خبرگزاری کار ایران

تأكید رهبر انقلاب در دیدار نخست وزیر بنگلادش:

کشورهای مستقل مانع از تصمیم گیری قدرتها برای دیگر كشورها شوند

همكاریهای كشورهای اسلامی و استفاده از ظرفیت های یكدیگر، قطعاً در جهت منافع ملتهای مسلمان و قدرت روزافزون آنها خواهد بود.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(جمعه) در دیدار خانم شیخ حسینه واجد نخست وزیر بنگلادش و هیأت همراه، با اشاره به سابقه فرهنگی و كهن ایران و بنگلادش و رایج بودن زبان فارسی در گذشته دور در بنگلادش، تأكید كردند: ارتباطات عمیق فرهنگی، زمینه بسیار مناسبی برای همكاریهای سیاسی، بین المللی، اقتصادی و اجتماعی است.

به گزارش ایلنا،ایشان با اشاره به جایگاه تأثیرگذار بنگلادش در سازمان كنفرانس اسلامی، جنبش عدم تعهد و گروه D8، افزودند: همكاریهای كشورهای اسلامی و استفاده از ظرفیت های یكدیگر، قطعاً در جهت منافع ملتهای مسلمان و قدرت روزافزون آنها خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی تنها راه مقابله با سیاستهای قدرتهای زورگو را نزدیكی و همكاری كشورهای مستقل و اسلامی دانستند و خاطرنشان كردند: ‌اگر این اتحاد و همكاری بصورت جدی وجود داشت، اكنون نباید شاهد مسائل تأسف بار در سوریه و بحرین می بودیم.

خانم شیخ حسینه واجد نخست وزیر بنگلادش نیز در این دیدار با تأیید سخنان رهبر انقلاب اسلامی گفت: كشورهای اسلامی و كشورهای مستقل باید با بسیج امكانات و ظرفیت های خود مانع از تصمیم گیری قدرتها برای دیگر كشورها شوند.

وی همچنین تأكید كرد: بنگلادش خواهان گسترش روابط خود با ایران در زمینه های مختلف بویژه در بخش های اقتصادی و تجاری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز