خبرگزاری کار ایران

چمران در یادواره شهدای جنگهای نامنظم:

ستاد جنگ‌های نامنظم طرحی نو در تاکتیک نظامی ایجاد کرد

asdasd
کد خبر : ۴۰۴۸۶

نطفه ستاد جنگ‌های نامنظم در منزل امام (ره) شکل گرفت و فردای تشکیل این ستاد ۷۵ نفر از رزمندگان به جبهه‌های جنگ اعزام شدند/ستاد جنگ‌های نامنظم یعنی خروش و دفاع مردمی.

اولین یادواره شهدا و رزمندگان ستاد جنگ‌های نامنظم در تالار بزرگ وزارت کشور امروز بعداز ظهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در این مراسم گفت: نطفه ستاد جنگ‌های نامنظم در منزل امام (ره) شکل گرفت و فردای تشکیل این ستاد ۷۵ نفر از رزمندگان به جبهه‌های جنگ اعزام شدند.

وی در خصوص ماهیت ستاد جنگ‌های نامنظم اظهار داشت: ستاد جنگ‌های نامنظم یعنی ایثار و شهادت و فداکاری رزمندگان کفر ستیزی که هیچ چیز جز رضای خدا را نمی‌خواستند. ستاد جنگ‌های نامنظم یعنی خروش و دفاع مردمی. مقر اصلی ستاد جنگ‌های نامنظم در ابتدا دانشگاه چمران اهواز بود که بعد به مهمان سرای استانداری منتقل شد.

برادر شهید چمران خاطرنشان کرد: ذر ستاد جنگ‌های نامنظم فقط رزمندگان نبوده‌اند بلکه متخصصان نیز در آن حضور داشتند و مجموعه ستاد بود که تحرک زیبایی را در روزهای نخستین جنگ آغاز کرد. اولین نیروهای بسیجی در ستاد جنگ‌های نامنظم وجود داشت این ستاد نه فقط نیروی مردمی که از نظر تاکتیک نظامی طرحی نو درانداخت.

وی با بیان اینکه این طرح ایده ذهنی شهید چمران بوده افزود: براساس این طرح نیروهای پیاده باید از جلو حرکت می‌کردند و سنگر دشمن را می‌گرفتند و از پشت توسط ارتش پشتیبانی می‌شدند. ستاد این جنگ‌ها از قشر خاصی نبود. همه افراد و مردم در آن حضور داشتند شهید باقری نیز با این ستاد همکاری اطلاعاتی داشت.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه همکاری مهم‌ترین هدف شهید چمران بوده تصریح کرد: همکاری مهم‌ترین هدفی بود که شهید چمران دنبال می‌کرد. ما هم امروز همین راه را ادامه دهیم واگر از این راه منحرف شویم شکست می‌خوریم.


وی با قرائت دو دست نوشته از شهید چمران که در بدو ورود خود به لبنان نوشته بود به سخنان خود پایان داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز