خبرگزاری کار ایران

خطیب نمازجمعه تهران خطاب به دولتمردان آمریکا:

حکومت با کفر می‌ماند اما با ظلم نمی‌ماند

asdasd
کد خبر : ۳۴۰۳۸

دنیای غرب بیایید پاکی و محبت را از این رسول الهی یاد بگیرید/به واسطه دوری از مکتبش هر کجا پا می گذارید، گرفتاری و رنج را برای آن مردم به ارمغان می‌آورید.

آیت الله موحدی کرمانی در خطبه های اول نماز جمعه امروز به معرفی کلمه طیبه پرداخت و گفت:‌ کلمه طیبه همانند درختی که ریشه در زمین دارد، ثابت است و هیچ چیزی نمی تواند به این درخت آسیب برساند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وی در خطبه های اول نماز جمعه اظهار داشت:‌ طی چندین ماه اخیر تعدادی از کشورها عزت و استقلال خود را به دست آوردند و اینها مرهون نهضت کربلا است که در اربعین نهضت ابدی و دائمی شد.

وی در خطبه های دوم نماز جمعه همچنین رحلت عالم ربانی حاج آقا مجتبی تهرانی را تسلیت گفت و یادآور شد:‌ رحلت ایشان را به رهبر انقلاب و حوزه های علمیه و شاگردان ایشان و به خصوص به بیت محترم و اخوی و فرزندانش تسلیت می گویم. چراکه این وجود عزیز خود الگو و بهترین معرف اسلامی و اخلاق اسلامی بود.

موحدی کرمانی با تبریک ولادت حضرت مسیح اظهار داشت:‌ ولادت حضرت مسیح را به جهان مسیحیت تبریک می گویم و آمریکا را به پیروی از این پیغمبر دعوت می کنم.

وی خطاب به دنیای غرب گفت:‌ دنیای غرب بیایید پاکی و محبت را از این رسول الهی یاد بگیرید. فعلا که به واسطه دوری از مکتبش هر کجا پا می گذارید، گرفتاری و رنج را برای آن مردم به ارمغان می آورید.

خطیب موقت نماز جمعه امروز تهران، 19 دی، سالروز قیام مردم قم را در سال 56 یادآوری و تجلیل کرد و افزود: قیام 9 دی در حقیقت نمونه و مشابهی مانند 19 دی سال 56 بود و این قیام را هم تبریک می گویم. 19 دی فراموش شدنی نیست و همه آن قیام و 9 دی را به یاد دارند.

موحدی کرمانی تصریح کرد:‌ اولا از این مردم خوب، مردم بیدار، آگاه و مردمی که بصیرت خود را در هر مقطعی و پیروی از ولایت را نشان دادند تشکر می کنم.

وی با اشاره به حضور مردم در مراسم آیت الله مجتبی تهرانی گفت:‌ معنای این شرکت کردن این است که دنیا بداند بازار ما برای ابراز عشق به اهل بیت و روحانیت هنوز گرم است و هنور مردم وفادارند و وفاداری خود را به بهترین شکل نشان می‌دهند.

خطیب موقت نماز جمعه امروز تهران تاکید کرد:‌ هر چند فشار اقتصادی به مردم وارد آمده مانند فشاری است که دشمن در جنگ تحمیلی وارد کرد اما دنیا بداند مردم فرزند عاشورا و رمضانند و با این فشارها از صحنه خارج نخواهند شد.

وی با اشاره به آیه ان ینصر الله ینصرکم ادامه داد:‌ خداوند به مردم وعده می هد که اگر با خدا باشید و خدا را یاری کنید خداوند هم شمارا یاری می کند و شما را وانمی گذارد.

موحدی کرمانی اذعان داشت:‌ حماسه 9 دی در حقیقت حماسه بصیرت تولی، تبری و حماسه حضور در صحنه بود. حضوری که به دنبال شناخت دشمن و توطئه های آن شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه این بیداری چیز عجیبی است که خداوند نصیب مردم ایران کرده، خاطرنشان کرد:‌ به برکت این بیداری ایران و تعدادی از کشورهای منطقه آزاد شدند و امید دارم که این حرکت و این نهضت الگویی برای غرب شود.

کرمانی با اشاره به اینکه غرب گرفتار ظلم اقتصادی است، گفت:‌ سقوط آمریکا به پرتگاه مالی و فروپاشی اقتصاد ملی، ظلم فاحش به مردم اروپا و آمریکا است و امیدوارم مردم به دنبال نقطه نجات بخش باشند که البته هستند و آن اقتصاد قرآن است.

وی ادامه داد:‌ ظلم منحصر به خون ریزی نیست و البته بدست جانیان خون ریزی فراوان می شود اما این هم ظلم است که 99 درصد زیر پای 1 درصد له شوند و امیدوارم که این ها نشانه ظهور باشد.

خطیب امروز نماز جمعه تهران تاکید کرد:‌چند تذکر می دهم به آنان که به خواب فرورفته اند. وقتش نشده است که از دنیا درس بگیرند. اما می دانید با مغزهای الکلی نمی توانند که از سرنوشت شاه ایران، صدام، نامبارک و قذافی پند بگیرند. ممکن است سلطنت و حکومت با کفر بماند اما با ظلم نمی ماند.

وی ادامه داد:‌ به دلیل این پهبادهایی که برای جاسوسی می فرستند 3 هزار و 300 تن در پاکستان کشته شده اند که اکثر آنها زن و کودک هستند. برای کشته شدن بیست دانش آموز و 7 معلم اشک تمساح می ریزند در حالی که دستشان به خون آلوده است.

موحدی کرمانی افزود: اگر فروش تسلیحات گرم را منع کنید آنکه ناراحت است با اسلحه سرد حمله ور می شود. بنابراین راه چیز دیگری است. این ها که این چیزها را نمی فهمند اما بگذارید که اندکی توجه پیدا کنند.

وی یادآور شد:‌ دنیای ظالم روزی تسلیم اسلام و قرآن می شود اما این بیچاره ها هنوز از توطئه سوریه خارج نشده اند، دست به توطئه دیگری در عراق زده اند. در این بین باید بگویم عربستان باید بیدار شود و دست از اعتماد به آمریکا بردارد و دل به آن خوش نکند.

خطیب امروز نماز جمعه تهران در پایان به جنگ 8 روزه غزه نیز اشاره و اذعان داشت:‌ دراین 8 روز اسرائیل 1200 نقطه را بمباران کرد و خانه های مسکونی و 42 ساختمان اداری منهدم شد و 8 هزار خانه آسیب دید. اما از آن طرف باز این حماس بیدار و زنده چه کرد؟ در مقابل موشک میان برد به طرف اسرائیل پرتاب کرد که سران اسرائیل را به طرف پناهگاه کشاند و این عزتی است که خدا می دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز