خبرگزاری کار ایران

رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجلاس سران عدم تعهد:

ایران استفاده از سلاح هسته ای را گناهی بزرگ و نابخشودنی می داند

طنز تلخ روزگار ما دولت آمریکاست که دارای بیشترین و مرگبار‌ترین سلاح‌های کشتار جمعی است اما امروز می خواهد پرچم مخالفت با سلاح‌های هسته‌ای را داشته باشد.

شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد لحظاتی قبل با سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای آغاز به کار کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد لحظاتی پیش با سخنرانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای در سالن اجلاس سران آغاز شد.

ایشان فرمودند: روابط دولت‌ها باید بر پایه مشارکت همگانی و برابری حقوق ملت‌ها باشد و دولت‌ها باید ارتباطات خود را نه بر پایه ترس، تهدید بلکه بر پایه منافع مشترک و بر‌تر از آن منافع انسانیت بنا کنند.
مقام معظم رهبری خاطرنشان کردند: آرمان‌های اصلی عدم تعهد با گذشت شش دهه همچنان زنده و با پرجاست
ماکشورهای عضو جنبش عدم تعهد توانسته‌ایم در دوره‌ای طولانی با وجود تنوع گرایش‌ها همبستگی خود را در چارچوب آرمان‌های مشترک حفظ کنیم.
ایشان تاکید کردند: اتاق فرمان جهان نباید با دیکتاتوری چند کشور غربی اداره شود.

حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند: نظام سلطه به کمک ابزارهای رسانه ای خود هر سخن حقی را دروغ و هر مطالبه حقیقی را یاغی گری می خواند.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به جنبش اعتراضی وال استریت در آمریکا خاطرنشان کردند: جنبش 99 درصدی مردم آمریکا بر ضد کانون های قدرت و ثروت و اعتراض ها در اروپا نشان دهنده لبریز شدن صبر و تحمل ملت ها است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود فرمودند: ایران استفاده از سلاح هسته ای را گناهی بزرگ و نابخشودنی می داند.

حضرت آیت الله خامنه ای ادامه دادند: پند خیرخواهانه به حامیان رژیم صهیونیستی می‌دهم که بیایید به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در خصوص همه پرسی بیندیشیم و شجاعانه خود را از گره ناگشودنی کنونی نجات دهیم.
بیایید به هدف‌ها وفادار بمانیم و از اخم دولت‌های زورگو نترسیم.
علاج مشکلات کنونی کشورهای عضو جنبش سران غیر متعهد با همکاری اقتصادی و رسانه‌ای کاملا امکان پذیر است.
ایشان افزودند: آمریکایی‌ها رژیم صهیونیستی را به سلاح‌های هسته‌ای مجهز کرده‌اند تا بر کشورهای مظلوم منطقه مسلط کنند.
فلسطین متعلق به فلسطینیان است و ادامه اشغال آن خطر عمده برای صلح و امنیت جهانی است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: تحریم‌هایی که یاوه گویان فلج کننده خواندند گام‌های ما را محکمتر و عزم ما را راسخ‌تر کرده است.
طنز تلخ روزگار ما دولت آمریکاست که دارای بیشترین و مرگبار‌ترین سلاح‌های کشتار جمعی است اما امروز می خواهد پرچم مخالفت با سلاح‌های هسته‌ای را داشته باشد.
متاسفانه امروز کشورهای دارنده تسلیحات هسته‌ای اراده جدی به حذف این ابزارهای مرگبار از دکترین نظامی خود ندارند.
حضرت آیت الله خامنه ای ادامه دادند: من تاکید می‌کنم که جمهوری اسلامی هرگز در پی تسلیحات هسته‌ای نیست و هرگز از حق ملت خود برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای چشم پوشی نمی‌کند.

پس از سخنرانی ایشان محمد مرسی رئیس جمهور جدید مصر ریاست این اجلاس را به جمهوری اسلامی ایران تحویل خواهد داد.

مشروح سخنان معظم له متعاقباً منتشر خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز