خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان عنوان شد؛

ابراز بی‌اطلاعی کدخدایی از پیام محرمانه جنتی به احمدی‌نژاد

asdasd
کد خبر : ۴۲۷۷۴

گلایه ما از صدا وسیما این است که اگر می‌خواهد کاری کند باید با ما نیز مشورت كند/ نمی‌توان پیشگویی کرد که چه اتفاقی در کائنات رخ خواهد داد/انتخابات در کشور ما همیشه آزاد و مطابق با استانداردهای قانونی بوده است.

سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری در خصوص پبام محرمانه آیت اله جنتی به احمدی نژاد در خصوص رد صلاحیت لیدر جریان انحرافی در انتخابات گفت: من هم مانند شما از این مساله بی‌خبرم و آن را از رسانه‌ها شنیده‌ام و اطلاعی از این پیغام ها ندارم.

به گزارش خبرنگار ایلنا،عباس علی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اظهارات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی براینکه انتخابات باید در سطح استانداردهای جهانی برگزار شود، گفت: من در نشست قبلی نیز تاکید کرده‌ام انتخابات جمهوری اسلامی فرا‌تر از استانداردهای جهانی است با پیش بینی‌هایی که در قانون صورت گرفته است انتخابات در کشور ما همیشه آزاد و مطابق با استانداردهای قانونی بوده است ما معتقدیم که با این وجود نیازی به استانداردهای بین المللی نداریم.

وی همچنین در خصوص خبر پیام محرمانه آیت اله جنتی به احمدی‌نژاد در خصوص رد صلاحیت لیدر جریان انحرافی در انتخابات عنوان کرد: من هم مانند شما از این مساله اطلاعی ندارم و آن را از رسانه‌ها شنیده‌ام. ما معتقدیم ملاک رفتار افراد است ومعیار شورای نگهبان نیز برای تطبیق رفتار افراد، قانون است که در زمان خود در این خصوص ابراز نظر می‌کنیم من خبری از این پیغام‌ها ندارم.

در ادامه خبرنگاری با اشاره به مصاحبه کدخدایی با یکی از روزنامه‌ها در خصوص قانون منع دو شغله بودن افراد عنوان کردكه طی روزهای اخیر شما از مصاحبه در این خصوص خودداری کرده‌اید آیا حساسیتی در مورد این مصوبه داشته است،كه سخنگوی شورای نگهبان پاسخ داد: اصولا ما پیش از اینکه مصوبات برای مجلس و دولت ارسال شود برای جلوگیری از حاشیه‌ای شدن آن، آن‌ها را رسانه‌ای نمی‌کنیم ممکن است در طول بررسی‌های ما نظرات تغییر کند البته از رسانه‌ها تشکر می‌کنیم که در این خصوص پیگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: در مورد اصلاح قانون انتخابات و منع اشتغال افراد در پیش از دو شغل، اظهارات مقدماتی داشته‌ایم اما در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کردیم که اجازه بدهید در نشست خبری نتیجه نهایی را اعلام کنیم. گلایه ما از صدا وسیما این است که اگر می‌خواهد کاری کند باید با ما نیز مشورت داشته باشد چراکه در همین مورد طی صحبت با دو رسانه دیگر نیز ازآن‌ها خواستم که صحبت‌های ما بماند برای پس از نهایی شدن این مصوبه اما متاسفانه روز جمعه دیدیم که در دو برنامه خبری علیه من صحبت‌هایی شد که البته ما نیز در این خصوص حرفی نزدیم.

در ادامه خبرنگاری با طرح این مطلب که برخی معتقدند امکان تکرار مدل دکتر معین در مورد لیدر جریان انحرافی نیز وجود دارد از کدخدایی پرسید که آیا در این خصوص در شورای نگهبان بحثی مطرح شده است که وی پاسخ داد: البته من نمی‌دانم مدلی که شما در مورد آن صحبت می‌کنید چه بود اما نمی‌توان پیشگویی کرد و از قبل اظهار نظر کنیم که چه اتفاقی در کائنات رخ خواهد داد شورای نگهبان براساس قانون و منطق در رفتار افراد نظر خود را اعلام می‌کند که اگر زنده باشیم سر قول خود خواهیم ماند در مورد مابقی آن نیز از ما چیزی نپرسید.

کدخدایی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه با توجه به مصوبات اخیر شورای نگهبان سرپرستی نیکزاد هم اکنون چه حکمی دارد، گفت: در خصوص این موارد از من چیزی نپرسید آنچه مربوط به ما است تنها اظهارنظر در مورد مصوبه است البته در این مورد در شورای نگهبان درخواست تفسیر شده است که این موضوع هنوز مورد بحث قرار نگرفته و باید منتظر پاسخ بود.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین در خصوص تبلیغات زودرس برخی از کاندیدا‌ها نیز عنوان کرد: آنچه بر عهده ما است انطباق رفتار افراد با قانون است بنابراین اگر این رفتار‌ها مصداق تبلیغات انتخاباتی را داشته باشد باید با آن‌ها برخورد شود بنابراین اگر شما معتقدید که عده‌ای تبلیغات را آغاز کرده‌اند ما بی‌گناهیم.

وی همچنین در خصوص استعفای برخی کاندیدا‌ها پیش از اعلام کاندیداتوری از پست‌های دولتی اعلام کرد: برای برخی سمت‌ها همچون رئیس جمهور و رئیس مجلس ضرورتی برای استعفا در قانون ذکر نشده است اگر می‌خواهید در مورد این پست‌ها اطلاع داشته باشید باید به قانون مراجعه کنید.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین در خصوص چگونگی برگزاری انتخابات مکانیزه عنوان کرد: در این خصوص هنوز به توافق نرسیده‌ایم ما به وزارت کشور اعلام کرده‌ایم که اگر آمادگی این کار را داشته باشد ما نیز آماده نظارت هستیم.

کدخدایی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه آیا با توجه به اینکه اصلاح قانون انتخابات نهایی شده آیا در این دوره اجرا خواهد شد، گفت: نمی‌دانم این قانون به دور آینده برسد یا خیر.اما اگر تشریفات مربوط به آن طی شده و مراحل اجرایی آن نیز انجام شود احتمالا به این دوره خواهد رسید.

وی همچنین در مورد لایحه مجازات اسلامی که حدود یک سال است بین شورای نگهبان و مجلس رد و بدل می‌شود خاطرنشان کرد: در این خصوص اشکالات متعددی وجود داشت که بیشتر آن شرعی بود.در جلسات مختلف این موارد بررسی شد كه امیدواریم این مراحل پایانی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز