خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد اجرایی یازدهمین کنگره حزب مردم سالاری:

اداره جامعه بدون احزاب سخنی گزاف است

کد خبر : ۴۰۵۶۶

حزب مردم سالاری بدنبال این است که راه را برای بحث و گفت‌وگو بگشاید و آستانه تحمل مردم در جامعه را بالا ببرد/اصلاح طلبان می‌بایست در این شرایط حقانیت خود را ثابت و ظرفیت خودشان را نشان دهند.

دبیر ستاد اجرایی یازدهمین کنگره حزب مردم سالاری گفت: حزب مردم سالاری با توجه به مفاد آیین نامه داخلی خود بدنبال این است که راه را برای بحث و گفت‌وگو بگشاید و  آستانه تحمل مردم در جامعه را بالا ببرد؛ چراکه خلق چنین فضایی هنر احزاب است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مطهری نژاد دبیر ستاد اجرایی کنگره حزب مردم سالاری در یازدهمین کنگره این حزب بیان کرد: احزاب مسئولیت سیاسی کردن مردم را از این جهت برعهده گرفتند که فضای عمومی را در جهت ایجاد تشکل ها هموار ساخته تا معانی جدیدی را خلق کنند و راه را بر خشونت و ارعاب مردم ببندند.

وی افزود: احزاب درون نظام اگر قرار است حزب بمانند نمی‌توانند در رویدادهای سیاسی جامعه که انتخابات یکی از بالاترین رویدادهای آن می‌باشد به ویژه انتخابات ریاست‌جمهوری بی‌تفاوت بمانند آنها نه تنها باید این رویداد بزرگ را هدایت کنند بلکه  باید در همه عرصه‌ ها فعالیت داشته باشند.

دبیر ستاد اجرایی کنگره حزب مردم سالاری در ادامه به سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: احزاب و انتخابات دو مولفه جامعه دموکراتیک هستند و اگر کسی در این جامعه بخواهد بیان کند که بدون حزب و تشکل می‌شود جامعه را اداره کرد باید بگوییم سخنی گزاف و از سر بی‌تدبیری زده است.

وی در ادامه بیان کرد: یازدهمین کنگره حزب را در زمانی برگزار می‌کنیم که نیازمند مشارکت آگاهانه و گسترده مردم در انتخابات هستیم كه ضرورت دارد این مشارکت را بیش از گذشته نماییم.

وی گفت: اصلاح طلبان می‌بایست در این شرایط حقانیت خود را ثابت و ظرفیت خودشان را نشان دهند اما معدودی از افراد در تلاش هستند تا فعالیت‌های فراحزبی و تمام ارزش و اعتبار اصلاح طلبان را زیر پا گذارند و تمامی ارزش‌های اصلاح طلبان را ضد ارزش تلقی کنند. اینان بر آن هستند تا پروسه عظیم اصلاحات را محدود و شعارگونه مطرح کنند.

مطهری‌نژاد تصریح كرد:اگر اصلاحات به سرمایه‌ها و نهادهای اجتماعی بی‌تفاوت باشد و حل مشکلات نظام و جامعه را جز از طریق فعالیت قانونی دنبال نکند، نمی‌تواند منافع حکومت، مردم و انقلاب را تامین کند.

وی افزود: اصلاح طلبان همواره به دنبال حل مشکلات نظام بوده و فعالیت‌های خود را متاثر از قوانین حزبی خود دنبال می کنند و بدنبال دستیابی مردم به حداقل‌های خودشان است.

وی در ادامه افزود: حزب مردم سالاری از اول تاسیس حزب کنگره های بسیاری را برگزار کرده و با رعایت مفاد آیین نامه داخل حزب بدنبال رفع مشکلات حزبی می باشد و در تمام جامعه اعلام حضور خود را بیان کرده است.

دبیر ستاد اجرایی کنگره حزب مردم سالاری گفت: حزب مردم سالاری امروز بدنبال هموار کردن و نهادینه کردن فعالیت های سیاسی است و می خواهد آستانه تحمل سیاسی جامعه را ارتقا دهد.

وی در ادامه بیان کرد: حزب مردم‌سالاری از ابتدای تاسیس تاکنون که کنگره‌هایی را برگزار کرده، مفتخر است با حفظ اصول اصلاح‌طلبی و مرامنامه این حزب، موانع و مشکلات را برطرف و در تمام فعالیت‌های سیاسی جامعه حضور خود را اعلام کند و اصرار دارد که راه نهادینه شدن فعالیت سیاسی را هموار کند.

مطهری نژاد اظهار داشت:کمیته سیاسی حزب مردم سالاری از یک سال پیش برنامه برگزاری کنگره را در دستور کار خود قرار داده است و در آن کنگره به این نتیجه رسیده که در 5 بهمن یازدهمین کنگره سراسری خود را با  شعار مشارکت حداکثری مردم با تحقق حقوق ملت، اخلاق انتخاباتی و نهادمندی حزبی برگزار کند.

لازم به ذکر است که در ابتدای مراسم حجت الاسلام قیومی پیام کواکبیان دبیرکل حزب را در یازدهمین کنگره قرائت کرد و از اینکه وی نتوانسته در این کنگره شرکت کند از حاضرین عذرخواهی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز