خبرگزاری کار ایران

رضایی در بوشهر:

عدم حضورم در انتخابات را خیانت به مردم می‌دانم

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۵۵

پیشرفت و توسعه كشور هماهنگ نبوده است/ برنامه مدون برای توسعه كشور در بخش‌های اجتماعی سیاسی و فرهنگی دارم /نمره دولت‌ها در دست یابی به اهداف سند چشم انداز زیر متوسط است/ رقابت نیازمند آگاهی، تلاش و آزادی است.

ایلنا: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عدم حضورم در انتخابات را خیانت به مردم می‌دانم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن رضایی امروز در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر گفت: سند چشم انداز ۱۴۰۴ مهم‌ترین سند نظام پس از قانون اساسی است و برنامه‌های ۵ ساله توسعه بر اساس قانون اساسی و این سند نوشته می‌شوند. این سند بر این اساس نوشته شد که ما در روند حرکت کشور به سمت جلو اگر دو بال پیشرفت و توسعه را متصور شویم یک بال که‌‌ همان بال سیاست، امنیت، و دفاع بود خیلی خوب پیشرفت کرده است.

وی ادامه داد: اما بال دیگر که مسائل زندگی مانند اقتصاد فرهنگ، هنر و شهر سازی و غیره را در بر می‌گیرد نسبت به بال دیگر ضعف بوده است و به دلیل هماهنگ نبودن این دو بال کشور در مسیر پرواز به جلو با ناهماهنگی بال‌ها به دیوار مسائلی مانند بیکاری، اعتیاد و تورم و دیگر مسائل برخورد می‌کند و سند چشم انداز به این منظور تهیه شده است تا این ناهماهنگی‌ها برطرف شود و چنین سندی در بیشتر کشور‌های پیشرفته وجود دارد به گونه‌ای که بعضی از این کشور‌ها برای ایالت‌های خود سند جداگانه‌ای دارند.

محسن رضایی ادامه داد: ما با چه سرعتی حرکت می‌کنیم؟ باید عرض شود کارنامه دولت‌ها نسبت به سند دارای نمره زیر متوسط است. بر اساس سند ما باید در منطقه در بخش‌های علمی، اقتصادی و فرهنگی دارای رتبه اول باشیم، ولی هم اکنون در بخش‌های مختلف دارای رتبه ۸ و ۷ و۶ و ۵ هستیم. کشور ما هم اکنون بازار کالا‌های چینی است و این مطلب دو دلیل اقتصادی می‌تواند داشته باشد. یا کیفیت تولیدات ما بالا نیست یا هزینه‌های تولید بالا است که هر دو این‌ها منجر به عدم رقابت پذیری ما می‌شود، رقابت نیازمند آگاهی و تلاش و آزادی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: من در سال ۵۹ عرصه‌های سیاسی کشور را با هدف فعالیت در عرصه دفاع از کشور کنار گذاشتم وبعد هنگام مراجعت دوباره به سیاست متوجه تغیرات جدی شدم. اما تا کنون در انتخابات‌ها حضور جدی نداشتم، ولی با توجه به مسائل پیش آمده اگر در دوره‌ای آینده کاندیدا نشوم کار خود را خیانت به مردم ایران می‌دانم و این را در آینده بیشتر توضیح می‌دهم. با توجه به اینکه سال‌ها دغدغه حضور در انتخابات دارم برنامه‌ای مدون برای بخش‌های اقتصادی اجتماعی و فرهنگی کشور آماده کرده‌ام.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز