خبرگزاری کار ایران

خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه:

در صورت مذاكره با آمریكا گرانی‌ها 10برابر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۷۲

مسوولان قضایی و امنیتی باید قاطعانه با اخلالگران قم برخورد کنند/به ساده لوحانی که فکر می‌کنند اگر ملت و دولت ایران با آمریکا مذاکره کنند مشکلات معیشتی حل خواهد شد می‌گویم که اگر مذاکره صورت بگیرد گرانی‌ها ۱۰ برابر می‌شود/مسوولان و مردم بدانند که پرونده آمریکا فقط و فقط در دست مقام معظم رهبری است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: از مقامات امنیتی، قضایی، ‌انتظامی درخواست دارم که با این قصه قانونی به گونه‌ای برخورد کنند که عبرتی باشد تا در آینده در هیچ کجای کشور شاهد حوادث این چنینی نباشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید احمد خاتمی در خطبه‌های دوم نمازجمعه این هفته تهران به برگزاری همایش نیم قرن جامعه مدرسین در قم اشاره کرد و گفت: جامعه مدرسین در طول این مدت به صورت پیوسته در صحنه حاضر بودند و قبل از انقلاب زندان و تبعیدگاه را به جان خریدند.

وی در ادامه به افزایش حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه اشاره کرد و گفت:  یک سال است که دشمنان این نظام در تلاش هستند تا این مردم را از انقلاب جدا کنند و تحریم و تهدید‌ها یکی از تلاش‌های آنان است و در ۲۲ بهمن منتظر بودند تا نتیجه کار خود را مشاهده کنند اما حضور با شکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نتیجه كار آنان را به خوبی نشان داد. یکی از مقام‌های بلند پایه آمریکایی در رابطه با این حضور بیان کرده ایرانیان مرا به یاد میخ می‌اندازند که هر چه بر آن می‌کوبی سفت‌تر از گذشته می‌شود.

خطیب این هفته نظام جمعه تهران تصریح کرد: این راهپیمایی بعد از ۳۵ سال از انقلاب شکل گرفته است به گونه‌ای که انقلاب‌هایی که در دنیا رخ می‌دهد در‌‌ همان سال اول یک مراسم خشک به پا می‌کنند و در سال‌های آینده خبری از برگزاری مراسم نیست. اما شما ملت ایران نشان داده‌اید که بعد از ۳۵ سال با این همه شیطنت‌ها لطف و عنایت به انقلاب دارید.

وی با بیان این مطلب که راهپیمایی ۲۲ بهمن و حضور باشکوه ملت ۸ پیام صریح برای مسوولین داخل و دشمنان در خارج داشت گفت: این راهپیمایی وفاداری شما به انقلاب اسلامی را نشان داد و بیان داشت که این حمایت زیربنای عقیدتی دارد و شما ملت ایران دین خود را به هیچ چیزی نمی‌فروشید چرا که می‌دانید این انقلاب و نظام پرچم محمدی (ص) در جهان بلند کرده است.

وی بیعت مجدد با آرمان‌های امام و شهدا را از دیگر پیام راهپیمایی كنندگان بر شمرد و گفت: ولایت مداری در این راهپیمایی موج می‌زد و مردم نشان دادند که همه چیز و همه کس را با ولایت می‌سنجند و هر مسوولی که با ولایت باشد محبوب است ولی هر مسوول یا فردی که ولایت را قبول نداشته باشد و خلاف ولایت در جامعه حرکت کند از چشم می‌افتد و منفور می‌شود.

خاتمی پیام استقامت را دیگر پیام راهپیمایی مردم در ۲۲ بهمن برشمرد و خاطرنشان کرد: در راهپیمایی ۲۲ بهمن ملت نشان دادند که همچون کوه مقاوم هستند و فرسوده نمی‌شوند اما با همین مقاومت دشمنان را فرسوده خواهند کرد.

وی بیان داشت کجای ایران بود که در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه شعار مرگ بر آمریکا شنیده نشود و این راهپیمایی قطع به یقین پیام استکبارستیزی را به همراه داشته است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با بیان این مطلب که آمریکا امروزه در پی مذاکره با ایران است، گفت: آمریکا در پی مذاکره با ایران نیست بلکه به دنبال سلطه بر ایران است و می‌خواهد ایران را با این حرف‌ها پای میز مذاکره بنشاند تا به دنیا بفهماند که ایران را توانسته با فشار‌ها و تهدید‌ها و تحریم‌ها سرمیز مذاکره بیاورد و من قطع یقین به ساده لوحانی که فکر می‌کنند اگر ملت و دولت ایران با آمریکا مذاکره کنند مشکلات معیشتی حل خواهد شد می‌گویم که اگر مذاکره صورت بگیرد گرانی‌ها ۱۰ برابر می‌شود.

خاتمی گفت: آمریکا به دنبال این است که ایران اسلامی را از پای درآورده ولی به فضل خدا ملت آن‌ها را بیچاره خواهند کرد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران بیان داشت: همه از مسوولان و مردم بدانند که پرونده آمریکا فقط و فقط در دست مقام معظم رهبری است و هیچ کس در هیچ مقامی نمی‌تواند کمترین اقدامی بدون اجازه رهبری با آمریکا داشته باشد.

وی گفت: این مردم با آمدنشان نشان دادند که تکلیف مدار هستند و حضور را برای خود تکلیف می‌دانند و این آمدن مدخلی برای انتخابات خرداد ۹۲ بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: این راهپیمایی نشان داد تیغ تحریم به سنگ خورده و هدف اوباما که روز اول اعلام کرده بود می‌خواهیم با تحریم ملت را از نظام اسلامی دور کنیم به سنگ خورده است.

وی گفت: این راهپیمایی با شکوه نشان داد دشمنان بایک دولت طرف نیستند بلکه با یک ملت به پا خواسته‌ای طرف هستند که تا آخرین قطره خون پای نظام ایستاده‌اند.

خاتمی اظهار داشت: ملت با حضور در راهپیمایی به مسوولان نظام نشان دادند که آمدند و پای انقلاب ایستادند و از مسوولان خواستار هستند تا بگو و مگوهایی که تنفر در جامعه را به وجود آورده است کنار بگذارند چرا که مردم از این دعواهای شما خسته شده‌اند. مسوولان بهتر است به مشکل معیشت مردم فکر کنند که اگر مشکل معیشت مردم حل شود قطعا می‌توانند همه مشکلات موجود جامعه را حل کنند.

وی گفت: برخی‌ها بیان می‌کنند که در آینده حرف‌هایی را خواهند زد اما من به صراحت از زبان مردم به آن‌ها می‌گویند که اگر این چنین رفتار کنند بر این مردم جفا کرده‌اند و مردم آن‌ها را نخواهند بخشید.

خاتمی در ادامه به حادثه‌ای که در ۲۲ بهمن در قم اتفاق افتاد اشاره کرد و گفت: این حادثه تلخ و به دور از اخلاق اسلامی بود چرا که اگر ادم‌های اصلی که این واقعه را در قم ایجاد کردند به وزن کار خود توجه کنند خواهند دید که با این کار آنان تنها خوشحالی رسانه‌های بیگانه را ایجاد کردند چرا که رسانه‌های بیگانه اصل راهپیمایی باشکوه مردم را به حاشیه راندند و تنها به این حادثه پرداختند و بیان کردند که روز وحدت ملت، این اتفاق پیام تفرقه دارد.

وی گفت: این اتفاق در حرم حضرت معصومه رخ داد و این کار برخی باعث شد تا حرمت این حرم شکسته شد و این ا قدام خلاف رهنمودهای مقام معظم هبری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: از مقامات امنیتی، قضایی، ‌انتظامی درخواست دارم که با این قصه قانونی به گونه‌ای برخورد کنند که عبرتی باشد تا در آینده در هیچ کجای کشور شاهد حوادث این چنینی نباشیم.

وی بیان داشت: حرف منطقی ما در رابطه با بحرین این است که هر بحرینی باید یک رای داشته باشد نه اینکه خانواده‌ای از سرزمین نجد بر مردم بحرین سوار شوند و بر آن‌ها حکمرانی کنند.

خاتمی اظهار داشت: کمیساریای حقوق بشر سازمان جهانی در اعلامیه‌ای بیان کرده است در بحرین تاکنون ۱۰۰ شهید و حدود ۱۶۰۰ عالم، دانشجو و زن در زندان‌ها گرفتار هستند و ما به مردم مقاوم بحرین می‌گوییم که بایستند و مقاومت کنند چرا که پیروزی از آن آنهاست انقلاب ایران را یک عبرت پیش روی خود قرار دهند چرا که ملت ایران با مقاومت توانستند جلادان شاهنشاهی را در سر جای بنشانند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران در پایان خاطرنشان کرد: ما بیان می‌کنیم که هر سوری یک رای دارد اما آمریکا در طی دو سال تنها کاری که برای ملت سوریه کرده است این است که تروریست به این کشور صادر کرده و ما معتقدیم که اگر مذاکره سوری با سوری در سوریه ایجاد شود مشکل سوریه حل خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز