خبرگزاری کار ایران

اژه ای در اختتامیه نخستین جشنواره فعالان سایبری ایثار و شهادت:

همه ما باید برای استفاده از فضای سایبری به عنوان یک فرصت آماده شویم

دادستان کل کشور تاکید کرد: لازم است تا همه ما برای استفاده از فضای سایبری به عنوان یک فرصت آماده شویم و همچنان که دیگران در جهت خلاف اهداف ما و ارزش های اسلامی وانسانی از این فضا استفاده می کنند ما نیز باید برای استفاده درست از این فضا برای بیان حرف های خود مجهز شویم.

دادستان کل کشور تاکید کرد: لازم است تا همه ما برای استفاده از فضای سایبری به عنوان یک فرصت آماده شویم و همچنان که دیگران در جهت خلاف اهداف ما و ارزش های اسلامی وانسانی از این فضا استفاده می کنند ما نیز باید برای استفاده درست از این فضا برای بیان حرف های خود مجهز شویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا محسن اژه ای دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضاییه با تشکر از مسوولان برگزاری این مراسم یادآور شد: انسان براساس شخصیت خود همواره به دنبال خلاقیت و نوآوری است و این خلاقیت بین جوانان بیشتر از سایر افراد است بنابراین کسی نه می تواند و نباید جلوی چنین خلاقیت هایی را بگیرد.

وی ادامه داد: به ناچار خلاقیت های انسان باید در مسیر درست قرار گیرد و تلاش شود تا فناوری های نوین به روش صحیح قابل استفاده شود.

محسنی اژه ای با بیان اینکه امروز فضای سایبری عرصه جدیدی را ایجاد کرده است، گفت: بسیاری از ابعاد این فضا هنوز برای ما شناخته شده نیست چه بسا در آینده پیشرفت های چشمگیر تری را در  این زمینه شاهد باشیم.

وی افزود: بسیاری از دانشمندان  و کسانی که برای تعالی حق فکر می کردند آرزو داشتند که روزی بتوانند مخاطبین بیشتری را در دنیا داشته باشند. امروز این فضا فراهم شده ضمن اینکه می توان گفت فضای سایبری زمان و مکان را در هم نوردیده و آنچه گذشتگان می خواستند در طول سالیان دراز و اقصی نقاط جهان برسانند امروز می توانند با کمترین زمان بیان کرد.

دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: متاسفانه ما در بسیاری از موارد فکر می کنیم که چگونه دفاع کنیم و کمتر در مورد هجمه کردن تفکر می کنیم. در صورتی که باید فکر کنیم همانطور که آنها با برنامه و ایجاد تشکیلات و اهداف میان مدت و دراز مدت خود برای اقدامات باطل خود استفاده می کنند ما نیز باید از این فضا برای بیان کلام حق الهی استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر بتوانیم کلام حق را درست بیان کنیم قطعا کلام باطل غلبه پیدا خواهد کرد، گفت: در این صورت اقدامات آنها بی نتیجه و اقدامات ما اثر گذار خواهد شد. امروز کسانی که دست اندرکاران این تشکل ها هستند به خوبی مطلب را دریافت کردند بنابراین همه ما وظیفه داریم به این گونه اقدامات کمک کنیم.

محسنی اژه ای همچنین عنوان کرد: از همین جا اعلام می کنم هرگونه کاری که از دستم برای کمک به گسترش این فضا برآید دریغ نخواهم کرد.

وی افزود: در سال 88 مجلس شورای اسلامی قانونی تصویب وابلاغ کرد که در آن کارگروهی متشکل از نمایندگان دستگاه های مختلف چندین وزارتخانه و نهاد پیش بینی شده است. و تمام مسوولان آن با نیت خالص انجام وظیفه می کنند.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به وظایف این کارگروه یادآور شد: تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و سنجش و مسدود سازی جرم یکی از وظایف این کارگروه است.ضمن اینکه تنظیم مسایل فنی نیز از دیگر وظایف آن است.

محسنی اژه ای در ادامه خاطرنشان کرد: به غیر از این کارگروه دادستان ها و قوه قضاییه هم می توانند در این راستا اقداماتی داشته باشند اما معتقدیم که از لحاظ قانونی در این زمینه نیاز به شفاف سازی بیشتری است.

وی ضمن تاکید بر تعامل افراد با این کارگروه عنوان کرد: گاهی مشکلات ما برای این است که نمی دانیم چطور مطالب را به درستی با مخاطب خود در میان بگذاریم تا تاثیرگذار تر باشد.

محسنی اژه ای با تاکید بر اینکه کلام گوینده و یا منتشر کننده باید مستقل و صحیح باشد، تصریح کرد: علاوه بر اینکه کلام گوینده باید با صداقت و توام با ادب باشد،اگر کسی می خواهد سخنش بر جان ها اثر بگذارد، باید کلام خود را متصل به حق کند چرا که در این صورت کلام پربرکت می شود و می تواند جای صدها سخن دیگر را بگیرد.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه برای عدم اثرگذاری کلام باید به خودمان برگردیم، تاکید کرد: ممکن است اشکال از نحوه بیان و یا صداقت ما باشد. باید بررسی کنیم که چرا نمی توانیم اعتماد مخاطب را به خود جلب کنیم.

غلامحسین محسنی اژه ای در ادامه خطاب به جوانان خاطرنشان کرد: شما می توانید امروز با برنامه ریزی و ایجاد تشکل های صحیح و مشورت با صاحب نظران در رشته های مختلف کارهای خارق العاده درفضای مجازی انجام دهید بنابراین از شما می خواهم که از فرصتی که جمهوری اسلامی فراهم کرده به درستی استفاده کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین یادآور شد: برای رسیدن به هدف باید با صبر و حوصله پافشاری کرد و هزینه های آن را پرداخت کرد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز