خبرگزاری کار ایران

بیانیه دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی به مناسبت اولین سالگرد شهادت برهان‌الدین ربانی

فریاد بیدارگرانه شهید ربانی در اولین اجلاس مجمع عمومی بیداری اسلامی، خشم تروریسم دولتی آمریکا و رژیم صهیونیستی و تحجر و واپسگرایی ایادی داخلی آنان را مضاعف کرد تابه خیال خام و افکار شیطانی تصور کنند با این ترورهای کور می‌توانند صاحب نظران و بزرگان جریان بیداری اسلامی را به رعب و وحشت و عقب‌نشینی وا دارند.

به مناسبت اولین سالگرد شهادت برهان‌الدین ربانی اطلاعیه‌ای از سوی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی صادر شد.

به گزارش ایلنا، متن بیانیه دکتر علی اکبر ولایتی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

شخصیت روحانی، مجاهد، فداکار برهان الدین ربانی که اولین سالگرد شهادت او را گرامی می‌داریم شخصیتی بود که پس از سال‌ها مجاهدت خستگی‌ناپذیر با متجاوزان به خاک افغانستان و با امپریالیسم غرب و مبارزه با دشمنان اسلام از او شخصیتی ممتاز در افغانستان برجای گذاشته است. تلاش‌های شبانه‌روزی او برای نجات و رهایی ملت ستم‌دیده افغانستان بر کسی پوشیده نیست. او تمامی مساعی خویش را به کار گرفت تا ملت سرافراز افغانستان را به کشتی نجات رهنمون سازد. شهید ربانی یکی از رهبران اصلی و عمده جهاد و مقاومت، مبارزه با کفر و استکبار، حق‌طلبی و عدالت‌خواهی مردم افغانستان و مبارزه و مجاهدت علیه متجاوزان به خاک افغانستان و دشمنان اسلام بود که خدمات شایسته او از ارزش‌های اسلامی در دفاع از حقوق مردم مستضعف افغانستان برای همیشه در حافظه تاریخ باقی خواهد ماند و سرمشق تمام مبارزان راه آزادی حق و عدالت خواهد بود.

فریاد بیدارگرانه شهید ربانی در اولین اجلاس مجمع عمومی بیداری اسلامی، خشم تروریسم دولتی آمریکا و رژیم صهیونیستی و تحجر و واپسگرایی ایادی داخلی آنان را مضاعف کرد تابه خیال خام و افکار شیطانی تصور کنند با این ترورهای کور می‌توانند صاحب نظران و بزرگان جریان بیداری اسلامی را به رعب و وحشت و عقب‌نشینی وا دارند در حالی که خون مقدس امثال شهید ربانی بیداری اسلامی را عمیق‌تر و با سرعتی شگفت‌آور به پیش می‌برد و موجب ائتلاف و همدلی بیش از پیش ملت‌ها به ویژه جهان اسلام وحدت مسلمانان در سرتاسر عالم شد.

اینجانب به نمایندگی تمامی جریانات بیداری اسلامی در سراسر جهان سالگرد شهادت ایشان را گرامی داشته و ضمن محکومیت مجدد این ترور ناجوانمردانه، شهادت سرافرازانه این شهید را به تمامی مسلمانان جهان به ویژه ملت مقاوم و مجاهد افغانستان تبریک و تسلیت عرض کرده و برایشان مغفرت و آمرزش از درگاه خداوند مسالت می‌کنم.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی

دکتر علی اکبر ولایتی»

سلامتی و موفقیت جنابعالی و بهروزی و سربلندی دولت و ملت ویتنام را آرزومندم.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز