خبرگزاری کار ایران

آیت الله امینی در نمازجمعه قم:

اگر مردم اعتراضی داشتند، باید صدای آن را شنید

asdasd
کد خبر : ۳۴۰۴۸

اگر فردی، در هر مقامی، مورد اعتماد مردم قرار گرفت، باید بداند که مردم امانتی در نزد او گذاشته اند که نباید به آن خیانت کند/مداحان، مطالب دروغ به مردم نگویند.

ایلنا: امام جمعه قم، فرارسیدن سالگرد 19دیماه سالروز قیام مردم قم بر علیه رژیم شاه را گرامی داشت و گفت: پیرو اهانت یکی از روزنامه ها به امام خمینی(ره) در سال 56، طلاب و اساتید حوزه، دست به تظاهرات تقریبا مسالمت آمیز زدند، اما رژیم شاه آن را سرکوب کرد، در حالی که اگر مردم اعتراضی داشتند، باید شنید؛ در نتیجه همان سرکوب اولیه مردم نیز به روحانیون ملحق شده تا این که در سال 57 رژیم شاه سقوط و انقلاب اسلامی ایران تأسیس شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت الله ابراهیم امینی، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه قم در محل شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: طبق آیات قرآن و روایات موجود، به تمام انسان ها سفارش شده که دروغ نگویید، به یکدیگر تهمت نزنید، با زبان خود مردم را مسخره نکنید و خلاف عدالت رفتاری نداشته باشید.

وی با اشاره به سخنان چند هفته پیش خود در نمازجمعه قم در باب صفت زشت دروغ و اثرات مخرب وجود آن در جامعه، گفت: در خطبه های نمازجمعه امروز نیز می خواستم در ادامه مبحث چند هفته پیش خود در مورد اثرات مخرب دروغ صحبت کنم که به دلیل ملاحظاتی از آن صرف نظر کردم و به همین دلیل سخن امروزم را به بحث صدق و راستگویی اختصاص دادم.
امام جمعه قم، گفت: صدق و راستی، از صفات شریفی است که در قرآن کریم، تعریف بسیاری از آن شده و حتی تعبیر به اشرف اعمال انسان شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق تأکید قرآن باید با راستگویان باشیم و از آن ها حمایت کنیم و علاوه بر آن خودمان نیز سعی در رعایت صدق و راستی داشته باشیم.

آیت الله امینی با بیان این که پیامبر اسلام(ص) به امت خود چند سفارش خاص کردند که در صورت انجام آن ها، بهشت برای افراد تضمین می شود، گفت: یکی از سفارشات مهم پیامبر اسلام(ص) به امت خود این است که هیچ جمله دروغی را از قول ایشان به امت اسلام انتقال ندهند؛ برای مثال مرثیه خوان ها و مداحانی که در ایام عزاداری فعالیت دارند، نباید مطلب دروغی را به مردم بگویند.

وی افزود: سفارش دیگر پیامبر اکرم(ص) این است که اگر وعده و قولی می دهیم، به آن عمل کنیم و این موضوع باید در همه جوانب زندگی فردی و اجتماعی لحاظ شود؛ برای مثال اگر مسئولی به مردم می گوید که مشکلات شما را حل می کنم، باید به وعده خود عمل کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، افزود: اگر مورد اعتماد مردم شدید و مردم به شما در هر پست و مقامی که هستید، اعتماد کردند، باید بدانید که امانتی را در نزد شما گذاشته اند که نباید به آن امانت، خیانت کنید.

وی با بیان این که سفارش دیگر رسول ا...(ص) این است که مردم، چشم های خود را از حرام ببندند، گفت: متأسفانه یکی از مشکلات واقعا بزرگ جامعه ما مسئله چشم چرانی است؛ متأسفانه برخی خانم ها، خودنمایی می کنند و از آن طرف جوانانی هم هستند که به همین واسطه چشم چرانی می کنند؛ من به جوانان توصیه می کنم که چشم چرانی نکنید، زیرا به زیان دنیا و آخرت شماست و روان شما را مشوش می کند.

آیت الله امینی اضافه کرد: به واسطه همین چشم چرانی که یکی از مشکلات جامعه ماست، گاهی برخی جوانان سخت پسند شده و ازدواج آنان به تأخیر می افتد.

وی با بیان این که سفارش دیگر پیامبر اسلام(ص) پرهیز از انجام گناهان، توسط دست هاست، گفت: نباید با دست، بر سر مظلوم زد و یا این که شهادت دروغ نوشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در بخش پایانی سخنان خود، فرارسیدن سالگرد 19دیماه سالروز قیام مردم قم بر علیه رژیم شاه را گرامی داشت و اظهار داشت: پیرو اهانت یکی از روزنامه ها به امام خمینی(ره) در سال 56 طلاب و اساتید حوزه دست به تظاهرات تقریبا مسالمت آمیز زدند، اما رژیم شاه آن را سرکوب کرد، در حالی که اگر مردم اعتراضی داشتند، باید شنید؛ در نتیجه همان سرکوب اولیه مردم نیز به روحانیون ملحق شده تا این که در سال 57 رژیم شاه سقوط و انقلاب اسلامی ایران تأسیس شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز