خبرگزاری کار ایران

سرلشکر جعفری خبر داد:

افتتاح تونل باد ماوراء صوت در سپاه

asdasd
کد خبر : ۴۳۲۱۷

فرمانده کل سپاه از ساخت تونل باد ماوراء صوت در دانشگاه امام حسین(ع) خبر داد.

فرمانده کل سپاه از ساخت تونل باد ماوراء صوت در دانشگاه امام حسین(ع) خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری در آیین افتتاحیه همایش تبیین مکتب دفاعی انقلاب اسلامی در اندیشه های امام (ره) و رهبری با تشریح بخشی از دستاوردهای صنعت دفاعی از افتتاح تونل باد ماوراء صوت در دانشگاه امام حسین(ع) خبر داد.

فرمانده کل سپاه در این مراسم با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: امنیت بی نظیر ایران اسلامی و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی را مدیون مدیریت هوشمندانه و رهبری های عالمانه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هستیم.

وی افزود: هدایت و رهبری نظام اسلامی بدون توجه به ابعاد دفاعی برگرفته از مفاهیم قرآنی و اسلامی میسر نخواهد شد.
سرلشکر جعفری با اشاره به اهمیت و عمق استراتژیک دیدگاههای حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری تاکید کرد: نسل امروز و آینده نیازمند به تبیین تفکرات دفاعی حضرت امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مدظله العالی) است.

وی ادامه داد: امیدواریم نتایج توجه جدی به تفکرات حضرت امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (ره) در تبدیل الگویی بی بدیل برای سایر جوامع اسلامی شاهد باشیم.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر لزوم تبیین و بررسی زوایای مختلف جنگ تحمیلی 8 ساله بر ملت ایران اسلامی تصریح کرد: توجه به شرایط زمانی و مکانی جنگ تحمیلی 8 ساله بر ایران اسلامی و همچنین دستاوردهای دفاع مقدس ملت اسلامی می‌تواند در تبیین اهمیت و عمق استراتژیک دیدگاههای مکتب دفاعی امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مدظله العالی) رهنمود باشد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی‌های منحصربفرد مکتب دفاعی امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مدظله العالی) حفظ و ارتقای ساختار ارتش پس از انقلاب اسلامی و معرفی سپاه پاسداران به عنوان نیروی نظامی جدید در کنار سایر قوای مسلح کشور برای حفظ و حراست از انقلاب اسلامی است که این مهم از دور اندیشی حضرت امام خمینی (ره) نشأت می‌گیرد.

سرلشکر جعفری با تشریح شرایط سالهای آغازین جنگ تحمیلی بر ایران اسلامی گفت: جنگ 8 ساله رژیم بعث عراق در شرایطی بر ایران اسلامی تحمیل شد که نیروهای نظامی با تجدید ساختار ناشی از ظهور انقلاب اسلامی آمادگی لازم را برای دفاع از مرزهای سرزمینی نداشتند.

وی افزود:جنگ تحمیلی در شرایطی رخ داد که نیروهای مردمی بسیج در حال تشکیل ساختارهای لازم بودند و همچنین تخصص لازم را برای دفاع از کشور در مقابل رژیم مجهز عراق دارا نبودند.

فرمانده کل سپاه، عدم دید انقلابی بنی صدر به مقوله جنگ را شکل اصلی سالهای ابتدایی جنگ دانست و گفت: عدم وجود اراده انقلابی در دفاع از انقلاب اسلامی جنگ توسط بنی صدر مهم ترین چالش در مدیریت جنگ و تقابل با جبهه کفر بود.

وی ادامه داد: بنی صدر با ارائه پیشنهاد مذاکره با رژیم بعث عراق در آتش بس به حضرت امام خمینی (ره) در دی ماه سال 59 و همچنین عدم پذیرش این پیشنهاد توسط حضرت امام خمینی (ره)، عمق تضادهای دیدگاه خود را با اهداف انقلاب اسلامی به نمایش گذاشت.

سرلشکر جعفری عزل بنی صدر را گشوده شدن فصل جدیدی در انجام عملیاتهای موفق بر علیه دشمن دانست و تشریح کرد: با عزل بنی صدر از ریاست جمهوری و فرماندهی کل قوا عملیاتهای موفقیت آمیز قوای مسلح کشور در دفاع از اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی آغاز شد.

وی افزود: نقش بی نظیر ارتش در همراهی با سپاه پاسداران در دفاع از انقلاب اسلامی و مقابله با رژیم بعث عراق منجر به عقب نشینی دشمن از تهاجم به ایران اسلامی شد.

فرمانده کل سپاه با تشریح نقش نگاه حاکم بر مدیریت جنگ تحمیلی در تغییر مواضع جنگ طلبانه رژیم بعث عراق گفت:با تحول در سیستم مدیریت جنگ و دفاع مقدس و با عزل بنی صدر و حاکم شدن روحیه انقلابی در تقابل با دشمن بعثی شاهد التماس دشمن برای صلح و برقراری آتش بس در خطوط درگیری بودیم.

وی ادامه داد: ایجاد هماهنگی ویژه در سطوح پایین و بالای جبهه جنگ و دفاع مقدس بر علیه دشمن از نتایج تغییر در نگرش مدیریتی جنگ بود.

سرلشکر جعفری با اشاره رهبری هوشمندانه حضرت امام خمینی (ره) در عدم توقف جنگ پس از آزادی مناطق تصرف شده توسط رژیم بعث عراق اظهار داشت: یکی از نکات برجسته اندیشه‌های دفاعی حضرت امام خمینی (ره) را می‌توان در ادامه عملیات‌های آفندی بر علیه رژیم بعث عراق پس از آزاد سازی تمامی مناطق تصرف شده توسط این رژیم دانست.

وی افزود: آینده نگری و خرد ورزی حضرت امام (ره) در این مهم، موجب شد تا از ایجاد فرصت برای بازسازی توان نظامی دشمن برای مقابله با ایران اسلامی جلوگیری شود و این امر امنیتی پایدار را در مرزهای ایران اسلامی به ارمغان آورد.

فرمانده کل سپاه با اشاره به بخش‌هایی از پیام حضرت امام خمینی (ره) در پایان جنگ تحمیلی 8 ساله خاطر نشان کرد: جنگ ملت ایران اسلامی با رژیم بعث موجب شد تا نظام‌های فاسد دنیا در برابر اسلام احساس ذلت کنند و این دستاورد بزرگ و استفاده از این فرصت بی‌نظیر منجر به رشد صنایع نظامی ایران اسلامی شد.

وی ادامه داد: بی تردید، استمرار روح اسلام انقلابی در پرتوی جنگ و صدور فرهنگ ایستادگی و مقاومت، بیداری اسلامی را در کشورهای جهان در پی داشت و حمایت قاطع ایشان از خودکفایی در صنعت دفاعی کشور است.

سرلشکر جعفری اشراف اطلاعاتی دشمن را حاصل استمرار مکتب دفاعی حضرت امام خمینی (ره) توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دانست و تشریح کرد: اشراف کامل اطلاعاتی بر دشمن و آگاهی پیدا کردن از نیات و برنامه‌های دشمن حاصل آینده نگری و نگرش ویژه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در تبیین مکتب دفاعی کشور است.

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر لزوم حفظ ارتقای آمادگی‌های نظامی و توجه به توسعه توانمندی‌ها گفت: حفظ پویایی نیروها و تلاش برای تبدیل تجربیات به دستور العمل‌های کاربردی موجبات برقراری سازمانی کارآمد را فراهم خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز