خبرگزاری کار ایران

محمد جواد حق شناس با ایلنا مطرح كرد؛

اصلاح طلبی به معنای وجود نگرشی اصلاح طلبانه به وضع موجود است

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۷۳

پیشنهاد من این است که آقای خاتمی مجموعه‌ای از دوستان که مسلط به کار سازماندهی شده هستند را مامور بررسی چهار ایده مطرح شده کنند که از میان این چهار طرح یک طرح مشترک انتخاب شود و زمینه اجماع را فراهم سازد.

ایلنا: عضو شورای مركزی حزب اعتماد ملی گفت: حضور خاتمی بیشتر از اینکه به نفع اصلاح طلبان باشد به نفع مردم و نظام است.

محمدجواد حق‌شناس در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص ساز و کارهای انتخاباتی اصلاح طلبان برای رسیدن به اجماع اظهار داشت: چهار طرح برای اجماع اصلاح طلبان مطرح شده است و جریان اصلاح طلبی نامزد اول خود را خاتمی می‌داند. ما تا آخر فروردین منتظر پاسخ آقای خاتمی مبنی براینکه در انتخابات شرکت خواهند داشت یا نه اگر بنا به هر دلیلی تکلیف ما مشخص نشد آن وقت ساز و کار اجماع خواهد بود.

وی در ادامه به چهار ساز و کار جریان اصلاح طلبی اشاره کرد و افزود: پارلمان اصلاح طلبان (ایده از آقای نجفی) اتاق فکر (ایده از آقای عبداله نوری) طرح مناسک (ایده از حزب مردم سالاری) و مدالیته (مطروحه از سوی حزب مردم سالاری) از جمله ساز و کارهای اجماع اصلاح طلبان به حساب می‌آید.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان ساز و کار واحدی برای اجماع طراحی کرد خاطرنشان ساخت: پیشنهاد من این است که آقای خاتمی مجموعه‌ای از دوستان که مسلط به کار سازماندهی شده هستند را مامور بررسی چهار ایده مطرح شده کنند که از میان این چهار طرح یک طرح مشترک انتخاب شود و زمینه اجماع را فراهم سازد.

محمدجواد حق‌شناس همچنین ضمن تاکید بر اینکه اصلاح طلبی به معنای وجود نگرشی اصلاح طلبانه به وضع موجود است یادآور شد: اگر بخواهیم اصلاح طلبی را معنا کنیم می‌بینیم که جریان اصلاح طلبی به معنی نگاهی اصلاح طلبانه نسبت به وضع موجود می‌باشد که به این وضوع نقد دارد و برای اصلاح آن در تلاش است.

وی ادامه داد: برای اینکه تغییر مورد نظر اتفاق بیفتد یکی از تاثیرگذار‌ترین راه‌ها و اقدامات عبور از مسیر انتخابات است. فضای موجود حوزه سیاسی مورد رضایت نبوده و هم جامعه، نخبگان و هم احزاب سیاسی به این شرایط معترض هستند و باید برای حل و فصل مساله به تلاش حداکثری روی بیاروند که در این خصوص شناخته‌ترین راه انتخابات است.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با تاکید براینکه انتظار می‌رود بستر لازم برای حضور اصلاح طلبان در انتخابات فراهم شود، تاکیدکرد: در مرحله اول باید به سمت تغییر فضا حرکت کرد و در مرحله دوم باید نامزد حداکثری را برای پیگیری حقوق خود قانع کرد.

محمد جواد حق‌شناس در پاسخ به این سوال که چرا خاتمی گزینه اول اصلاح طلبان است, عنوان کرد: حضور خاتمی در سال ۹۲ به عنوان کسی که مقبولیت جریانی دارد، چهره‌های خردگرا و میانه روی اصولگرایان را به خود جذب می‌کند، در نظام بین الملل شناخته شده است، در نظام سیاسی موجود توان بسیج نیروی‌های اجتماعی را دارد نه از سر توجه به منافع جناحی خاص بلکه به دلیل توجه به حفظ منافع ملی می‌باشد.

وی در ادامه گفت: حضور خاتمی بیشتر از اینکه به نفع اصلاح طلبان باشد به نفع كشور،مردم و نظام است.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان به حضور و پیروزی اصلاح طلبان در شرایطی که اصولگرایان همواره از پیروزی خود در عرصه انتخابات صحبت می‌کند امیدوار بود، گفت: اصولگرایان به عنوان جریان رقیب که متاسفانه مسئولیت ۸ سال اداره کشور را به دوش دارند، انقدر بد عمل کرده‌اند که بهتر است به جای اظهار چنین نظرهایی زمینه پاسخگویی به افکار عمومی را فراهم کند.

محمدجواد حق‌شناس ضمن اشاره به بخشی از جریان اصولگرایی که خود معتقد به عملکرد اصولگرایان در ۸ سال اخیر هستند متذکر شد: عملکرد اصولگرایان قابل دفاع نیست و اقدامات برخی از اصولگرایان زمینه‌ای را برای مشارکت اصلاح طلبان فراهم می‌کند که امکان بهبود اوضاع میسر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز