خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله جوادی آملی:

فعالیت‌های جامعه مدرسین صبغه سیاسی دارد

asdasd
کد خبر : ۴۰۶۴۲

فعالیت‌های جامعه مدرسین هم صبغه حوزوی دارد و هم صبغه سیاسی/حوزه باید با حفظ استعدادهای جوان، آنان را برای اداره آینده جامعه تربیت کند/بسیاری از مردم در غرب از کفر به ستوه آمده‌اند.

 آیت‌الله جوادی‌آملی با تاکید بر این‌که «جامعه مدرسین در حقیقت نماد رسمی حوزه است» برلزوم اطلاع رسانی از فعالیت‌های ارزشمند این نهاد حوزوی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، این مرجع تقلید در دیدار دست اندرکاران همایش نیم قرن حضور با اشاره به جایگاه جامعه مدرسین حوزه گفت: فعالیت‌های جامعه مدرسین هم صبغه حوزوی دارد و هم صبغه سیاسی.

وی با اشاره به لزوم اطلاع رسانی از فعالیت جامعه مدرسین، ادامه داد: الحمدلله عملکرد جامعه مدرسین و اعضای آن از طریق رسانه‌ها به جامعه منتقل می‌شود و علاوه بر آن، بیش از 600 امام جمعه در سراسر کشور مردم را با فعالیت‌های این نهاد حوزوی آشنا می‌کنند.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «در قبال هر نعمتی، مسوولیتی وجود دارد» افزود: اگر کسی نفوذ کلام داشت باید در جامعه اثر مثبت داشته باشد.

وی با تاکید بر این‌که «حوزه الان را نباید با گذشته مقایسه کرد» یادآور شد: حوزه به لطف الهی کارهای مثبت فراوانی انجام داده است، اما وقتی انسان به آینده می‌نگرد، متوجه می‌شود که کارهای انجام نشده‌ای هم وجود دارد که مهمترین آنها کارهای علمی ماندگار و اثرگذار است.

آیت‌الله جوادی آملی تاکید کرد: باید باور کنیم ما حرف علمی قوی و اثرگذار در عرصه‌های تفسیر، فلسفه، کلام، فقه و... داریم و با داشتن این همه سرمایه چرا باید در بعد علمی ضعیف باشد.

این مرجع تقلید تاکید کرد: کاری که علامه امینی‌ها به تنهایی انجام دادند، لااقل ما باید به صورت گروهی انجام دهیم.

وی با اشاره به این‌که «یکی دیگر از وظایف حوزه و جامعه مدرسین تربیت رهبران، مراجع و اساتید آینده است» یادآور شد: اگر متولیان حوزه آینده نگر نباشند، حوزه در آینده به جایی نخواهد رسید.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: حوزه باید با حفظ استعدادهای جوان، آنان را برای اداره آینده جامعه تربیت کند.

آیت‌الله جوادی آملی یکی دیگر از کارهای حوزه و جامعه مدرسین را توجه به نیازهای بین‌المللی عنوان و تصریح کرد: به لطف الهی و برکت انقلاب اسلامی در برخی کشورها همچون مصر بیداری اسلامی اتفاق افتاد و ما می‌توانیم با برقراری ارتباط مناسب با این کشورها، پاسخگوی نیازهای آنان باشیم.

وی با اشاره به این‌که «جنگ‌های جهانی اول و دوم، حادثه تلخ مشروطه، حادثه شیرین انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی خاورمیانه برخی افراد را بیدار نکرده و همچنان در خوابند» گفت: برخی هم مثل امام خمینی(ره) بیدارند و حوادث آنها را بیدارتر می‌کند؛ به طوری که امام راحل با طرح مسئله ولایت فقیه که یک امر فراموش شده‌ای بود، به اسلام و تشیع حیات دوباره‌ای بخشید؛ این معنای بیداری است.

این مرجع تقلید یادآور شد: وظیفه حوزه و جامعه مدرسین این است که بداند کشوری چون مصر چه چیزی از ما می‌خواهد؛ زیرا بسیاری از شبهاتی که در سال‌های اخیر راجع به قرآن، تحریف و وحی... ایجاد شده است، ترجمه‌ای است که از غرب به مصر و از مصر به دیگر کشورها منتقل شده است و به تعبیری ما مصرف کننده شبهات آنهاییم.

 آیت‌الله جوادی آملی همچنین با تاکید بر ضرورت برقراری رابطه علمی بین ایران و مصر، یادآور شد: حوزه باید از همه ظرفیت‌ها برای تبلیغ معارف اهل بیت(ع) بهره ببرد؛ چون بسیاری از مردم در غرب از کفر به ستوه آمده‌اند.

در ابتدای این دیدار آیت‌الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه و رییس شورای سیاست‌گذاری همایش نیم‌قرن حضور گزارشی از فعالیت‌های جامعه مدرسین و برنامه‌های این همایش ارایه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز