خبرگزاری کار ایران

باهنر در نشست خبری:/۱/

1+2 کار خود را زود شروع کرد

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۳۱

برخی از روسای جمهوری پیشین باید حواسشان باشد که آرای نجومی وار گذشته خود را نخواهند داشت/ائتلاف ۱+۲ کار خود را زود شروع کرد و فعلا برای اینکه کسی به آن‌ها بپیوندد در باز نکرده‌اند و ساز و کار پیوستن به آن‌ها هنوز به وجود نیامده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی سال ۹۲ را به واسطه انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها سالی سرنوشت ساز و مهم توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا باهنر در اولین نشست خبری خود درسال ۹۲ گفت: سال ۹۲ توسط رهبر انقلاب اسلامی سال حماسه اقتصادی و سیاسی نامگذاری شده و همانطور که در جریان هستید رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر نامگذاری‌هایشان حول محور اقتصادی بوده است و ما متاسفانه در سال ۹۱ شاهد تکانه‌ها و تشنج‌هایی در بعد اقتصادی و سطح عمومی قیمت‌ها مواجه بودیم و بعضی کارگاه‌های تولیدی با مشکل جدی مواجه شد.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه سال ۹۱ سال حمایت از کار و سرمایه ایرانی بود قدم‌های ابتدایی در آغاز این سال برداشته شد اما در اواسط سال سیاست‌های کلی نظام توسط مقام معظم رهبری ابلاغ گردید.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه ما باید به سمت اقتصاد مقاومتی پیش برویم خاطرنشان ساخت: رقبا و مخالفین نظام جمهوری اسلامی ایران بالاخره تلاش دارند و داشته‌اند که ایران را در تحریم‌های سنگین باقی بگذارند گرچه بعضی تحریم‌ها با هیچ کدام از قوانین سازگار نیست اما ما معتقدیم که تهدید‌ها با خرد و تدبیر می‌تواند به فرصتی برای جهش اقتصادی تبدیل شود.

وی در ادامه افزود: ۷-۸ سال است که آرزوی ما این بوده که وابستگی ما در بودجه عمومی به نفت کاهش پیدا کند که این کار محقق نشده است.

۱+۲ کار خود را زود شروع کرد

محمدرضا باهنر در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه شروط پیوستن به ائتلاف اکثریت اصولگرایان چه می‌تواند باشد تصریح کرد: ائتلاف اکثریت که شامل ائتلاف ۵ نفره من و آقایان آل اسحاق، پورمحمدی، ابوترابی، متکی می‌باشد یک ائتلاف باز است و هرکس که می‌خواهد خود را در معرض این ائتلاف قرار دهد باید شرایط ورود به این ائتلاف را داشته باشد و در صورت شور و مشورت ما ۵ نفر و موافقتمان می‌تواند به این جمع اضافه شود.

وی ادامه داد: ما پیشنهادمان این است که جامعه اصولگرایان بیایند تا ما ائتلاف بزرگی تشکیل دهیم ائتلاف ۱+۲ کار خود را زود شروع کرد و فعلا برای اینکه کسی به آن‌ها بپیوندد در باز نکرده‌اند و ساز و کار پیوستن به آن‌ها هنوز به وجود نیامده است و ما پیشنهادمان این است که جبهه اصولگرایی مدیریت واحد شود.

باهنر گفت: ائتلاف ۱+۲ اعلام کرده که یک نفر از آن‌ها برای انتخابات باقی خواهد ماند. ما نیز همچنین اعلام کرده‌ایم که از ائتلاف اکثریت یک نفر باقی می‌ماند البته اگر دیگران هم به ما اضافه شوند استقبال می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی براینکه آیا جبهه پیروان برنامه مدونی برای سیاست‌های دولت آینده دارد یا نه؟عنوان کرد: در خصوص اینکه جبهه پیروان برای دولت بعدی برنامه‌ای خاص داشته باشد کار جدی صورت نگرفته است. کشور برنامه مصوب دارد و دولتی که روی کار بیاید مجری برنامه‌های مصوب است. اگر ان دولت با بخشی از برنامه‌های مصوب مخالفت داشته باشد پیشنهاد اصلاح برنامه‌ها را خواهد داد و باید در نظر داشت که کاندید‌اها سیاست اجرایی خود را در قبال برنامه‌ها اعلام کنند.

شعار انتخاباتی دادن کار سبکی است

باهنر در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه شعار انتخاباتی خویش را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ چه انتخاب کرده است،گفت: ما اهل شعار نیستیم معتقدیم که باید برنامه داشته باشیم و نگاه‌مان به آینده است به نظر می‌رسد که سه نکته در اجرای سیاست‌های دولت مغفول مانده است. یکی اعتدال در نظام اجرایی، دیگری خردگرایی و سوم عملگرایی است که باید باهم توام باشد.

وی ادامه داد: با توهمات عدم ثبات مدیریتی و ادبیات نامناسب نمی‌توان سیاست‌های اجرایی را اجرا کرد من فکر می‌کنم شعار دادن کار سبکی است و این کار را نخواهم کرد.

حاکمیت به حضور اصلاح طلبان نیاز دارد
این نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به دعوت برخی اصلاح طلبان از خاتمی برای حضور در انتخابات اظهار داشت: من از مدت‌ها قبل گفته‌ام که از حضور اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری دعوت و استقبال می‌کنیم و فکر می‌کنیم همه گرایش‌ها باید حضور داشته باشد البته باید چارچوب قانون اساسی را بپذیرند. این نیاز خودشان است که از صحنه سیاسی کشور حذف نشوند و البته حاکمیت نیز به حضور آنان نیاز دارد که صداهای مختلف حاضر باشند.

وی ادامه داد: اینکه خاتمی در انتخابات حضور خواهد داشت یا نه براساس شنیده‌ها است و ما نیز از اینکه عده‌ای از ایشان دعوت کرده‌اند خبرداریم اما اینکه حضور داشته باشند یا نه براساس مصلحت اندیشی خودشان است.

باهنر در ادامه تصریح کرد: براساس تحلیل ما برخی از روسای جمهوری پیشین باید حواسشان باشد که آرای نجومی وار گذشته خود را نخواهند داشت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی براینکه چرا ائتلاف اکثریت همواره به حمایت جامعتین تاکید داشته در صورتی که اعضای جامعتین این حمایت را تکذیب کرده‌اند، خاطرنشان ساخت: بهتر است به خبر‌ها دقت کنیم. از جبهه پیروان سه نفر به عنوان کاندیدا با یکدیگر ائتلاف کرده‌اند آقای ابوترابی و پورمحمدی که عضو روحانیت هستند و نه کاندیدای آن‌ها به ما پیوستند باید در نظر داشت که جامعتین ساز و کار ائتلاف اکثریت را پذیرفته است نه کاندیداها را.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز