خبرگزاری کار ایران

کلهر در رشت:

مسئولان به دلیل مشغله، خدمات خود را اطلاع‌رسانی نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۳۹۶۹۹

وقتی دولتمردان در زمان بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران به دیدار ایشان می رفتند امام راحل تاکید بر آن داشتند که ما خدمت گذار مردم و مردم ارباب ما هستند.

ایلنا - رشت: مهدی کلهر  یکی از مهم‌ترین مسائل کشور را که به اعتقاد او به دلیل تلاش مسئولین ‌برای خدمتگزاری به مردم مورد غفلت و کم توجهی قرار گرفته است و باید نگاه ویژه ای به آن داشت را  "اطلاع رسانی خدمات به مردم" خواند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، وی روز گذشته در گردهمایی شوراهای روابط عمومی گیلان، با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی و اولین دیدارهای خود با بنیانگذاز فقید جمهوری اسلامی ایران، خاطر نشان کرد: امام راحل (س) در دیدارهای خود  بر ضرورت تهیه عکس و فیلم از صحنه های دلاورمردی ها در جنگ تحمیلی برای نسل آینده تاکید داشتند تا فرزندان  ملت بدانند پدران آنها چگونه دلاورانه در مقابل دشمن ایستادند.

این مسئول با تذکر این نکته که احتمالا از این دیدار با بنیان گذار فقید جمهوری اسلامی ایران فیلمی ضبط نشده باشد، متذکر شد: بنده در آن زمانی که مسئول فرهنگ و هنر دولت مرحوم شهید رجائی بودم  دوستان صدا و سیما با دوربین های فیلم برداری 16* 35 اولین تصاویر از مقاومت های مردم به خصوص در خرمشهر گرفتند.

کلهر با ابراز ناخرسندی از این که بسیاری از این فیلم ها با وجود نگهداری در وزارت ارشاد اسلامی پس از گذشت سال ها از پایان جنگ تحمیلی  به نمایش در نیامده است، تصریح کرد: امام راحل در حدود سه ماه اول از آغاز جنگ تاکید ویژه داشتند که دولت شهید رجائی خدمات خود را به مردم گزارش کنند.

 وی یادآور شد: یکی از وزیران آن زمان از من خواست و من از امام راحل سوال کردم که آیا برای امور تبلیغات باید هزینه شود که امام  فرمودند مجاز است.

عضو شورای اطلاع رسانی دولت احمدی نژاد، افزود: امام راحل به مسائل تبلیغات آن هم به شکل اسلامی و قرآنی و رساندن  اطلاعات  با ابعاد عاطفی، احساسی و برهانی به مخاطبین بسیار تاکید داشتند.

کلهر، معتقد است تاکنون در پرداختن به اطلاع رسانی در کشور کوتاهی شده است و دلیل آن سخت مشغول به کار بودن  مسئولین است.

وی اذعان داشت: احمدی نژاد وقتی می خواست وزیران خود را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند گفته بود من مسئولینی را نخواهم آورد که به فکر دین مردم و دنیای خودشان باشند، بلکه کسانی را با خودم خواهم آورد که به فکر دنیای مردم و دین خودشان باشند.

این مسئول با تاکید بر این که ما نیازمند یک گروه خدمتگذار واقعی هستیم که وظیفه آنان ساختن کشور و دنیای مردم باشد نه دین مردم، ادامه داد: دین مردم نه با دولت است و نه با کسانی مثل ما، مردم ایران هزار و چهارصد سال است که دین خود را از طریق ائمه اطهار (ع) و در زمان غیبت امام زمان (عج) از طریق مراجع تقلید و علما می گیرند و کاری هم به وزیر، وکیل ندارند.

کلهر، با ابراز اینکه ایران را باید مطابق آن چه حق مردم است ساخت گفت: بنده از دوستان رئیس جمهوری خواسته ام از احمدی نژاد معجزه قرن، جالینوس و سقراط نسازند، بلکه او را همان خادم جمهور و ملت بنامند.

وی خدمت گذار مردم بودن را مساله ای بسیار مهم خواند و اظهار کرد: وقتی دولتمردان در زمان بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران به دیدار ایشان می رفتند امام راحل تاکید بر آن داشتند که ما خدمت گذار مردم و مردم ارباب ما هستند.

عضو فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران، بیان داشت: امام راحل هم چنین تاکید داشتند که خدمت باید به نسل حاضر روحیه بدهد و اعتماد به نفس و نشاط ملی به وجود آورد.

کلهر نقش مدیران دستگاه ها و روابط عمومی ها را در تاثیر گذاری در روان شناسی اجتماعی حائز اهمیت خواند و گفت: ایجاد نشاط مقدمه کار و سازندگی مرحله بعدی است.

وی با ابراز تاسف از اینکه ایران در بین کشورهای دنیا علی رغم همه پیشرفت های به وجود آمده پس از پیروزی انقلاب از نظر افسردگی در رتبه بالایی قرار دارد، تاکید کرد: گیلان علاوه بر محاسن فرهنگی و سیاسی خود، شادترین بخش ایران است و باید از این نعمت پاسداری و آن را به همه نقاط کشور صادر کند.

کلهر معتقد است: زندگی در روستا و شهرهای گیلان زندگی ای پر از نشاط است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز