خبرگزاری کار ایران

صدیقی درخطبه‌های نماز جمعه:

رفع مشکلات اقتصادی مردم هدف اصلی مسئولان نظام باشد

asdasd
کد خبر : ۴۲۵۶۴

در اواخر دوره پهلوی شاهد بودیم یک رکود و عقب گرد و بر جامعه آن روز ما حاکم بود/ رادیو و تلویزیون هم برنامه هایش سراسر در مسیر از بین بردن فرهنگ اسلامی و نهادینه کردن فکر سکولار بود/ امام خمینی اهل شهود بود و خدا را یافته بود.

ایلنا: خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: در زمانی که امام فتح الفتوح را به دنیا عرضه کرده است یال و کپال آمریکا ریخته و قصرنشینان اروپا اقتدار سابقثشان را از دست داده‌اند و وابستگان آنان نیز اقتدارشان را از دست خواهند داد و مشکلات آنان در ابعاد مختلف رو به فزونی است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، کاظم صدیقی در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته تهران در مصلی بزرگ تهران گفت: مساله انقلاب ما چند مساله باید همیشه برای ما مطرح باشد فرهنگ جز جان ما شود یکی از آن‌ها این است که توجه شود به اینکه ایران قبل از انقلاب چه اوضاعی داشته است و رسانه‌ها، استاتید، دانشگاه‌ها و گویندگان و افرادی که آن را دیده‌اند به نسل جدید منتقل کنند.
آنچه که در اواخر دوره پهلوی شاهد بودیم یک رکود و عقب گرد و وابستگی تمام عیار و تحقیر جهانی وازدگی یاس و ناامیدی بر جامعه آن روز ما حاکم بود فساد بی‌داد می‌کرد و حکومت مرجع فساد بود. فحشا عملا آزاد و برگذارکنندگان فساد مالیات به دولت می‌دادند سینما‌ها و تئاتر‌ها، مجلات، روزنامه‌ها در خدمت فساد اخلاق و تحریک مسائل جنسی بودند.
وی گفت: شاه مملکت در برابر مردم یک استبداد گر و زورگو و یک موجود خطرناکی بود که مردم از سایه خود نیزمی ترسیدند و جرات گفتن حق از همه سلب شده بود.
خطیب نماز جمعه تهران گفت: رادیو و تلویزیون هم برنامه‌هایش سراسر در مسیر از بین بردن فرهنگ اسلامی و نهادینه کردن فکر سکولار و انزوای دین و و حذف برنامه‌های الهی از عرصه اجماع و سیاست اقتصاد و بازار بود.
وی افزود: شرق و غرب از ایران باج می‌گرفتند و ایران کشوری بود که حق توحش از ملت بیت المال کشور در حلقوم غربی‌ها ریخته می‌شد.
وی بیان کرد: بیش از ۴۰ هزار مستشار درایران مشغول غارت نفت، ناموس و سرمایه‌ای و فکری بودند که در چنین اوضاع احوال کار به جایی رسید که اسلام را به گذشته ایران برگرداندند و تاریخ شاهنشاهی را جای اسلام نهادند.
صدیقی بیان کرد: تا انقلاب اسلامی ایران تشکیل نشده بود باور عمومی این بود که مذهب با سیاست سازگار نیست چراکه در دنیای غرب شعار بود که کلیسا برای پاپ و حکومت حق قیصر بود و این شعار سخیف که منشا آن نیز ضعف کلیسا‌ها بود در دنیای اسلام نیز مردم بر آن باور داشته‌اند که عارف باید ارتباط قلبی با خدا برقرار کند و نباید در سیاست دخالت داشته باشد.
وی گفت: انسانی که با استدلال خدا را می‌یابد و حقانیت خود را با برهان ثابت می‌کند و افرادی در اثر خودسازی و پرهیز از هوای نفس خدا را با چشم جان می‌بینند این است اساس عظمت بشر و تنها گنه کاران هستند که از دیدن روی حق و شنیدن صدای حق محجوب هستند.
خطیب موقت این هفته نماز جمعه تهران بیان کرد: امام خمینی اهل شهود بود و خدا را یافته بود و با تمام وجود توصیه‌هایی که به مردم می‌کرد با توصیه‌هایی که ما انجام می‌دهیم فرق داشت و لحظه‌ای از خدا دور نبود و برای خدا نفس می‌کشید و نگاه می‌کرد لبخند می‌زد و برای خدا زندان تحمل می‌کرد و برای خدا در جهان انقلاب پدید آورد.
وی گفت: بشر قبل از انقلاب بندگی‌اش محدود به نمازخواندن در مسجد و خانه بود اما بشر امروز بندگی‌اش این است که از رئیس جمهور تا وزیر زیر پرچم الهی و خدایی خدایش را ستایش می‌کند و کارهای بشر امروز کار فردی نیست بلکه امروز بدنبال انجام واجبات عینی و دینی خود است.
صدیقی تصریح کرد: خدا اجازه حکومت کفر را به جامعه اسلامی نداده و مسلمانان می‌بایست در جامعه اسلامی استقلال فرهنگی، اخلاقی، سیاسی داشته باشیم و برای رسیدن به چنین جامعه‌ای خودکفایی لازم است.
خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به ساخت ماهواره فجر گفت: دانشمندان هسته‌ای ما دست به ابتکارات جدیدی این روز‌ها زده‌اند به گونه‌ای که ما شاهد پرتاب ماهواره فجر به آسمان خواهیم بود که انشاالله با موفقیت این ماهواره پرتاب خواهد شد.
صدیقی خاطرنشان کرد: امام حکومت تبدیلی را به یک حکومت قلبی، جانی، احساسی و عقلی مبدل ساخته است.
خطیب این هفته نماز جمعه تهران اعتبار دادن به مردم را از دیگر نکات انقلاب برشمرد و تصریح کرد: خداوند در قران کریم کعبه را اولین خانه مسلمین برشمرده و خود را با مردم معرفی می‌کند و این مردم در زمان سلاطین هیچ اثری در زندگی خود نداشته‌اند و فکر نمی‌کردندکه بتوانند به نهضت فکری در کشور دست یابند.
صدیقی در خطبه‌های دوم نمازجمعه با اشاره به هفته وحدت گفت: هفته وحدت از یادگاران حضرت امام است و جزء وظایف حساس ملت به شمار می‌رود چراکه وحدت است که پراکندگی‌ها را جمع و قطره‌ها را به صورت دریا در می‌آورد که نهنگ در آن تربیت می‌یابد و کشتی‌های غول پیکر در روی آن به ساحل نجات می‌رسند.
وی گفت: اسلام امت اسلامی را به امتی دعوت کرده که خدامحور باشند و وحدت را سرلوحه کار خود قرار دهند.
خطیب این هفته نماز جمعه بیان داشت: تفرقه و فتنه در جامعه اسلامی جایی ندارد و اگر تفرقه و فتنه میان مسلمانان ورود پیدا کند این امر از قبل هم شدید‌تر است.
وی افزود: ‌مساله وحدت هم افزایی و هم صدایی را میان مسلمانان بیشتر خواهد کرد و مسلمانان می‌توانند در این هم افزایی و هم صدایی به اهداف مهم خود در جامعه اسلامی برسند.
صدیقی یادآور شد: هر صدا و ندایی که در داخل کشور و در میان خانواده‌ها، دوستان وجود دارد باید در میان جوامع اسلامی نیز وجود داشته باشد و اگر تفرقه میان آنان ایجاد شود قطعا ایجاد اختلاف به صلاح عموم جامعه اسلامی نیست.
وی گفت: اسلام و مسلمانان همچون خانواده‌ای می‌مانند و هر ارتباطی که میان اعضای خانواده وجود دارد باید میان مسلمان نیز وجود داشته باشد.
خطیب این هفته نماز جمعه تهران بیان کرد: در زمانی که امام فتح الفتوح را به دنیا عرضه کرده است یال و کپال آمریکا ریخته و قصرنشینان اروپا اقتدار سابقثشان را از دست داده‌اند و وابستگان آنان نیز اقتدارشان را از دست خواهند داد و مشکلات آنان در ابعاد مختلف رو به فزونی است.
وی گفت: انقلاب ایران با رهبری آیت اله خامنه‌ای هر روز برخورد جدیدی در تضعیف آمریکا پدید می‌آورد و استکبار را قدم به قدم عقب می‌رانند و این بهار عربی و انقلاب‌هایی که در عرب ایجاد شده همگی حول محور بهار انقلاب ایران اسلامی پدید آمده‌اند و این انقلاب اسلامی است که راه خود را درجهان معرفی کرده و این آرزوی همه انسان‌ها است و فطرت‌های تشنه دنبال چنین جامعه‌ای می‌گردند این موضوع را کار‌شناسان غربی نیز به آن ایمان و عقیده دارند.
صدیقی در ادامه به فرقه طالبان و سلفی‌ها اشاره کرد و گفت: امروزه فرقه طالبان و سلفی‌ها بی‌رحمی را در اوج خود نشان داده‌اند به گونه‌ای که در سوریه دختران را به دار می‌آویزند و شکم زن باردار را با شمشیر می‌شکافند و ده‌ها نفر را در منازلشان سر می‌برند و این اسلامی است که آمریکا به دنیا معرفی کرده است و در این توطئه‌ها مسلمانان باید هوشیار باشند و دشمن‌شناسی و آسیب‌شناسی کنند و آن‌ها را از سر خود بردارند.
وی افزود: ملت انقلابی مسلمان آنقدر بصیرت بالا و تحلیلی سیاسی عمیق و جاودانه دارند که هیچ فتنه‌گری نمی‌تواند از تحلیل آنان سالم بیرون آید و ملت اسلامی می‌بایست وحدت را سرلوحه کار خود قرار دهد و دشمن را از سرراه بردارند.
صدیقی در ادامه به سخنان از امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: رهبر کبیر انقلاب فرمودند هر حرکتی که از هر کسی که بخواهد اختلاف میان مسلمین را ایجاد کند بازی کردن در زمین دشمن است.
وی گفت: دشمن در پاکستان و سوریه از خود ما به خودمان حمله می‌کند و دشمن در چنین شرایطی با برنامه ریزی می‌خواهد مسلمانان را به جان هم اندازد این‌‌ همان چیزی بود که رهبر کبیر انقلاب در زمان اختلاف میان ملت بیان کرد که مساله اصلی ما مساله فلسطین است و بر ما واجب است که امروز نیز فلسطین را مساله اصلی خود بدانیم و با وحدت به جنگ آمریکا دشمن اصلی برویم و شمشیر‌ها را به سمت او نشانه گیریم.
خطیب این هفته نماز جمعه تهران در ادامه از مسئولین کشور تقاضا کرد که به رفع مشکلات مردم که مساله اصلی کشور است توجه نمایند و گفت: مردم ولی نعمت‌های ما هستند و یادگار امام و شهدا مردم وفادار خود را در ۳۳ سال نشان داده‌اند و باید امروز مسئولان نظام دست به دست هم دهند و مشکلات آنان را حل کنند.
وی گفت: مجلس و دولت باید با برنامه ریزی‌های دقیق تلاش کنند تا افزایش قیمت ارز و طلا را به ثبات برسانند چراکه اگر مسائل معیشتی و اقتصادی مردم حل نشود قطعا مسائل فرهنگی ملت امروز ایران اسلامی نیز به حاشیه کشانده خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز