خبرگزاری کار ایران

تقوی:

کاندیداها با وعده پُست به دوستانشان مصالح ملت را به بازی نگیرند

asdasd
کد خبر : ۴۲۵۶۶

تاریخ منبع تجربه‌ها است/ اندیشه و تفکر انقلابی هم فصل دیگری از این تاریخ است/ جز با شناخت رهبری نمی‌توان به حقیقت هیچ انقلابی پی برد/ رهبری یک نهضت عظیم اسلامی ما هم بر عهده یک شخصیت رشید، عالم وارسته، مرجع شایسته، مجاهد نامدار و عارف عالی قدری بود که از فرزندان فرزانه فیضیه بود.

ایلنا: رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: به کاندیداها توصیه می کنم به دوستان و یارانشان وعده پست و مقام ندهند و مصالح ملت را به بازی نگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدرضا تقوی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را فرصتی مغتنم برای مرور تاریخ انقلاب دانست و تاکید کرد که باید فصل‌های مختلف تاریخ انقلاب با فراز و نشیب‌های آن به ویژه برای نسل جدید تشریح شود.

وی اظهار داشت: تاریخ منبع تجربه‌ها است و راز و رمز پیروزی و شکست مردمان پیشین در آن ثبت شده و ما می‌توانیم از آن بهره بگیریم ضمن اینکه عبرت‌های تاریخی مایه‌های موعظتی دارد و با عبرت می‌توان غفلت را از خود دور کرد. تاریخ همچنین هویت هر ملتی به شمار می‌آید و ما می‌توانیم برخی از بصیرت‌ها و بینش‌ها را از تاریخ بگیریم.

تقوی خاطرنشان کرد: نسل سوم و چهارم انقلاب که آن دوران را درک نکردند باید فرازهای پندآموز و انسان‌ساز انقلاب را دریابند و این یکی از وظایف نسل اول انقلاب و کسانی است که جانشان در کوره انقلاب شکل گرفته و آبدیده شده است. آنها باید مسائل انقلاب را به نسل‌های بعدی منتقل کنند.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، نقش مردم در انقلاب را از فصول مهم تاریخ انقلاب دانست و تصریح کرد: اندیشه و تفکر انقلابی هم فصل دیگری از این تاریخ است. در واقع تفکر انقلاب مایه اصلی انقلاب است و می‌توان از آن به مکتب انقلاب هم یاد کرد.

وی با بیان اینکه جز با شناخت رهبری نمی‌توان به حقیقت هیچ انقلابی پی برد؛ گفت:‌ رهبری هر انقلاب عصاره‌ آن تفکر است که با اندیشه انقلابی مردم را به صحنه می‌کشد و آنها را هدایت می‌کند.

تقوی خاطرنشان کرد: رهبری یک نهضت عظیم اسلامی ما هم بر عهده یک شخصیت رشید، عالم وارسته، مرجع شایسته، مجاهد نامدار و عارف عالی قدری بود که از فرزندان فرزانه فیضیه بود. در واقع شخصیتی که نقشه سیاسی جهان را تغییر داد از قم و فیضیه برخواست و از موضع دین و دیانت، رهبری این ملت را در مقابله تا با طاغوت خائن و خیانت بر عهده داشت.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه ایام‌دهه فجر بستری مناسب بر ای معرفی شخصیت امام (ره) عنوان و بیان کرد: امام در طول دوران رهبری خود تعالیمی داشت که هر کدام از آنها در سرنوشت اجتماعی و فردی مردم نقش اساسی دارد و ما انگاه شاگردان خوبی برای رهبری انقلاب و امام راحل هستیم که این تعالیم را دریابیم و به آن عمل کنیم.

وی ‌گفت: هر کس بخواهد در صحنه‌های اجتماعی موفق باشد باید از خود شروع کند، پا روی نفس بگذارد، خود را فدای مردم کند و برای دیگران بخواهد نه خودش. این فرد باید با انصاف باشد و با میزان انصاف حرکت کند.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه شفافیت و صراحت با مردم و حتی دشمنان را از جمله آموزه‌های امام خمینی (ره) برشمرد و تصریح کرد:  با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا‌ها مراقب باشند تا به کسانی که ستاد‌های آنها می‌روندو یا دوستان و یارانشان وعده پست ندهند و مصالح ملت را به بازی نگیرند، نباید اینگونه باشد که چون فردی برای کاندیدای رای جمع کرده باید فلان پست را بگیرد چرا که این روش اسلام و روش امام نبوده است.

تقوی تکلیف‌گرایی را از دیگر آموزه‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: امام (ره) به شدت تکلیف‌گرا بود و از همگان به ویژه انقلابیون می‌خواست به تکلیف عمل کنند یعنی به انگیزه کسب رضایت حق کار کنند.

وی گفت: قدرت برای بسیاری از انسان‌ها لغزنده است و آنها را فریب می‌دهد لذا آنها وقتی به قدرت می‌رسند اخلاق و رفتارشان تغییر می‌کند اما امام در اوج قدرت خود را خدمتگذار مردم می‌دانست.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به هشدار امام خمینی (ره) نسبت به اسلام آمریکایی، گفت: اسلام آمریکایی همان است که مسلمانانی که نماز می‌خوانند و کعبه را قبله خود قرار داده‌اند، مسجد و حسینیه را منفجر می‌کنند و در سوریه این فجایع را به وجود می‌آورند اینها کسانی هستند که آمریکا تغذیه‌شان می‌کند، رژیم صهیونیستی به کمک‌شان می‌آید، انگلیس به آنها آموزش می‌دهد و قارون‌های منطقه یعنی رژیم سعودی و قطر از پول نفت و بیت‌المال مسلمین به آنها پول می‌دهند تا مسلمانان را بکشند و آمریکا هم ایستاده و برای همه این‌ها کف می‌زند.

تقوی تصریح کرد: امروز این رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه‌ای است که پرچم اسلام ناب محمدی را برافراشته نگه داشته و ما باید مراقب اسلام آمریکایی باشیم و به دنبال اسلام ناب محمدی برویم که مفسر آن رهبر فرزانه انقلاب و علمایی هستند که در خط و راه امام (ره) قدم بر می‌دارند.

وی همچنین نترسیدن از قدرت‌های استکباری و ترجیح مصالح ملی به منافع شخصی را از آموزه‌های امام (ره) برشمرد و گفت: امام (ره) هرگز منافقین را تایید نکرد و علیرغم وساطت عده‌ای از شخصیت‌ها پیش از پیروزی انقلاب، امام (ره) برای یک لحظه هم با منافقین کنار نیامد.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با اشاره به نقش رهبری در پیروزی انقلاب، گفت: امام خمینی (ره) شخصیتی بود که هرگز چیزی نخواست، گامی برنداشت و کلامی بر زبان نیاورد جز برای خدا و دنیا و مقام با همه فریبندگی‌ نتوانستند او را به زانو درآورند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز