خبرگزاری کار ایران

کریمی اصفهانی در گفت‌و‌گو با ایلنا تشریح کرد:

جزئیات دیدار جبهه پیروان خط امام و رهبری با کمیته سیاسی جامعه روحانیت

asdasd
کد خبر : ۳۷۱۷۴

ما در کشور به طور متوسط سلانه یک انتخابات را تجربه می‌کنیم بنابراین اگر هر بار که صحبت از تغییر قانون می‌شود بگوییم که هم اکنون در استانه انتخابات فرصت طرح این مبحث نیست، هیچ‌گاه این فرصت ایجاد نخواهد شد.

دبیرکل جامعه اصناف و بازار گفت: در آخرین جلسه جبهه پیروان با کمیته سیاسی جامعه روحانیت عمدتا روی مساله وحدت اصولگرایان و راهکار‌های رسیدن به آن بحث شد و اینکه چگونه باید به مصداق نهایی اصولگرایان رسید.

احمد کریمی اصفهانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی اصناف و بازار جزو ۱۵ تشکلی است که زیر نظر جبهه پیروان خط امام و رهبر کار می‌کند، عنوان کرد: تا کنون در جبهه پیروان خط امام و رهبری مذاکرات و نشست‌هایی را پیرامون مسائل انتخاباتی با جامتعین داشتیم. علاوه بر این در آخرین جلسه با کمیته سیاسی جامعه روحانیت نیز عمدتا روی مساله وحدت اصولگرایان و راهکار‌های رسیدن به آن بحث شد و اینکه چگونه باید به مصداق نهایی اصولگرایان رسید.

وی ادامه داد: هم اکنون در جبهه پیروان خط امام و رهبری سیاست‌های راهبردی انتخابات سال آینده تنظیم شده است و ما نیز در جامعه اصناف و بازار جدا از این جبهه تصمیمی نخواهیم گرفت.

نظام پارلمانی بدون وجود احزاب قابل اجرا نیست

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین در واکنش به طرح ایجاد نظام پارلمانی که طی روزهای اخیر بار دیگر بر آن تاکید شده است، عنوان کرد: تا زمانیکه که ما احزاب قدرتمند با گفتمان قابل توجه که بتوانند پاسخگو باشند، نداشته باشیم، نمی‌توانیم نظام پارلمانی را ایجاد کنیم، چرا که احزاب باید از این قدرت برخوردار باشند که بتوانند پشت برنامه‌های خود ایستاده و به مشکلات موجود پاسخ دهند.


وی با تاکید بر اینکه ایجاد نظام پارلمانی اگرچه غیر ممکن نیست ولی بدون اشکال هم نخواهد بود، تصریح کرد: هرچه باشد ایجاد این نظام بهتر از این است که هر کسی که از راه رسید به خود اجازه کاندید شدن بدهد و بار دیگر مسائل دوره نهم و دهم ریاست جمهوری تکرار شود.


کریمی اصفهانی افزود: امروز می‌بینیم که در خصوص سمت ریاست جمهوری یک فرد همه کاره شده و کسی نیست که پاسخ ما را بدهد، سوال این است که آیا یک فرد می‌تواند بدون احساس مسئولیت پاسخ گویی مملکت را اداره کند؟

وی همچنین تصریح کرد: اگر حداقل شش حزب قوی در چارچوب نظام کار کرده و بتوانند گفتمانی قوی داشته باشند، به تبع آن در طول ریاست جمهوری می‌توانند دولت را پشتیبانی کرده و اگر جایی خطایی از آن سر بزند، هشدار‌های لازم را بدهند اما همه این‌ها در صورتی میسر می‌شود که ما متکی به خرد جمعی باشیم نه متکی به فردی که تنها ادعای اجتهاد دارد.

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار با تاکید بر اینکه جو فعلی کشور جازه اینکه این طرح با استحکام بالا انجام شود را نخواهد داد، گفت: البته ظرفیت این مساله وجود دارد اما به شرطی که فضا هم قدری تلطیف شود.

وی افزود: ما در کشور به طور متوسط سلانه یک انتخابات را تجربه می‌کنیم بنابراین اگر هر بار که صحبت از تغییر قانون می‌شود بگوییم که هم اکنون در استانه انتخابات فرصت طرح این مبحث نیست، هیچ‌گاه این فرصت ایجاد نخواهد شد.

کریمی اصفهانی با بیان اینکه در این شرایط برخی وقتی می‌بینند این مباحث به نفع آن‌ها نیست مدام به دنبال فضاسازی هستند، گفت: متاسفانه عده‌ای از هم اکنون اظهار می‌کنند که فردی که وارد انتخابات می‌شود باید مورد تایید شورای نگهبان قرار گیرد در حالیکه این امر شدنی نیست به عبارت دیگر رعایت قانون باید مورد نظر جدی کاندیدا‌ها قرار گیرد و این فضاسازی‌های بی‌معنایی است که گروه انحرافی آن را مطرح می‌کنند.

وی عنوان کرد: ما نباید در اظهارات خود حرف‌های بیگانگان را تکرار کنیم. من معتقدم امروز گروه انحرافی می‌تواند بسیار خطرناک‌تر از برخی جریانات سال ۸۸ باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز