خبرگزاری کار ایران

محمدرضا باهنر در نشست خبری:/۲/

حلقه انحرافی امکان ایجاد ناهنجاری در کشور را ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۳۷

افزایش سطح عمومی قیمت‌ها و بیکاری دو معضل اصلی امروز خانوارهای ایرانی است/بعضی از دوستان افراطی می‌خواهند به ۱۳ میلیون رای ایراد بگیرند در صورتی که آن رای هیچ اشکالی نداشته است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت:بالقوه باید مراقب حلقه انحرافی بود و باید دانست که بالفعل امکان ایجاد ناهنجاری در کشور را ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا باهنر در جریان برگزاری نشست خبری خود که به منظور بررسی اوضاع سیاسی کشور برگزار شده بود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی براینکه واکنش شما نسبت به شکایت برخی اصولگرایان نسبت به ائتلاف اکثریت اصولگرایان چیست، خاطرنشان ساخت: نامگذاری ائتلاف اکثریت به معنا و مفهوم نفی بقیه ائتلاف‌ها نیست. ما به دو دلیل این ائتلاف را ائتلاف اکثریت نامگذاری کرده‌ایم یکی اینکه ما هیچ ائتلاف ۵ نفره‌ای نداریم و دوم اینکه حامی این ائتلاف ۵ نفره جبهه پیروان است که متشکل از ۱۵ تشکل رسمی و سابقه دار انقلاب می‌باشد. باقی ائتلاف‌ها نیز ادعایی ندارند که ما تشکیلات سیاسی رسمی داریم و باید یادآور شد که ما هیچ تعصبی روی اسم‌ها نداریم.

باهنر در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه آیا شما فکر نمی‌کنید تعدد بین ائتلاف‌ها ناشی از نبود رقیب سرسخت و جدی در جناح مقابل می‌باشد،عنوان کرد: بهتر است من گفته خود را تصحیح کنم. ما به سمت کاندیدای واحد نمی‌رویم بلکه به سمت مدیریت واحد می‌رویم و تلاش ما این است که جبهه اصولگرایی به سمت مدیریت واحد برود اصلا شاید به نتیجه رسیدیم که کاندیدای اصولگرایی دو نفر باشند.

وی در ادامه افزود: در خصوص اینکه باقی جریان‌ها حضور ندارند باید گفت که اصلاح طلبان بحث‌های مفصلی در خصوص کاندیدا‌ها می‌کنند البته ما انتخابات را سه قطبی پیش بینی می‌کنیم که قطب سوم نماینده دولت خواهد بود.

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه برنامه اقتصادی شما برای حل چالش‌های اقتصادی به وجود آمده در کشور چه خواهد بود؟ تصریح کرد: گرانی، تورم و بیکاری از جمله مشکلات به وجود آمده در حوزه اقتصاد است علی رغم اینکه در برنامه پنجم توسعه ما برای اشتغال پایدار پیش بینی و برنامه ریزی‌های لازم را کرده بودیم با مشکل بیکاری مواجه شدیم اما می‌بینیم که افزایش سطح عمومی قیمت‌ها و بیکاری دو معضل اصلی امروز خانوارهای ایرانی است از طرفی بنگاه‌های تولیدی برای تهیه امکانات تولید با مشکل مواجه هستند.

وی ادامه داد: این مشکلات سریعا قابل جبران نیست و من درمان کامل گرانی و اشتغال را بعید می‌دانم. یکی از عوامل اصلی گرانی نقدینگی کشور است که از سال ۸۴ تاکنون ۷ برابر افزایش یافته است این موارد (گرانی و تورم) را می‌توان ظرف یک سال جمع کرد. در بحث تولید نیز باید فضا را به تدریج سامان دهیم.

باهنر در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی براینکه واکنش شما به اظهارات برخی افراد مانند آقای عسگراولادی نسبت به سران فتنه چیست؟ تصریح کرد: بعد از سال ۸۸ اتفاق بدی افتاد که واقعا فتنه بود و هزینه سنگینی به نظام، فعالان سیاسی و حتی خود فتنه گران وارد کرد. ما مشکلمان واژه‌ها نیست مهم این است که نتیجه کار آن‌ها این بود که هزینه سنگین به کشور وارد شد.

وی ادامه داد: حالا در این بین برخی از آرا کم و زیاد شد بعضی‌ها ناراحت و عصبانی شدند و مهم این است که آقایان نتوانستند فضای سیاسی و اجتماعی پیرامون را مدیریت کنند و در صید دشمنان نیفتند. این‌ها در هر صورت مفتون شدند و نتوانستند خود را مدیریت کنند و تبدیل به اپوزوسیون خارج از نظام شدند.

باهنر ادامه داد: ما مساله قبل از انتخابات و بعد از انتخابات را از یکدیگر جدا می‌کنیم بعضی از دوستان افراطی می‌خواهند به ۱۳ میلیون رای ایراد بگیرند در صورتی که آن رای هیچ اشکالی نداشته است.

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در پاسخ به یکی دیگر از خبرنگاران مبنی براینکه آینده جریان انحرافی و پایان دولت احمدی‌نژاد را چگونه ارزیابی می‌کنید؟خاطرنشان ساخت: من جریان انحرافی را قبول ندارم زیرا جریان به مجموعه‌ای گفته می‌شود که دارای پشتوانه اجتماعی باشد اگر بخواهم لفظ جریان را اصلاح کنم بهتر است بگویم که حلقه انحرافی است.

وی ادامه داد: این افراد و حلقه انحرافی علاقمند هستند که ما به آن‌ها جریان بگوییم و بیشتر به دنبال ماجراجویی سیاسی هستند تا بدنبال رفتار خردمابانه همراه با ساختار سیاسی. حلقه انحرافی ادبیات خشنی به کار می‌برد و رویکردشان رویکرد انسجام نیست و بدنبال شهرت طلبی و مطرح شدن در رسانه‌ها هستند در صورتی که پشتوانه وسیع اجتماعی ندارند.

وی در ادامه متذکر شد: بالقوه باید مراقب حلقه انحرافی بود و باید دانست که بالفعل امکان ایجاد ناهنجاری در کشور را ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز