خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد:

آب انتقالی به یزد آب زاینده رود نیست/ رئیس جمهور به مسئله ورود کرده است

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۸۲

بلافاصله پس از اطلاع از این واقعه جلسات متعددی برگزار شد و پیگیری ها از طریق شخص رییس جمهور و وزارت نیرو، كشور و اطلاعات ادامه پیدا كرده است.

ایلنا-یزد: استاندار یزد گفت: آب انتقالی به استان، آب زاینده رود نیست چراکه این آب از کوهرنگ و چشمه لنگان تامین می‌شود.

به گزارش ایلنا از یزد، سردار محمد رضا فلاح‌زاده ظهر امروز طی نشستی خبری پیرامون حوادث و قطعی آب انتقالی به یزد توضیحاتی ارائه کرد.

استاندار یزد گفت: بر اساس مجوز قانونی دولت، سقف انتقال آب از استان اصفهان به یزد از طریق خط اول به میزان ۹۸ میلیون متر مکعب در سال می‌باشد که تاکنون در هیچ زمانی بیش از ۵۵ میلیون متر مکعب (در حدود ۵۶ درصد از مجوز دولت) آب به استان یزد تخصیص داده نشده است.
استاندار گفت: مردم شریف استان‌های یزد، اصفهان و چهارمحال و بختیاری بدانند این آب صرفاً برای مصرف شرب مردم استان یزد می‌باشد.
فلاح‌زاده ادامه داد: همچنان که نفت، معادن، دریا‌ها و.... جزو انفال محسوب می‌شود، آب هم از جمله انفال است و تعرض به انفال به هیچ وجه به مصلحت نیست.
عالیترین مقام اجرایی استان گفت: خشکسالی‌های چندین ساله و همچنین برداشت بی‌رویه آب توسط شهرهای بالادست، کمبود آب در شهرهای پایین دست زاینده رود را در پی داشته و همین موضوع سبب اعتراض مردم آن منطقه شده است.
فلاح‌زاده افزود: بلافاصله پس از اطلاع از این واقعه جلسات متعددی برگزار شد و پیگیری‌ها از طریق شخص رییس جمهور و وزارت نیرو، کشور و اطلاعات ادامه پیدا کرده است.
استاندار افزود: صدور اطلاعیه برای صرفه جویی و مدیریت آب، وارد کردن تعدادی از چاه‌های آب به مدار، آبرسانی با تانکر به برخی از محلات و حاشیه شهر‌ها، برگزاری جلسات متعدد و پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله اقدامات صورت گرفته توسط استان در این رابطه بوده است.

در صورت تامین امنیت، عملیات بازسازی آغاز می‌شود

وی ادامه داد: با حضور معاون وزیر نیرو و پیگیری ایشان، راه اندازی خط با بررسی همه جوانب اعم از اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فنی شروع شده و به محض برقراری شرایط و امنیت پایدار در محل‌های مورد نظر، عملیات تعمیر خط و ایستگاه پمپاژ با سرعت انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه انجام تعمیرات و راه اندازی مجدد جریان انتقال آب به یزد چند روزی به طول می‌انجامد، گفت: از مردم شریف استان می‌خواهیم با صرفه جویی آب موجود، همکاری کنند تا بتوانیم حداقل آب مورد نیاز همه مناطق را تامین کنیم.

فلاح‌زاده گفت: مردم استان بدانند مسئولین استان و حتی مسئولین وزارت خانه‌های مرتبط، مجدانه مسائل را پیگیری می‌کنند و انشاءالله خط انتقال آب به زودی بازسازی و راه اندازی خواهد شد.

با محرکان اصلی حادثه باید برخورد شود

استاندار با اشاره به گستردگی تهاجم‌هایی که به خط انتقال آب وارد شده است، گفت: انتظار داریم با محرکین اصلی که قوانین را زیر پا گذاشته‌اند و به بیت المال خسارت وارد کرده‌اند، برخورد شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خواستار حضور یکی از مسئولین استان اصفهان در صدا وسیمای آن استان شد تا برای مردم توضیح بدهند، آبی که به یزد منتقل می‌شود حق مردم یزد بوده و از آبی است که به زاینده رود اضافه شده است.

فلاح‌زاده همچنین به عملیات بازسازی خط انتقال آب اشاره کرد و افزود: در صورتی که موفق بشویم دستگاه پمپاژی را جایگزین دستگاه آسیب دیده بکنیم زمان راه اندازی خط کوتاه‌تر خواهد شد و در غیر اینصورت باید با صرفه جویی و مدیریت مصرف آب، منتظر تعمیر دستگاه پمپاژ آب باشیم.

مسئولان اصفهان باید از این حادثه پیش گیری می‌کردند

وی ضمن قدردانی از تلاش شخص رییس جمهور و وزاری محترم نیرو، کشور و اطلاعات برای حل این مسأله، از پیگیری‌های جدی مسئولین استان اصفهان که از روز جمعه تاکنون ادامه داشته است قدردانی کرد و افزود: انتظار داشتیم مسئولان استان اصفهان پیش از وقوع این حادثه، موضوع را مدیریت می‌کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز