خبرگزاری کار ایران

بیانیه‏ سیزدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان؛

همه باید پایبندی خود را به رهبری عملاً اثبات کنند

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۷۳

لازم است کلیه‏ رسانه‏‌ها و دستگاه‏‌های فرهنگی و الگوساز به ویژه رسانه‏ ملّی با هوشیاری خود، تهاجم فرهنگی دشمن را نقش بر آب نماید و با تکیه بر هنر اسلامی و ملّی، فرهنگ غنی اسلامی و تربیت دینی را تجلّی ببخشد.

ایلنا: سیزدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری دوره‏ چهارم با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، متن بیانیه سیزدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری در ادامه می‌آید:

بسم‌الله الرحمن الرحیم و بعد حمده و الصلوة علی نبیه و آله

مجلس خبرگان رهبری در پایان سیزدهمین اجلاس رسمی خود، لازم می‌‏‌داند نکاتی را به استحضار مردم شریف و مسوولین محترم نظام برساند:

۱. حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن با وجود مشکلات مختلف، نشانه‏ عظمت، هوشیاری و صبوری این ملت بزرگ است که شکر این نعمت، وظیفه‏ بزرگی را بر عهده‏ مسوولین می‌‏‌گذارد که عبارت است از رعایت حقوق اساسی مردم، خدمتگزاری مدبّرانه و صادقانه، رعایت تعادل، تعامل و تعقل، حفظ وحدت، حرکت در صراط مستقیم، کنترل گرانی، تورم و آرام نگاه داشتن فضای عمومی کشور.

۲. مقام معظَّم رهبری، ضامن یکپارچگی کشور، محور وحدت، دارای جایگاهی رفیع بوده و توجه به نظرات حکیمانه و داهیانه‏ ایشان که همواره فصل‏‌الخطاب می‌‏‌باشد؛ بر همگان از جمله مسوولین لازم است تا پایبندی خود را عملاً اثبات نمایند.

۳. تلاش محققانه و خستگی‌ناپذیر فرهیختگان و دانشمندان در راستای پیشرفت کشور در انرژی هسته‏‌یی، علوم و فنون مختلف و علوم انسانی را ارج نهاده و لزوم حمایت از این سرمایه‏‌های اصلی برای رسیدن به خودکفایی و خوداتکایی کشور را مورد تأکید قرار می‌‏‌دهیم.

۴. امیدواریم با فراهم شدن بستر حضور حداکثری مردم در پای صندوق‏‌های رأی، انتخاب رییس‌جمهور توسط مردم که نماد جمهوریت نظام می‌‏‌باشد در فضایی آکنده از امید، نشاط و آگاهی سیاسی، رقابتی سالم و پر شور را رقم زند. انتظار از مردم، مسوولین مربوطه و کاندیداهای محترم ریاست جمهوری، عمل به قانون، رعایت اخلاق و مصالح کشور و انقلاب می‌‏‌باشد. بدیهی است طبق نظر مقام معظم رهبری: «هرگونه اختلاف‏افکنی و التهاب‌آفرینی، خلاف قانون و شرع است.»

۵. آرزو می‌‏‌کنیم تا نهضت بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و جهان در سایه‏ تمسک به ارزش‏‌های والای انسانی و اسلامی و مقابله با نقشه‏‌های دشمنان و پرهیز از هرگونه تفرقه، به ثمر رسیده و از همه‏ دولت‏‌ها و سازمان‏‌های مرتبط جهانی درخواست می‌‏‌شود تا به حقوق اساسی مردم، اهمیت داده و به آن احترام بگذارند.

۶. امروز شاهد توطئه‏‌های دشمنان اسلام در کشورهای اسلامی و منطقه هستیم متأسفانه بعضی ازکشورهای عربی و منطقه نیز خود را با اهداف دشمنان و نظام سلطه همراه کرده و موجب بروز جنایت در سوریه شده‏‌اند. در بحرین حقوق مسلّم مردم نادیده گرفته شده و در عراق، می‌انمار و پاکستان، شیعیان مظلوم به دست عده‏‌ای از خدا بی‏خبر و مزدوران تکفیری به قتل می‌‏‌رسند. ما ضمن محکوم کردن و مخالفت با هرگونه جنایت و کشتار انسانی؛ تأکید می‌‏‌کنیم که بحران کشور سوریه، تنها با راه حل سوری سوری، حل خواهد شد و در این کشور و هم‏چنین کشور بحرین؛ بهترین علاج مشکل، پذیرش نظر و اراده‏ مردم مسلمان است.

۷. امپراطوری رسانه‌ای و خبری دشمن به دنبال ایجاد تردید در باورهای دینی و ملی مردم مسلمان و به ویژه جوانان عزیز می‌‏‌باشد. لازم است کلیه‏ رسانه‏‌ها و دستگاه‏‌های فرهنگی و الگوساز به ویژه رسانه‏ ملّی با هوشیاری خود، تهاجم فرهنگی دشمن را نقش بر آب نماید و با تکیه بر هنر اسلامی و ملّی، فرهنگ غنی اسلامی و تربیت دینی را تجلّی ببخشد.

۸. یکی از مهم‌ترین راه‏‌های برون رفت از توطئه‏ تحریم‏‌های دشمنان اسلام و قرآن و استکبار جهانی؛ پایداری همه جانبه‏ ملت بزرگ و مقاوم ایران و تأکید بر اقتصاد مقاومتی و تلاش در راه تولید ملی و استفاده از کالاهای داخلی است. از مسوولان انتظار می‌‏‌رود جهت حمایت از سرمایه‏ ملی و کار و تولید و اشتغال و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی اقدام نمایند و با نظارت بر قیمت‏‌ها و تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب، کاهش مشکلات معیشتی مردم را مساله‏ اصلی خود بدانند.

۹. در آستانه‏ فرا رسیدن سال نو انتظار می‌‏‌رود همگان شادی خود را با نیازمندان تقسیم و در حمایت از اقشار آسیب‏پذیر، مشارکت فعال داشته و با احترام به قانون، بستر نشاط و آرامش و معنای حقیقی زندگی را در کشور فراهم آوریم و با توجه به تقارن ایام فاطمیه علیه‌السلام با عید نوروز، اطمینان داریم ملت مسلمان ایران سال خود را با عشق به اهل بیت علیهم‏‌السلام و توسل به حضرت زهرا علیه‌السلام شروع کرده و تمام مساعی خویش را در حفظ حرمت‏‌ها و رعایت شعائر دینی به کار خواهند بست.

در پایان یاد امام راحل قدس سره و شهدای گرانسنگ انقلاب و جهان اسلام را گرامی می‌‏‌داریم و از خداوند متعال طول عمر با برکت مقام معظم رهبری مدظله العالی را در سایه‏ی عنایات حضرت بقیة الله الاعظم و پیروزی اسلام و مسلمانان را مسالت می‌‏‌نماییم.

والسلام علیکم و رحمة الله

مجلس خبرگان رهبری»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز