خبرگزاری کار ایران

اخطار ارتش به هواپیمای شناسایی استرالیایی

کد خبر : ۵۷۵۵۴

هواپیمای شناسایی به محض دریافت اخطار ناوگروه فورا مسیر پروازی خود را تغییر داده،لیكن در هنگام دورشدن اقدام به پرتاب دستگاه های كشف یگانهای زیر سطحی در مسیر ناوگروه نمود كه تمامی دستگاههای پرتاب شده با مهارت و اقدام به موقع دریادلان ارتش شكار گردید.

امیر دریادار دوم جره معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از اخطار ناوگروه بیست و چهارم نیروی دریایی به هواپیمای شناسایی استرالیا خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، امیر دریادار دوم جره معاون عملیات نیروی دریایی گفت: ناوگروه بیست و چهارم نیروی دریایی متشكل از ناو بالگرد بر خارك و ناوشكن سبلان كه پس از ترك بندر ژان ژیانگ چین و عبور از خط استوا در حال نزدیك شدن به سواحل سریلانكا بود، با اخطار جدی، یك فروند هواپیمای شناسایی استرالیایی كه به قصد تصویر برداری در حال نزدیك شدن به ناو گروه بود از محدوده محل حضور خود دور نموده و هواپیمای شناسایی نیز به محض دریافت اخطار ناوگروه فورا مسیر پروازی خود را تغییر داده،لیكن در هنگام دورشدن اقدام به پرتاب دستگاه های كشف یگانهای زیر سطحی در مسیر ناوگروه نمود كه تمامی دستگاههای پرتاب شده با مهارت و اقدام به موقع دریادلان ارتش شكار گردید.

وی در ادامه خاطر نشان كرد: ناوگروه بیست و چهارم نداجا در طول ماموریت خود توانسته بیش از 130 یگان نظامی شناور و پروازی را رصد نماید.

دریادار دوم جره با تاكید بر اینكه حضور ناوگروه های نیروی دریایی ارتش در آبهای آزاد بر اساس قوانین بین المللی است تصریح كرد: ناوگروه بیست و چهارم نداجا در اولین روزهای سال 92 و در ایام تعطیلات نوروزی در بندر كلمبو سریلانكا پهلو خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز