خبرگزاری کار ایران

رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس جمهور لبنان تاکید کردند:

همدلی و مقاومت؛ راه ناکام کردن تحرکات و توطئه دشمنان

برخی بیگانگان سعی می كنند مشكلات بعضی كشورهای منطقه را به لبنان سرایت دهند كه همكاری و همدلی گروهها و طوایف لبنانی و تكیه بر ارزش مهم مقاومت می توانند این تحركات را ناكام بگذارد.

رهبر انقلاب اسلامی عصر امروز(پنجشنبه) در دیدار رئیس جمهور لبنان، این كشور را، دارای اهمیت و حساسیت ویژه در منطقه خواندند و افزودند: برخی بیگانگان سعی می كنند مشكلات بعضی كشورهای منطقه را به لبنان سرایت دهند كه همكاری و همدلی گروهها و طوایف لبنانی و تكیه بر ارزش مهم مقاومت می توانند این تحركات را ناكام بگذارد.

به گزارش ایلنا،حضرت آیت الله خامنه ای، لبنان را كشوری مهم و حساس در منطقه دانستند و افزودند: رهبران و شخصیتهای لبنانی توانسته اند تجربه خوبی از خود نشان دهند و با پایداری در برابر اختلاف افكنی مذهبی و طائفه ای و حمایت از مقاومت، بسیاری از مشكلات را حل كنند.

ایشان گفتگوهای میهنی در لبنان را سیاست صحیحی برشمردند و افزودند: برخی در داخل و خارج لبنان، نقشه هایی در سر می پرورانند اما شما، نخست وزیر، و رئیس مجلس مسائل را بخوبی اداره می كنید كه این هم جهتی را باید حفظ كرد.

ایشان با تأكید بر مخالفت با هرگونه دخالت خارجی در سوریه افزودند: تنها راه حل مسئله سوریه، جلوگیری از ارسال سلاح برای گروههای بی مسئولیت است.

در این دیدار آقای میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان ضمن قدردانی از برگزاری بسیار خوب و قوی اجلاس سران عدم تعهد در تهران و تأكید بر لزوم گسترش بیش از پیش روابط ایران و لبنان، اظهار امیدواری كرد: این نشست و ریاست جمهوری اسلامی ایران بر جنبش عدم تعهد نتایج عملی مثبتی در موضوعات مختلف از جمله فلسطین داشته باشد.

رئیس جمهور لبنان همچنین با بیان توضیحاتی درخصوص اوضاع لبنان و گفتگوهای راهبردی دفاعی گفت: ما معتقدیم لبنان همچنان به مقاومت نیاز دارد و دولت لبنان مصمم است با ایجاد زمینه گفتگو و مفاهمه و همكاری، از سرایت هرگونه تنش خارجی به داخل لبنان جلوگیری كند.

آقای میشل سلیمان همچنین با اشاره به مسائل سوریه، افزود: لبنان مخالف هرگونه مداخله خارجی در سوریه است و تأكید دارد مسائل سوریه باید از طریق گفتگو حل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز