خبرگزاری کار ایران

کوهکن در گفتگو با ایلنا:

تجربه نشان داده کاندیدای دولت با اقبال عمومی مواجه نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۱۵

در هر جریانی گروه‌های تند رو، کند رو و معتدل وجود دارند ولی هدف نهایی ما رسیدن به یک کاندید واحد و یا ائتلاف است.

ایلنا: نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری‌ درباره حمایت دولت از یک کاندیدا تصریح کرد: هر چند دولت این حمایت را نمی‌پذیرد ولی نباید از یک کاندیدا حمایت کند چون مجری انتخابات است و باید در انتخابات بی‌طرف باشد. ولی تجربه ثابت کرده است دولت از هر کاندیدایی حمایت کند آن کاندید با اقبال عمومی مواجه نمی‌شود.

محسن کوهکن در گفتگو با ایلنا، در رابطه با وضعیت اصول گرایان در آستانه شروع رقابت‌های انتخاباتی اظهار داشت: در گذشته در ابتدا تشکل‌ها، افرادی را معرفی می‌کردند و با تبلیغ بر روی آن فرد سعی در بالا بردن مقبولیت او و یا از میدان به در کردن رقیب او داشتند، ولی امروز تشکل‌ها و جریانات اصول گرایی افرادی را معرفی می‌کنند تا بعد از بررسی در یک فرآیند به یک کاندیدای واحد برسند.

وی اضافه کرد: اگر گروه‌های اصول گرا  افرادی را معرفی کرده‌اند،  نه به عنوان نامزد، بلکه صرفا به عنوان پیشنهاد این افراد معرفی شدند تا مورد بررسی قرار گیرند چون اگر هدفی غیر از ائتلاف مد نظر بود به عنوان مثال جبهه پیروان ۳ نفر را معرفی نمی‌کرد.

این نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه برخی افراد در روزهای گذشته مطالبی را عنوان کردند که ممکن است به اختلاف تعبیر شود، عنوان کرد: به عنوان مثال فردی گفته بهتر است دنبال افراد جوان‌تر برویم و این نفی تعدادی از برادران است که آماده‌اند به صحنه بیایند و یا اینکه فردی گفته است تا به حال من به نفع دیگران از انتخابات کنار کشیده‌ام و امروز نوبت دیگران است که به نفع من از کاندیداتوری انصراف دهند، این صحبت‌ها فضای انتخاباتی را به سمت فتنه‌ای از جنس فتنه ۸۸ می‌برد.

کوهکن به راهکار خروج از این اختلافات اشاره کرد و اظهار داشت: یک گروه که همه طرفین آن را قابل اعتماد می‌دانند و تا به‌حال بر علیه هیچ گروه یا فردی موضع نگرفته، جامعتین است، که می‌تواند همانطور که در مجلس نهم ایفای نقش کرد در این انتخابات هم نقش محوری ایفا کند و مسیری را برای رسیدن به وحدت طرح کند.

وی ادامه داد: باید فضای رقابت را اخلاقی نگه داریم تا این فضا به جامعه هم منتقل شود و حفظ این فضا بر عهده کاندیدا‌هاست، همانطور که در انتخابات ۸۸ من به یکی از کاندیدا‌ها که طوفان فتنه او را با خود برد، زمانی که بر علیه دولت حرف‌های نیشداری زد نامه نوشتم و عنوان کردم که اگر این حرکت شروع شود کاندیدای مقابل هم به اتفاقاتی که در نهاد تحت مسولیت شما افتاده است انتقاداتی را مطرح خواهد کرد و فضا خراب خواهد شد.

نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری با ذکر اینکه در بین کاندیداهای اصول گرا که تا امروز معرفی شدند هیچ کس نمره‌اش بیست نیست، عنوان کرد: چون هیچ کاندیدایی این کاریزما را ندارد که همه به او اقبال کند، پس باید به ائتلاف رو آورد تا کسی که به ریاست جمهوری برگزیده می‌شود نقایصش با تیمی که معرفی می‌کند برطرف شود.

وی با بیان اینکه ائتلاف به معنی سهم خواهی نیست، افزود: ائتلاف یک امر طبیعی در سیاست است، ولی باید نگاه کلانی وجود داشته باشد که بر پایه نفی دیگران و منازعه نبوده و آرامش را به جامعه هدیه دهد.

کوهکن در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد برخی گروه‌های اصول گرا تصمیمات فردی می‌گیرند، گفت: در هر جریانی گروه‌های تند رو، کند رو و معتدل وجود دارند ولی هدف نهایی ما رسیدن به یک کاندید واحد و یا ائتلاف است.

وی درباره حمایت دولت از یک کاندیدا تصریح کرد: هر چند دولت این حمایت را نمی‌پذیرد ولی نباید از یک کاندیدا حمایت کند چون مجری انتخابات است و باید در انتخابات بی‌طرف باشد. ولی تجربه ثابت کرده است دولت از هر کاندیدایی حمایت کند آن کاندید با اقبال عمومی مواجه نمی‌شود.

این نماینده سابق لنجان ادامه داد: اینکه چه فردی مورد حمایت دولت است در قضاوت جامعه بسیار مهم است. چون باید آن شخص در قد و قواره ریاست جمهوری باشد و از نظر مبانی فکری دچار انحراف نباشد و سوابق گذشته‌اش روشن باشد و فردا مجری اوامر و نواهی حامیان خود نشود تا مدل مدودوف تکرار نشود و ماندن به هر قیمت درست نیست.

وی در پایان اظهار داشت: باید دعا کنیم هر کسی که بر اساس عقلانیت و مصالح نظام حرکت می‌کند و بر اصول پایبند است به روی کار بیاید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز