خبرگزاری کار ایران

رئوفیان در گفت‌و‌گو با ایلنا:

بخشی از مطالبات مردم هنوز بر زمین مانده است

asdasd
کد خبر : ۴۲۴۵۳

برخی درگیری‌های داخلی و پنجه کشی‌های عده‌ای از مسئولان کشور به خصوص در زمان انتخابات مانع تحقق مطالبات و آرمان‌های امام شده است/بسیاری از موانعی که هم اکنون با آن مواجه هستیم به نحوه رفتار و گفتمان مسئولین با یکدیگر باز می‌گردد

دبیرکل حزب ایران زمین تاکید کرد: با گذشت ۳۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی همه آنچه مطالبه مردم بوده است تحقق پیدا نکرده و بخشی از آن بر زمین مانده است و چه بسا در برخی موارد نیز به انحراف کشیده شده است.

ابوالقاسم رئوفیان رئیس ستاد انتخاباتی جبهه ایستادگی و دبیرکل حزب اسلامیایران زمین در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: مردم ما با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در سال ۵۷ خواستار برپایی نظامی شدند که آن‌ها را به این اهداف برساند چرا که در آن زمان نه تنها استقلال و آزادی مورد نظر اسلام را در زندگی خود احساس نمی‌کردند بلکه اسلامیت و جمهوریت نیز مغفول مانده و مردم حقی در تعیین سرنوشت خود و کشور نداشتند.

وی ادامه داد: در زمان شاه انتخابات مجلس فرمایشی و کشور ایران جزیره ثبات آمریکا نام گرفته بود چرا که این کشور از طریق ایران می‌توانست منطقه را تحت کنترل خود داشته باشد.

رئوفیان با اشاره به اینکه با گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب امروز شعار‌های آن در حد قابل توجهی محقق شده است، گفت: طی این مدت مردم ما در بیش از ۳۰ انتخابات شرکت کرده‌اند که اولین انتخابات نیز رای به جمهوری اسلامی بوده است و این یعنی حاکمیت مردم در کشور.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: می‌توان با صراحت گفت که اهداف انقلاب در واقع به برکت حضور مردم تحقق پیدا کرده است. چرا که اسلام و امام سال ۵۷‌‌ همان اسلام و امام ۱۵ خرداد بود اما حضور موثر‌تر مردم این مثلث را در بهمن ماه ۵۷ کامل کرده و منجر به پیروزی انقلاب شد.

وی با بیان اینکه تا کنون آنچه توصیه امام و خواست مردم بود به شکل كامل تحقق نیافته است، تصریح کرد: امروز مشاهده می‌کنیم که نه تنها برخی از مطلبات مردم بر زمین مانده است بلکه برخی از ابعاد نیز به انحراف کشیده شده است.

رئوفیان افزود: متاسفانه برخی از مسئولان از پرداختن به سیاست‌هایی که امام اعلام کرده بود غفلت کردند. البته در این میان وقوع جنگ ۸ ساله تحمیلی نیز مانع عملیاتی شدن توصیه‌های امام شد. پس از آن نیز دشمن وقتی ناتوانی خود را در جنگ مشاهده کرد به اعمال فشار و افزایش تحریم‌ها متوسل شد.

وی اصلیترین عاملی را که مانع تحقق مطالبات و آرمان‌های امام تا کنون شده است، برخی درگیری‌های داخلی و پنجه کشی‌های عده‌ای از مسئولان کشور به خصوص در زمان انتخابات خواند و خاطرنشان کرد: امام (ره) در جایی فرمودند که من به قدری که از دعوای دو طلبه نگران می‌شوم از توطئه‌های آمریکا نگران نمی‌شوم. بنابراین با توجه به این فرمایشات ما نیز نباید گرفتار دعوای مسئولان کشور باشیم.

این فعال سیاسی ادامه داد: امروز وحدت یکی از اساسی‌ترین نیاز‌های کشور ما است چرا که بسیاری از موانعی که هم اکنون با آن مواجه هستیم به نحوه رفتار و گفتمان مسئولین با یکدیگر باز می‌گردد و ما نیز متاسفانه از این ناحیه آسیب پذیر شده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه در انتخابات پیش رو افراد باید قانونمند بوده و از تخریب رقبا و برخی بداخلاقی‌ها پرهیز کنند، گفت: البته تحریم‌ها نیز در این زمینه نقش زیادی داشته است اما من معتقدم که زمینه ساز این فشار‌های بیشتر دشمن، همین دعواهای داخلی است که باید به فکر چاره برای از بین بردن آن بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز