خبرگزاری کار ایران

احمدی نژاد در دیدار رییس جمهور زیمبابوه

تحقق اهداف جنبش عدم تعهد در گرو مشاركت همه اعضاء است

ایران و زیمبابوه باید توافقات و تفاهم های صورت گرفته برای همكاری در عرصه های اقتصادی را هر چه بیشتر و سریعتر اجرایی كنند تا با گسترش روابط اقتصادی دو كشور روابط سیاسی دوجانبه نیز تعمیق شود.

رییس جمهور با اشاره به سابقه زیمبابوه در ریاست بر جنبش عدم تعهد اظهار داشت: ایران باید در اداره جنبش عدم تعهد در دوره ریاست خود از تجارب زیمبابوه استفاده كند؛ چرا كه موفقیت و نیل به تحقق اهداف این جنبش در گرو مشاركت و همفكری همه اعضاست.

به گزارش ایلنا،محمود احمدی نژاد بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) در حاشیه شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در دیدار با رابرت موگابه، رییس جمهور زیمبابوه با ابراز خشنودی از دیدار با وی سطح روابط این كشور را مطلوب توصیف كرد و گفت: ایران و زیمبابوه باید توافقات و تفاهم های صورت گرفته برای همكاری در عرصه های اقتصادی را هر چه بیشتر و سریعتر اجرایی كنند تا با گسترش روابط اقتصادی دو كشور روابط سیاسی دوجانبه نیز تعمیق شود.

دكتر احمدی نژاد شركت رییس جمهور زیمبابوه در اجلاس سران جنبش عدم تعهد را فرصتی مناسب برای مذاكره مقامات دو كشور برای تسهیل و رفع موانع اجرای پروژه های مشترك این دو كشور دانست.

دكتر احمدی نژاد با اشاره به سابقه اداره جنبش عدم تعهد از سوی زیمبابوه اظهار داشت: زیمبابوه تجارب خوبی در اداره جنبش عدم تعهد دارد كه لازم است ایران در دوره ریاست خود بر جنبش عدم تعهد از تجارب و مشورت های این كشور بهره گیرد؛ چرا كه اداره موفق و نیل به سوی تحقق اهداف جنبش عدم تعهد در گرو مشاركت همه اعضاء است.

رابرت موگابه، رییس جمهور زیمبابوه نیز در این دیدار با بیان اینكه جنبش عدم تعهد باید به یك سازمان فعال و اثرگذار در عرصه بین المللی تبدیل شود، تصریح كرد: لازم است جنبش عدم تعهد به یك سازمان موثر بین المللی كه در همه تحولات جهانی نقشی سازنده داشته باشد تبدیل شود و امیدوارم ایران در دوره ریاست خود در این جنبش بتواند راهكارهایی برای تحقق این هدف طراحی و اجرا كند.

رییس جمهور زیمبابوه روابط كشورش با جمهوری اسلامی ایران را مطلوب توصیف و خاطر نشان كرد: اجرای موافقت نامه های منعقد شده بین دو كشور با موانعی روبروست كه برخی از آنها ناشی از فشارهای نظام بین المللی بر ایران و زیمبابوه است چرا كه آنان به ویژه ایران را یك قدرت در حال ظهور می دانند كه ادامه روند پیشرفت این كشور به شدت منافع سردمداران نظام سلطه را تهدید می كند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز