خبرگزاری کار ایران

کنعانی مقدم در گفت‌و‌گو با ایلنا:

انشعاب جبهه پایداری دور از انتظار نبود

asdasd

بهتر این است که مسئولین جبهه پایداری شفاف سازی کرده و مواضع خود را برای مردم مشخص کنند/ انکار وجود جریان انحرافی از سوی احمدی‌نژاد نقطه شروع اختلافات جبهه پایداری بود/ هیچ فردی سرقفلی ریاست جمهوری را ندارد

دبیر کل حزب سبز معتقد است، اعضای جبهه پایداری با توجه به مواضع سیاسی خود عملا از جریان اصولگرایی کنار رفتند به گونه‌ای که خودشان نیز متوجه این مساله شده‌اند.

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اخبار اخیر مربوط به انشعابات درونی جبهه پایداری تاکید کرد: در جلسات احزاب و همچنین مطبوعات اشاره‌ای به این وقایع می‌شود اما بهتر این است که مسئولین جبهه پایداری شفاف سازی کرده و مواضع خود را برای مردم مشخص کنند تا امکان ایجاد فضای شایعه در کشور سلب شود.

وی با بیان اینکه هر چه به انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها نزدیک‌تر می‌شویم تحولات احزاب خود را بیشتر نمایان می‌کنند، گفت: یکی از آفات تشکلات سیاسی بحث انشعاب و مسائل برون تشکیلاتی است که برخی مواقع باعث نابودی یک حزب می‌شود.

کنعانی مقدم ادامه داد: با توجه به جوان بودن جبهه پایداری که هنوز نیز نتوانسته است طی مرام نامه‌ای مشخص، خود را سازماندهی کند، امکان ایجاد چنین انشعابی بعید به نظر نمی‌رسید. علاوه بر این با توجه به مبانی و اصولی که افراد این جبهه را برای انتخابات مجلس دور هم جمع کرد، احتمال می‌رفت که اعضای این جبهه در درون تشکیلات خود دچار اختلاف و نهایتا انشعاب شوند که البته این بستگی به رهبری جبهه دارد که بتواند این اختلافات را مدیریت کند.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به دلایل اختلافات درونی جبهه پایداری گفت: به احتمال زیاد بحث جریان انحرافی از مسائل اساسی این اختلافات بوده است. اساسا تشکیل جبهه پایداری بر این مبنا بود که نیروهای مخالف جریان انحرافی تحت عنوان جبهه پایداری گرد احمدی‌نژاد جمع شوند در حالی که احمدی‌نژاد خود منکر جریانی با عنوان جریان انحرافی است، که این خود نقطه شروع اختلافات در جبهه پایداری است.

وی افزود: به نظر می‌رسد این جبهه برای انتخابات دور آینده کاندیدای مستقل خود را با حمایت احمدی‌نژاد معرفی می‌کند و ائتلاف با سایر گروه‌ها بعید به نظر می‌رسد.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه پافشاری بر مواضع تا روز اخر از شاخصه‌های اصلی جبهه پایداری است، تصریح کرد: اعضای جبهه پایداری با توجه به مواضع سیاسی خود عملا از جریان اصولگرایی کنار رفتند به گونه‌ای که خودشان نیز متوجه این مساله شده‌اند.

کنعانی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: متاسفانه آقای احمدی‌نژاد خود را در مسیر جریانی جدید قرار داد که هم اکنون نیز مورد حمایت وی هستند. بنابراین اگر مدل روسیه را مدلی برای انتخابات آینده در ذهن طیف طرفدار احمدی‌نژاد تعریف کنیم، تفاوتی ندارد که چه کسی قدرت را در اختیار بگیرد چرا که در این صورت شخصیت‌ها خیلی بر انتقال قدرت تاثیرگذار نخواهند بود.

وی افزود: در صورتی که فردی از سوی آقای احمدی‌نژاد و جبهه پایداری به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری مطرح شود، نیازمند این است که در مقابل سایر رقبا مزیتی برای جذب آرای مردم از خود نشان دهد چراکه مردم تعیین کننده سرنوشت آینده کشور هستند و و هیچ فردی سرقفلی ریاست جمهوری نیست که بتواند آن را به شخص دیگری منتقل کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز