خبرگزاری کار ایران

مهدوی کنی در اختتامیه مجلس خبرگان:

نباید بگوئیم كه بعد از انقلاب هیچ دستاوردی نداشته‌ایم

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۸۰

کسانی باید وارد عرصه انتخابات شوند که صلاحیت داشته و مهم تر از آن می دانند رای آوری دارند، ممکن است فردی صلاحیت داشته باشد اما رای آوری نداشته باشد. تقصیر مردم و این آقایان نیست نباید برخی برای دیگران سینه بزنند.

ایلنا: رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نباید این طور بیان شود که ما بعد از انقلاب هیچ دستاوردی نداشته و عقب گرد داشته ایم، گفت: ما در کشورمان این همه نعمت داشتیم از جمله حجاب خانم ها, نماز و راهپیمایی ها مردم به این ارزش ها علاقمندند

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت مهدوی کنی دراختتامیه مجلس خبرنگان رهبری ضمن تشکراز حضور نمایندگان مجلس خبرگان گفت: انشاالله با همین حضور حداکثری فردا نیز در حرم امام راحل حضور داشته باشیم. شما خبرگان ملت هستید و این مجلس دستاورد چیزی است که امام (ره) برای ما آورد و باید آن را حفظ کرد.

وی اضافه کرد: درطول این اجلاس مسائل مختلفی اعم از سیاسی و اقتصادی مطرح شد که مورد بررسی خواهد گرفت.انشاالله مسائلی که به عنوان تذکر بیان کردید در کمیته پیگیری ادامه داشته باشد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نیازی به رای گیری برای وجود کمیته پیگیری نیست، گفت: افرادی باید برای این کمیته تعیین شوند که دلسوز و اهل نظر باشند و نظرات مطرح شده را مکتوب کرده و به هیات رئیسه بفرستند تا ما نیز در حدی که امکان دارد با مقام معظم رهبری هماهنگی می کنیم تا این مشکلات حل شود.

مهدوی کنی با بیان اینکه نباید این طور بیان شود که ما بعد از انقلاب هیچ دستاوردی نداشته و عقب گرد داشته ایم، گفت: ما در کشورمان این همه نعمت داشتیم از جمله حجاب خانم ها, نماز و راهپیمایی ها مردم به این ارزش ها علاقمندند. در گذشته مهندس بازرگان بیان می کرد که زمانی که ما می خواستیم نماز بخوانیم در گوشه ای از اتاق اقامه نماز می کردیم تا کسی نبیند اما امروز اینطور نیست.

وی افزود: ما نا امید نیستیم پیشرفت های زیادی داشتیم، البته نمی گوییم اشکالی وجود ندارد ما تذکرات را بررسی کرده و مسئولان را می خواهیم در عوض مسئولان نیز باید از اختلاف, تشتت, تفرق و تفرقه انگیزی بپرهیزند. همانطور که رهبری گفته اند اگر مسائل جزئی هم وجود دارد نباید به بیرون مطرح شود، اگر این طور برخورد نکنیم نمیتوانیم احترام مردم را جذب کرد.

رئیس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه از حمله مسائلی که حوزه رهبری را تضعیف این است که دستورات ایشان مورد توجه قرار نگیرد ولو اینکه این مخالفت صراحتا نباشد، گفت: رسانه های بیگانه از این امر سوءاستفاده می کنند و این یک گناه کبیره است.

وی با تاکید براینکه باید اختلاف سلیقه را حل کرد نه اینکه موجب تضعیف حوزه رهبری شود به انتخابات سال آِینده اشاره کرد و گفت: کسانی باید وارد عرصه انتخابات شوند که صلاحیت داشته و مهم تر از آن می دانند رای آوری دارند، ممکن است فردی صلاحیت داشته باشد اما رای آوری نداشته باشد. تقصیر مردم و این آقایان نیست نباید برخی برای دیگران سینه بزنند.

مهدوی کنی افزود: من خودم هیچ پستی را نپزیرفتم و هر چه بوده به من تحمیل شده است. عزت دست خدا است و ما باید به هم کمک کنیم تا انقلاب را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه رضایت ولی عصر در این است که ما با هم باشیم،  گفت: بنده همیشه به دنبال رای دادن به کسانی بودم که صلاحیت بیشتری داشتند. عزت را خدا می دهد ممکن است فردی رئیس جمهور نباشد، اما عزتش بیشتر باشد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ضمن یادی از گذشتگان این مجلس عنوان کرد: لازم است تا یاد افرادی همچون آیت اله مشکینی, آیت اله ملک حسینی و آیت اله قره باغی را گرامی بداریم این عزیزان قبل از ما این مجلس را با حضور وزحمات خود حفظ کرده اند امیدواریم صواب این مجلس نیز به آنها برسد.

وی در پایان یادی از نمایندگانی همچون آیت اله طاهری و محمدی گیلانی که به علت بیماری موفق به حضور در این دوره مجلس خبرگان نشده بودند کرده و همچنین برای آنها آرزوی شفای عاجل و برای کسانی که همچون آیت اله جنتی به دلیل سفر به عراق نتوانسته بودند شرکت کنند آرزوی خدمت بیشتر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز