور شد:‌ جامعه باید در اقتصاد سالم به سر ببرد و همه باید به فکر این دو اصل باشیم. مساله اخلاق پشتوانه معنوی است ولی این دو نکته پشتوانه صنعت، تکنولوژی و اقتصاد است.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو تاکید کرد: از طرف دیگر حرکت هایی که در کشور است مانند انتخابات باید بر همین اساس باشد. آن کسی که انتخاب می شود و مردمی که انتخاب می کنند باید این پشتوانه را در افراد ببینند. رئیس جمهور آینده باید به ندای رهبری لبیک گفته و در این مسیر حرکت کند.

امامی کاشانی ادامه داد: آنچه می کنیم باید با وحدت، اجتماع عظیم و لبیک به ندای رهبر انقلاب که ندای اسلام باشد و امیدواریم آنچه ادعا و آنچه شعار می دهیم را هم عمل و هم باور کنیم و از سوی دیگر به کار نیز ببندیم.

وی در پایان تاکید کرد:‌فریاد کشورها بلند شده است رئیس جمهور روسیه حرف هایی زد بر این مبنا که معنویت در آنجا مرده است و یا چین نیز به همین ترتیب. بهتر است ما در کشورمان و نظاممان اهل عمل باشیم و عمل را به عرصه زندگی بیاوریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز