خبرگزاری کار ایران

بیانیه شماره دو انجمن اسلامی جامعه پزشکی پیرامون انتخابات نظام پزشکی

asdasd
کد خبر : ۳۶۹۴۲

ما معتقدیم قاطبه اعضای جامعه پزشکی جدا از تعلقات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، به عنوان بالا‌ترین گروه مرجع و مورد اعتماد مردم، همواره به اعتلای کشور و نظام سلامت می‌اندیشیند

انجمن اسلامی جامعه پزشکی کشور در اعتراض به برگزاری دیرهنگام انتخابات سازمان نظام پزشکی بیانیه صادر کرد و خواستار برگزاری پرشور و هرچه سریع‌تر این انتخابات شد.

به گزارش ایلنا، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:‌

با پایان گرفتن مهلت ثبت نام داوطلبان عضویت در هیأت مدیره نظام پزشکی تهران و شهرستان‌ها، بررسی صلاحیت داوطلبان توسط هیأت‌های نظارت آغاز گردیده و به زودی مرحله اول آن به پایان خواهد رسید. علیرغم سکوت خبری دست اندرکاران فعلی سازمان نظام پزشکی در مورد ثبت نام کاندیدا‌ها و تلاش در جهت ایجاد هراس از رد صلاحیت در بین اعضای جامعه پزشکی، استقبال همکاران مسئولیت پذیر قابل قبول و دلگرم کننده بود.


آنچه از این پس می‌تواند موجب حضور پر شور همکاران در انتخابات نظام پزشکی شده و نهادی کارآمد، مستقل و مدافع جامعه پزشکی را رقم بزند، نحوه برخورد هیأت‌های نظارت و اجرایی با بررسی صلاحیت‌های داوطلبان و تلاش ایشان در برگزاری انتخاباتی سالم، عادلانه، پرشور و آزاد است.


متأسفانه تأخیر در شروع پروژه انتخابات به نسبت دوره گذشته و تغییر و تحولات مدیریتی در وزارت بهداشت و به تبع آن در مدیریت اجرایی انتخابات فرصتی را برای برخی ایجاد کرده تا با فرار به جلو و اتهام زدن به رقیبان بر ادامه حضور غیر مفید و مسئله دار خود در بزرگ‌ترین نهاد صنفی جامعه پزشکی اصرار ورزند.


سازمان نظام پزشکی که می‌یایستی نهادی مستقل از دولت، با اهداف مندرج در قانون و در جهت استیفای حقوق اعضای جامعه پزشکی و بیماران باشد، در طی سالیان اخیر از طرف مسئولان آن به شدت آلوده به سیاسی کاری و معامله گریهاى قدرت شده است.


امروز که در آستانه پایان دوره پنجم و انتخابات دوره جدید قرار گرفته‌ایم و مدیریت فعلی سازمان نظام پزشکی بایستی پاسخگوی عملکرد ضعیف خود در از دست دادن اختیارات نظام پزشکی، تنزل دادن جایگاه جامعه پزشکی کشور و بی‌اعتبار کردن بزرگ‌ترین نهاد صنفی کشور و مسایل و مشکلات مالى و غیرمالى متعدد باشد، تلاش می‌کند با قطبی کردن و سیاسی نشان دادن انتخابات، اذهان نهادهای حکومتی و امنیتی و هیأتهای نظارت را به سوی رقیبان انتخاباتی خود معطوف نموده و با نشان دادن آدرس غلط به اذهان عمومی، از پاسخگوئى در قبال نقاط ضعف فوق الذکر وکوتاهى‌ها طفره رفته و بازهم بر ریاست این نهاد مهم و اثرگذار تکیه زند.


ما معتقدیم قاطبه اعضای جامعه پزشکی جدا از تعلقات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، به عنوان بالا‌ترین گروه مرجع و مورد اعتماد مردم، همواره به اعتلای کشور و نظام سلامت می‌اندیشیند و با احساس مسئولیت طی سالهای متمادی، چه در دوران سخت جنگ تحمیلی و چه در دوران اخیر که توأم با فشارهای اقتصادی کمرشکن بوده همواره در کنار مردم محروم و دلسوز کشور بوده‌اند.


جامعه پزشکی به خوبی می‌داند و بهتر است دست اندرکاران انتخابات نیز بدانند که دلسوزان واقعى نظام پزشکی چه در عرصه دفاع از کشور و حضور در نبرد با دشمن بعثی و مداوای مجروحان جنگ تحمیلی و چه در مدیریت حوزه سلامت کارنامه و سابقه‌اى روشن داشته و هرگز از جایگاه خود در مدیریت نظام پزشکی برای پیگیری اهداف سیاسی تلاش ننموده‌اند. حضور یک دوره مدیریت مستقل جناب آقای دکتر ایرج فاضل در دوران سازندگی و مسئولیت جناب آقای دکتر ظفرقندی در دوره‌ای که منجر به تغییرات مؤثر در قانون نظام پزشکی به نفع جامعه پزشکی گردید و عدم ورود به حوزه سیاست در این مدت شاهدی بر این مدعاست.


در پایان مصرانه از هیأتهای نظارت و دستگاههای موثر می‌خواهیم با رفتارهای منطبق بر قانون و عدم دخالت دادن سلایق سیاسی، فضار را برای حضور همه گرایشهای فکری، اجرایی و مدیریتی باز نگهداشته و زمینه ساز انتخاباتی پر شور و با حضور حداکثری اعضای جامعه پزشکى شوند.

ما ارید الا الاصلاح ما استطعت
و ما توفیقی الا باالله علیه توکلت و الیه انیب
انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز