خبرگزاری کار ایران

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

توفیق دیدار با مشایی نصیب همه كس نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۳۰۱۲

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از دیدار خود با " مشایی " رئیس سابق دفتر ریاست جمهوری خبرداد و آن را توفیقی برای خود دانست که نصیب همه کس نمی شود.

ایلنا - یاسوج: استاندار کهگیلویه و بویراحمد از دیدار خود با " مشایی " رئیس سابق دفتر ریاست جمهوری خبرداد و آن را توفیقی برای خود دانست که نصیب همه کس نمی شود.

به گزارش ایلنا از یاسوج، " سید حسین صابری " در نشستی كه شامگاه یكشنبه با دست اندرکاران رسانه ها در گچساران برگزار شد، در پاسخ به این سوال که آیا شما با مشایی  ارتباط داشته و یا دارید؟ اظهارداشت: بله، گاهی اوقات توفیق استفاده از خیلی فرصت ها و دوستی ها و ارتباطات نصیب آدم نمی‌شود و گاهی هم می‌شود.

وی افزود: آقای مشایی در جلسات چند ماه قبل استانداران و دولت شرکت می‌کردند. ضمن اینکه زمانیکه من در هیئت دولت حضور داشتم و یا  در سفر چهارم استانی هیئت دولت به اردبیل، توفیق دیدار با ایشان را داشته ام.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در صورت کاندیداتوری مشائی برای انتخابات ریاست جمهور، از وی حمایت می کنید، بیان داشت: من اطلاعی از ورود وی به عرصه انتخابات ندارم، چون فرصت ثبت نام هنوز باقیست، ممکن است تعدادی ثبت نام کنند.

صابری ادامه داد: من همان حرفی را که سال 1384 سر کلاس حسابداری به دانشجویانم گفتم به شما نیز می گویم. زمانی که چند نفر کاندیدا می‌شوند تخته سیاه می کشم و معیارهای شایستگی در مدیریت اسلامی را می‌کشم و جمع کل می‌گیرم از توانائی های مختلف آنها و هر کس بیشترین نمره را آورد به او رای می دهیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سئوال دیگری که شما پرتلاش ترین دولت جمهوری اسلامی ایران را چه دولتی می دانید؟ گفت: دولت آقا (رهبر معظم انقلاب)بود. صداقت و اسلام در آن دوره نمود خاصی داشت. پررنگ ترین دوره دین و دیانت در هفت ساله ریاست جمهوری آقا بود و این دو دلیل داشت؛ اول اعتقاد عمیق شخص آقا به دین و دیانت و اعتقاد به حضرت امام (ره). قطعا دولت زمان جنگ دولت موفقی بوده است. اگر من استاندار متدینی باشم فرماندار من هم به من نگاه می کند. بخشدار هم به فرماندار نگاه می کند.

مسئول ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سئوال که شما اعلام کرده اید تا بعد از انتخابات هیچ گونه عزل و نصبی در استان صورت نمی گیرد آیا بر سر تصمیم خود ایستاده اید؟ اظهارداشت: من هیچ گاه نگفتم عزل و نصب تا زمان انتخابات نخواهیم داشت. من عرض کردم و از رسانه ها هم خواستم هر گونه تغییر و تحول مدیریتی ممنوع مگر با هماهنگی اینجانب صورت گیرد. این هم تفسیر محترمانه ای دارد که آن را هم گفته ام. آن هم اینکه خطای چشم و لغزش دستی پیش آید اگر یک روز هم تا انتخابات باقی مانده باشد آن مدیر تغییر خواهد کرد.

وی تصریح كرد: من بر سر دو موضوع حساسم و اعتقاد دارم در نظام اجرائی باید مورد توجه قرار بگیرد که آن ناپاکی چشم و ناپاکی دست است. کسی که چشمش به دنبال چیزهای دیگر و دستش در بیت المال باشد و فرقی هم ندارد که یک مورد باشد یا کم باشد یا زیاد. اگر این دو مورد اتفاق بیفتد اصرار و تاکید بر تعویض داریم و اگر به جز این دو مورد چیزی نداشته باشیم ما به مدیریت سالم و همدلی و وحدت و کار و خدمت تا انتخابات پایبندیم و ان شا الله تا انتخابات تغییر آنچنانی نخواهیم داشت.

صابری گفت: کمتر از شش ماه به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها و خبرگان استان وقت داریم  که باید ثبات و سامانی در برگزاری انتخابات های پیش رو که باشکوه و قدرتمند و سالم است وجود داشه باشد.

جز در مواقع اضطراری تغییری در حوزه مدیریتی استان نخواهیم داشت

وی ادامه داد: اگر موضوع اضطراری وجود نداشته باشد در حوزه بخشداران و فرمانداران، دیگر هیچ تغییری نخواهیم داشت و با تمام توان به سمت انتخابات باشکوه می رویم. در حوزه های دیگر هم همین گونه است و فرق نمی کند که این تصمیم خود من باشد یا این تصمیمی از جائی دیگر گرفته شده باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد این را هم می گویم، ممکن است بگویم مدیری را به دو دلیلی که گفتم عوض کنید ولی هیچ گاه حاضر نیستم بگویم کسی را کنار بگذارید. من می گویم تغییر ممنوع ولی اگر ببینیم مدیری ضعف داشته باشد او را قطعا تغییر می دهم.

صابری در پاسخ به این سوال که واکنش شما به اظهارات امام جمعه این شهرستان چیست؟ هم تصریح کرد: از نظر من خطبه های امام جمعه گچساران بازتابی نداشته است و تحلیل وظیفه رسانه هاست. من رویه خودم را دارم و آن حفظ وحدت و برقراری آرامش در جامعه است و امروز چه به لحاظ داخلی و چه خارجی، بیشترین نیاز ما در کشور، آرامش و وحدت و امنیت و آسایش مردم است.

وی گفت: خیلی مواقع پاسخ های من و واکنش نشان ندادن برای حفظ وحدت است و اگر شعار تبعیت از ولایت را می دهم و به خودم می بالم که پیرو ولایت هستم این را باید در عمل ثابت نمایم. دشمن به دنبال تفرقه است و وظیفه ما چیز دیگریست. برخی مواقع حتی ناملایمات را تحمل می کنم ولی به دنبال سکوت مطلق در راستای حفظ وحدت هستم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: ارتباط امام جمعه و خطبه نماز جمعه با جایگاه ولایت به ما می گوید حرف ایشان با حرف استاندار و فرماندار از زمین تا آسمان فرق دارد. من به خودم اجازه نمی دهم به هر شکل ممکن وارد حریم پرمحتوا و با معنای معنوی امام جمعه شوم. از نظر اعتقادی هم می گویم که باید مطیع باشم و لذا اعتقادم این است آنچه را ائمه جمعه محترم بیان می کنند در راستای مصلحت جمهوری اسلامی است.

از رسانه ها توقع تعریف و تمجید ندارم

صابری با بیان اینکه امروز جلوی بیمارستان به من و مدیرانم هر چه خواستند گفتند اظهارداشت: وقتی به من بگویند بالای چشمت ابروست من نمی گویم چرا می گوئید. هر کس هر چه میخواهد بگوید آزاد است. من از رسانه ها توقع تعریف و تمجید ندارم. شما هر چه می خواهید بگوئید من هم هر چه دلم نخواست نمی گویم.یکی از رمز موفقیت من صبر و تحمل است.

این مسئول در کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال که آیا از نمایندگان مجلس استان نظری هم در مورد عزل و نصب مدیری خواسته اید؟ یادآورشد: با نماینده ها همفکری می کنم ولی تصمیم نهائی را خودم می گیرم و اگر مخالفتی داشتند ابتدا دلیلش را می پرسم اگر توجیه شدم به لحاظ کاری که نظر آنها را می پذیرم ولی اگر صرفا سیاسی باشد نظر خودم را اعمال می کنم.

وی گفت: ممکن است بگوید این آدم ایرادش این است و مشکلش این است و یا از حیثیت مدیرم دفاع می کنم و اگر تشخیص دادم که اشتباه کرده ام حرف من که وحی منزل نیست و می پذیرم.

صابری تاکید کرد: من در بسیاری موارد مشورت می‌کنم و خدمتگزار مردمم. نماینده هم وکیل مردم را بر عهده دارد و هر دو در یک سنگر یک وظیفه را برعهده داریم و آن خدمت است. ممکن است اختلاف سلیقه هم داشته باشیم و نباید، آن را به مردم بکشانیم. اینکه می گویند لیستی نماینده ای به ما داده است این طور نیست، اما مشورت وجود دارد.

استاندار کهگیلویه و بویر احمد در پاسخ به این سوال که اگر مدیر کلی در راستای خواست نمایندگان مجلس مدیران زیر مجموعه خود را عزل و نصب نماید آیا اجازه عزل و نصب را به او می دهید؟ بیان داشت: اگر خواسته نماینده ای از مدیر کل ها درباره به کارگیری مدیران، در جهت منافع مردم باشد می پذیرم و اجازه می دهم مشورت شود ولی اگر مقاصد سیاسی حزبی باشد زیربار نمی روم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز