خبرگزاری کار ایران

دبیركل خانه كارگر:

سرمایه ملی را پول توجیبی کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۴۰۶۲۳

همانطور که با هدفمندی یارانه‌ها ما را به آنارشیسم اقتصادی کشاندند می‌ترسیم آنارشیسم سیاسی هم در جامعه ایجاد کنند/کسی مثل آیت الله هاشمی فردی نیست که هر کسی طرف خطاب قرارش دهد و چیزی که شایسته خودش است به او بگوید.

دبیركل خانه كارگر گفت:امروز اندیشه‌ورزی در عرصه سیاست دارد زیر سوال می‌رود. به ناطق نوری، عسگراولادی، هاشمی رفسنجانی و همه اندیشه ورزان دارد حمله می‌شود در حالی كه در جامعه اسلامی هر کسی باید سلیقه‌اش را با احترام اعلام کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،علیرضا محجوب در یازدهمین كنگره حزب مردمسالاری با تاكید بر ضرورت وجود احزاب در كشور گفت:حزب مدرسه سیاست است ما وقتی سیاست ورزی می‌کنیم باید حزب داشته باشیم.وقتی مجلس و دولت را بدون حزب تشکیل می‌دهیم، وقتی احزاب کم رمق و کم افق باشند وضعیت این گونه می‌شود كه همه می‌بینید.

وی با انتقاد از هجمه های صورت گرفته به مواضع عسگراولادی گفت: وقتی عسگراولادی نظر خودش را مطرح می‌کند به جای تشویق، مورد انتقاد قرار می‌گیرد كه این به صلاح جامعه نیست.نباید فضای گفتگو بسته باشد و راه را بر ارائه نظرات مختلف ببندیم.

محجوب اظهارداشت: اینكه در هر کجا هر کس می‌خواهد فقط منافع و مصالح خودش را مطرح کند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. اگر ما فضایی را ایجاد کنیم که همه یک شکل فکر کنند طریقه احزاب را نقض کرده‌ایم. این نه طریقه احزاب است و نه طریقه کار سیاسی است.

دبیر كل خانه كارگر تصریح كرد:ما نمی‌توانیم بگوییم همه برای مشارکت در زیر یک پرچم قرار بگیرند. مشارکت که نباید فقط در انتخابات باشد.مشارکت همیشه و در پروسه انتخاب، نظر دادن و تصمیم گیری باید اعمال شود.

وی گفت: احزاب باید محترم شمرده شوند و مطابق نص صریح قانون اساسی باید تفکر احزاب مورد احترام واقع شود و هر کس حق دارد نظر مخالفش را اعلام کند.

محجوب با بیان اینكه اصل در پسندیدن و تایید نظر من یا دیگری نیست، گفت: پاسداشت جریان‌های سیاسی این است که همه به هم احترام بگذارند و به شخصیت‌های ریشه دار اهانت نکنند. برای مثال کسی مثل آیت الله هاشمی فردی نیست که هر کسی طرف خطاب قرارش دهد و چیزی که شایسته خودش است به او بگوید.

وی تاكید كرد: امروز اندیشه‌ورزی در عرصه سیاست دارد زیر سوال می‌رود. به ناطق نوری، عسگراولادی، هاشمی رفسنجانی و همه اندیشه ورزان دارد حمله می‌شود در حالی كه در جامعه اسلامی هر کسی باید سلیقه‌اش را با احترام اعلام کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:همانطور که با هدفمندی یارانه‌ها ما را به آنارشیسم اقتصادی کشاندند می‌ترسیم آنارشیسم سیاسی هم در جامعه ایجاد کنند.در دنیا افراد رادیکال مورد انتقاد و تمسخر قرار می‌گیرند ولی، این مساله در ایران برعكس شده و حمله به بزرگان برای برخی‌ها به یک افتخار تبدیل شده است. به هم تاختن، حمله کردن و انتقاد کردن هنر نیست. درهمه جای دنیا آنارشیست‌ها را از دولت بیرون می‌کنند چون معضل دولت و سیاست هستند.

محجوب گفت: امروز سرمایه ملی را تبدیل به پول توجیبی کرده‌اند و این پولی است که باید برای سرمایه گذاری خرج می‌شد این باعث به هم ریختن نظم اقتصاد و بازار شده است.

وی تصریح كرد: رادیکال‌ها باید محکوم و منکوب شوند تا جامعه به شرایط مناسبی برسد. ما نباید فکر کنیم منهای سیاست بودن، رادیکال بودن، آنارشیسم بودن و بی‌احترامی به دیگران راه و مسیر جامعه است. ما باید به نظر دیگران احترام بگذاریم و در شرایط فعلی که در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم به تفکرات امام و اندیشه‌های همه احترام بگذاریم.

محجوب در پایان تاكید كرد: حزب پایگاه اندیشه سیاسی و پرورش و بازآموزی است جامعه بدون حزب بدون پایگاه و اندیشه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز