خبرگزاری کار ایران

خطیب نماز جمعه تهران:/تکرار/

کاندیداها از پرونده سازی خودداری کنند

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۹۹

کاندیداها پرونده دیگران را پله بالا رفتن خود قرار ندهند، از این بالاتر بی وجدانی و دور بودن از اخلاق وجود ندارد، برای اینکه با بدی دیگران عرصه را برای خود باز کنند، بی اعتماد کردن مردم به یکدیگر و مردم به مسئولین گناه محسوب می شود.

ایلنا: حجت الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه امروز(9 فروردین)تهران با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: من این ایام را به امام زمان (عج) و دلدادگان به حضرت زهرا(س) تسلیت عرض می کنم و اینکه سال ما سر سفره حضرت زهرا تحول پیدا کرد را به فال نیک می گیرم که همه ما مهمان فاطمه هستیم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: حضرت آقا امسال را حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری کردند که در این مورد دو مطلب را عرض می کنم و اول اینکه امسال به خاطر حساسیت زمانی باید محاسبه ای نسبت به سال 91 داشته باشیم، در اصل خودتان را محک بزنید و گذشته خودتان را ارزیابی کنید زیرا که هیچ کدام از کارهای ما از بین نرفته و اگر می خواهید که سرافراز باشید باید تمام اعمال مطابق قوانین شرع و فقهی باشد.

وی با اشاره به اقدامات دشمن در سال 91 گفت: دشمن دائما در حال جنگ با ما بوده و جاهایی را که هدف گرفته عرصه سیاسی بوده است، اینجا مردم انقلاب کرده اند و دخالت بیگانه در این انقلاب مطرح نبود؛ مرجع تقلیدی جلو افتاد و آحاد مردم نیز پشت سر او حرکت کردند حالا دشمن سعی می کند مردم را از دین جدا کند و جدا کردن مردم از سیاست یعنی جدا کردن مردم از دین و مادامی که مردم ایران به دین پایبندی دارند پرچم ولایت استمرار خواهد داشت.

حجت الاسلام صدیقی افزود: آنها می خواهند مردم خسته شوند و منتظر شکست انقلاب هستند، آنها فکر می کردند با تحریم اقتصادی می توانند مردم را فلج کنند اما مردم عزیز ما در 22 بهمن و در سفر حضرت آقا به استان خراسان نشان دادند هر چقدر شرارت دشمن بیشتر شود ایمان مردم ایران نیز شدیدتر و محکم تر خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران به دلایل فشارهای سیاسی و اقتصادی به ایران پرداخت و گفت: آنها دیدند ایران رو به شکوفایی است. در زمینه نانوتکنولوژی ودیگر علوم یک جهش پیش آمده است، فکر کردند با تحریم اقتصادی می توانند جلوی این جهش را بگیرند اما دیدید در سال 91 پرتاب ماهواره ناهید به فضا صورت گرفت همین طور کاوشگر پیشگام با موجود زنده به فضا رفت و بازگشت و ساخت هواپیمای نظامی فوق پیشرفته همه نقشه های آنها را نقش بر آب کرد. اینها چیزی شبیه به معجزه است.

وی در ادامه به عرصه امنیت پرداخت و گفت: ما در عرصه امنیت به همه حوادث فائق می شویم و برای شرایط جدیدی که برای انتخابات 92 خواب دیده اند با توجه به آشنایی با فتنه 88 و همینطور وجود رهبری روشن اجازه نمی دهیم هیچ اتفاقی برای کشور پیش بیاید.

حجت الاسلام صدیقی به مسائل خارجی در سال گذشته پرداخت و گفت: غزه در شش روز مقاومت ماشین جهنمی اسرائیل را به زانو درآورد و آنها التماس می کردند بدون پیش شرط جنگ را تمام کنند واگر نبود پشتیبانی ملت ایران که حتی سران غزه نیز از ایران تشکر کردند و این نشان دهنده این است که امنیت در غزه از ایران تامین می شود.

امام جمعه موقت تهران به مسئله انتخابات امسال پرداخت و تصریح کرد: در مسئله انتخابات ریاست جمهوری که نزدیک 3 ماه به آن مانده با سه گروه سخن دارم؛ ابتدا با ملت شهید پرور، رشید، با وفا، عاقل که البته من بلندگوی آنها هستم و آنها هم این را می دانند. اینکه نظام جمهوری اسلامی یعنی اینکه جمهوریت نظام به حضور مردم و اسلامیت به ولایت فقیه است، این دو بال نظام را حفظ کرده است و حضور مردم در انتخابات نشان دهنده ثبات و زندگی انقلابی مردم وفادار به نظام که زمینه سازی برای امنیت داخلی هم دلگرم کردن مسئولان بخصوص دولت که هر چقدر آراء بیشتر باشد پشتوانه دولت در خارج و داخل نیز بیشتر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امام بدون هیچ تحمیلی نظر خودشان را فرمودند. جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر و مردم با حضور بیش از 98 درصد یعنی نزدیک به صد درصد در 12 فروردین به جمهوری اسلامی رای دادند و من مطمئنم همان اعتقاد که آن روز نسبت به ولی فقیه داشتند امروز نیز نسبت به ولی فقیه شان دارند و این روحیه اقتضا می کند که به رهبرشان اقتدا کنند.

حجت الاسلام صدیقی در ادامه رو به کاندیداهای حاضر گفت: سخنی نیز با کاندیداها دارم. یکی از افرادی که می خواست کاندیدا شود با من مشورت کرد به او گفتم ببین پول حلال آنقدر داری که تبلیغات کنی. آیا می توانی این امانت را به منزل برسانی و وقتی تامل کرد کنار کشید. کسی که مطمئنا اگر حضور پیدا می کرد آرایی نیز داشت، لذا کاندیداها باید بین خود و خدا حساب باز کنند. ببینند تشنه قدرتند یا تشنه خدمت و اگر تشنه قدرتند وای به حالشان و آنهایی که تشنه خدمت هستند خوشا به حالشان. حال اگر افرادی می بینند کسانی که شرایط بهتری دارند بروند با آنها ائتلاف کنند.

امام جمعه موقت تهران مسئله آخر را در انتخابات آتی رعایت اخلاق دانست و گفت: هم خود طرفداران و هم خود نامزدها باید اخلاق را رعایت کنند و رقبا را با ناسزا و فحش بدرقه نکنند. کاندیداها نیز نباید به طرفداران خود اجازه دهند تا آنها رقبا را با ناسزا بدرقه کنند. حالا ممکن است یک سری افراد هم پرونده ای داشته باشند. کاندیداها پرونده دیگران را پله بالا رفتن خود قرار ندهند، از این بالاتر بی وجدانی و دور بودن از اخلاق وجود ندارد، برای اینکه با بدی دیگران عرصه را برای خود باز کنند، بی اعتماد کردن مردم به یکدیگر و مردم به مسئولین گناه محسوب می شود.

همچنین حجت الاسلام صدیقی در خطبه اول نماز به اهمیت مسجد و ویژگی های مسجد سازان پرداخت و گفت: مسجد به قدری مهم است که مشرک در تعمیر و تاسیس مسجد هیچ حقی ندارد و مسجد جایی است که پلیدی ها را می شوید پس بانی مسجد نمی تواند از مشرکین باشد.

وی ادامه داد: اگر مسجد آباد نباشد جاهایی آباد می شودکه برای کشور ویرانی می شود، مساجد را آباد کنیم که مسجد محل آباد کردن دنیا و آخرت است.

امام جمعه موقت تهران با انتقاد از تعطیلی برخی مساجد گفت: حیف است افرادی که تربیت شده اهل بیت نیستند مساجدشان پر باشد اما طرفداران علی(ع) که در مسجد کشته شده است، نمازهایشان را در مسجد نخوانند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز