خبرگزاری کار ایران

پورمحمدی:

مدیرانی که اشتباه کرده‌اند پیغام پسغام ندهند / میانگین سن دانشمندان ما سی سال است

asdasd

ما اثر گذار و نقش آفرین هستیم. سرعت توانایی علمی ما نسبت به دنیا چند برابر است. جوانان به علم رو آورده‌اند. میانگین سن دانشمندان ما سی سال است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: این‌که مقام معظم رهبری می‌فرمایند در پیچ تاریخی هستیم باید همه درک کرده و بدانیم در چه شرایطی قرار داریم. الان جمهوری اسلامی در جایگاه تعیین کننده‌ای قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، مصطفی پورمحمدی با حضور در مراسم بزرگداشت مادران شهید نوین و خانلو در مسجد کریم خان و در جمع عزاداران هیئت راهیان عاشورا گفت: در سفر گذشته‌ای که به تبریز داشته‌ام سعادتی نصیب ما شده بود که خدمت مادر شهدای خانلو رسیده و جویای احوال ایشان شده بودم که امشب شب بزرگداشت ایشان است.

چطور بشریت به خود اجازه می‌دهد که به راحتی به پیامبر (ص) اهانت کند

وی با محکومیت اقدام موهن رسانه‌های فرانسه در توهن نفرت انگیز به پیامبر (ص) گفت: هفته گذشته فیلمی در دنیا پخش شد که اهانت و جسارت و دروغگویی و فحاشی به وجود نازنین حضرت پیامبر (ص) بود و امروز توهین رسانه‌های فرانسه به ایشان. امروزه شاهدیم این همه دنیا پست شده است.

وی ادامه داد: چطور بشریت به خود اجازه می‌دهد که به راحتی به پیامبر مهربانی مسلمانان و انسانی که یک و نیم میلیارد انسان به آن عشق می‌ورزند، اهانت کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: پیامبر ما پیامبری بود که این همه دردمند و دلسوز انحراف انسان‌ها بود و می‌خواست بشریت عاقبت بخیر شود و امروز دنیا به جایی رسید که به این مقام بزرگ اهانت می‌کند و هنوز دست بردار نیست. اخیرا نیز در رسانه‌های فرانسه به این مقام منیع توهین کردند؛ وقتی هم مسلمانان فرانسه خواستند اعتراض کنند رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد اجازه اعتراض و راهپیمایی نمی‌دهد.

پورمحمدی گفت: بشریت به این سطح از فلاکت رسیده است. رئیس جمهور مفلوک آمریکا، برای این‌که رای چند میلیون آدم پلید و فاسد از قوم لوط را به دست بیاورد، دنبال آزاد سازی این روابط کثیف است. ظلم و تعدی بشریت امروز هم انت‌ها ندارد.

اهانت به پیامبر (ص) یعنی اهانت به شرافت انسان‌ها و اخلاق

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: بشریت الآن در سقوط فرهنگی است. اهانت به پیامبر (ص) یعنی اهانت به شرافت انسان‌ها و اخلاق. چه وجودی پاک‌تر از پیامبر اسلام (ص) که این چنینی بی‌رحمانه آماج توهین‌های غربی‌ها قرار می‌گیرد؟!

غرب به دنبال اختلاف افکنی در جهان اسلام است

وی گفت: غرب به دنبال اختلاف افکنی در جهان اسلام است. امروز که می‌بینند جهان اسلام احیاء شده و به برکت بیداری اسلامی به راه خود باز می‌گردد جنگ شیعه و سنی راه می‌اندازند. الآن درگیری بین سنی‌ها در برخی کشورهای اسلامی زیاد است. غرب آنقدر خبیث است که وقتی می‌بینند انسان‌ها روشن می‌شوند و می‌خواهند با آداب و فرهنگ و تمدن خودشان زندگی کنند جنگ راه انداخته و خط ترور در منطقه را تقویت می‌کند.

پورمحمدی در بخش دیگر از سخنان خود در جمع راهیان عاشورا و هیئت رزمندگان تبریز گفت: این‌که مقام معظم رهبری می‌فرمایند در پیچ تاریخی هستیم باید همه درک کرده و بدانیم در چه شرایطی قرار داریم. الان جمهوری اسلامی در جایگاه تعیین کننده‌ای قرار گرفته است.

وی افزود: ما اثر گذار و نقش آفرین هستیم. سرعت توانایی علمی ما نسبت به دنیا چند برابر است. جوانان به علم رو آورده‌اند. میانگین سن دانشمندان ما سی سال است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: از جهت مدیریت وضع کشور خوب است و مدیران خوبی داریم. گاهی اوقات به‌خاطر مدیران خوب، اصطکاک مدیریتی به وجود می‌آید که این هم یک ضعف است. واقعیت این است که مدیران توانمند زیاد داریم. در استان‌های مختلف با مدیران مختلف سر و کار داشته و دارم. در هر استان با مجموعه‌ای از مدیران با سابقه روبرو هستیم.

باید برای کاهش بلایای طبیعی کارهای زیربنایی انجام دهیم

پورمحمدی با اشاره به زلزله آذربایجان گفت: باید کارهای زیربنایی برای کاهش بلایای طبیعی انجام دهیم. چرا که کشور ما زلزله خیز است. از جهت بلایای طبیعی جزو ده کشور اول هستیم و از جهت منابع و معادن جزو پنج، شش کشور اول دنیا هستیم.

وی افزود: باید خانه سازی ما مقاوم باشد. چرا برخی از ساختمان‌ها بد ساخته می‌شوند؟! در این استان زلزله آمده و نزدیک به سیصد نفر کشته شده‌اند. رهبر، رئیس جمهور، رئیس مجلس، وزرا، مسئولین به زلزله زدگان سر می‌زنند. آیا این نعمت نیست؟! از استان‌های مختلف مردم کمک کردند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به تجربه مدیریتی خود از بازسازی زلزله گفت: در زمان حضورم در وزارت کشور در سال ۸۶ در لرستان زلزله آمد که درجه ریش‌تر آن از زلزله آذربایجان بیشتر بود. بیش از بیست هزار مسکن در طی سال ساخته و به زلزله زدگان واگذار شد.

وی افزود: سازمان ملل و نهادهای بین المللی که برای حوادث طبیعی تشکیل می‌شوند اعلام کردند جمهوری اسلامی در خصوص این زلزله در تاریخ حوادث بهترین عملیات بازسازی را انجام داده است. در این عملیات وزارت کشور نقش محوری داشت. هم من و هم مدیران کشوری و استانی به صورت مستقیم کار بازسازی را دنبال و نظارت می‌کردیم.

مردم انتظار ندارند دو ماهه مسکن خود را تحویل بگیرند. چرا انتظار ایجاد می‌کنید؟!

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود:. اینکه در زلزله لرستان طی یک سال بیش از بیست هزار مسکن ساخته و تحویل زلزله زدگان داده شد نشان از مدیریت قوی کشور دارد. الآن هم این توان وجود دارد. مسئولین نیز به این موضوع توجه داشته و تلاش می‌کنند مشکل مسکن زلزله زدگان آذربایجان را حل کنند.

وی گفت: اما در کنار آن هم عیب‌هایی است. مثلاً گفته می‌شود دو ماهه مسکن زلزله زدگان را تحویل می‌دهیم. چرا چنین سخنی گفته می‌شود؟! مردم انتظار ندارند که دو ماهه مسکن خود را تحویل بگیرند. چرا انتظار ایجاد می‌کنید؟! باید درست وعده داد.

پورمحمدی افزود: باید محاسبه شود که چه تعداد مسکن ویران شده است؛ خاک برداری، فونداسیون و غیره این تعداد مسکن چقدر به طول می‌انجامد؛ سختی کار در زمستان نیز محاسبه شود و بعد وعده تحویل مسکن مطرح شود. بعد از این‌که این وعده داده شد برخی اعلام کردند که دولت ناتوان است. خیر؛ مدیران ما توانا هستند. مدیران ما با این بحران‌ها و چگونگی حل آن آشنا هستند.

وی گفت: من به‌واسطه تجربه‌ای که در وزارت کشور داشتم بسیاری از سازمان‌های مدیریت بحران دنیا را می‌شناسم و توانایی آنان را می‌دانم. توانایی ما در این زمینه از آنان بیشتر است. فقط یکسری ضعف در اظهار نظر داشته و نباید وعده داد.

مسئولین باید قدر این مردم را بدانند

پورمحمدی خاطرنشان کرد: در کشور باید بدانیم که چطور بحران را مدیریت کنیم. مثلاً اخیرا در کشور گرانی آمده است که گاهی اجناس تا چهل درصد گران شده است. در تمام اروپا هم گرانی است. در این کشور‌ها چهار، پنج درصد گرانی ایجاد شد، بحران اجتماعی به وجود آمد ولی در ایران همه صبورند. مسئولین باید قدر این مردم را بدانند.

وی با طرح این موضوع که باید جمهوری اسلامی ایران حرکت ملت‌ها را هدایت کند، گفت: نمی‌خواهم بلند پروازانه حرف بزنم. برخی می‌خواهند دنیا را مدیریت کنند. این حرف، حرف بزرگ و مال بعد است. الآن تنها می‌توانیم بر دنیا تأثیر‌گذاری داشته باشیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: دشمن نیز برای آنکه تأثیری‌گذاری ما را بگیرد تلاش می‌کند ما را زمین گیر کند. آنان می‌خواهند اختلاف بیاندازند تا ما را مشغول خودمان کرده و مانع تأثیر‌گذاری ما شوند. این شهر را به جان شهر دیگر، این قوم را به جان قوم دیگر، این قوه را به جان قوه دیگر می‌اندازند. آنان می‌خواهند ما اختلاف داشته باشیم تا مانع پیشرفت ما شوند.

جامعه به برکت رهبری از اتحاد برخوردار است

وی خاطرنشان کرد: با این همه از نعمت رهبری برخورداریم و علی رغم بگو و مگو‌ها جامعه از یک ثبات برخوردار است. هر چند تهمت، افترا و فحاشی در کشور است جامعه به برکت رهبری از یک اتحاد برخوردار است. با این وحدت باید از این شرایط به سلامت عبور کنیم که به تدبیر هوشمندانه مدیران نیاز دارد.

پورمحمدی گفت: اگر مدیریت هوشمند همراه این اتحاد شود هم حریف تحریم هستیم و هم حریف سوء استفاده گران. چرا که آنان در کمین هستند و با وجود آنکه می‌بینند مردم در سختی هستند بازار سیاه باز کرده و سکه و ارز جمع می‌کنند.

این تهمت‌ها و فحش‌ها تاوان مبارزه با فساد است

وی خاطرنشان کرد: تمام حرف سازمان بازرسی تقویت مدیران است. اگر با فساد مبارزه می‌کنیم به خاطر این است که فساد بلای جان جامعه است. البته چون با فساد مبارزه می‌کنیم باید تاوان آن را نیز بدهیم. باید فحش و تهمت‌های دیگران را بشنویم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: این تهمت‌ها و فحش‌ها تاوان مبارزه ما با فساد است. آن کس که فسادش را شناسایی و پرونده او را به دادگاه می‌فرستیم نباید انتظار داشته باشیم ما را حلوا حلوا کند. مدیرانی که اشتباه می‌کنند نباید پیغام و پسغام بدهند.

پورمحمدی افزود: ملت ایران آبروی خود را در مسیر ارتقاء کشور گذاشته است و مسئولان هم باید در این مسیر حرکت کنند. نیاز نیست مسئولان وعده خلاف بدهند. اگر مسئولان با مردم صادقانه برخورد کنند بین مردم عزیز خواهند بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز