خبرگزاری کار ایران

باهنر نشست خبری:/۳/

درمان رایگان مردم با یک چهارم یارانه نقدی ممکن است

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۴۵

اگر یک چهارم از یارانه نقدی را کم کنیم، می‌توانیم با این مبلغ سیستم درمان کشور را مجانی کنیم که البته این مسئله نیازمند کار اجرایی سنگین است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت:اگر یک چهارم از یارانه نقدی را کم کنیم، می‌توانیم با این مبلغ سیستم درمان کشور را مجانی کنیم که البته این مسئله نیازمند کار اجرایی سنگین است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا باهنر در جریان برگزاری نشست خبری خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی براینکه نظر شما در خصوص برقراری رابطه با آمریکا چیست؟ تصریح کرد: رابطه با آمریکا ممکن است دارای ابهام و پیچیدگی باشد اما ما در سند چشم انداز ۲۰ ساله نظام اعلام کردیم که در سال ۱۴۰۴ کشوری توسعه یافته دارای تعامل با همه کشورهای دنیا جز رژیم اشغالگر قدس هستیم که آن را مشروع نمی‌دانیم اما معتقدیم بقیه کشور‌ها مشروع هستند و با ساز و کار خاص روی کار آمدند از طرفی با بعضی کشور‌ها اختلاف منافع داریم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال ما به عنوان کشور اسلامی بر وضعیت تروریسم، کشتار جمعی حساسیم و مواردی که ما به آن‌ها حساسیت داریم آمریکا نسبت به آن حساسیت ندارد برخی مشکلات در حال حاضر قابل حل نیست در آینده نیز قابل حل نخواهد بود و به همین دلیل است که کشور‌ها به ما هزینه تحمیل می‌کنند در حالی که  کسی حق ندارد این هزینه‌ها را افزایش دهد.

باهنر در ادامه ضمن اشاره به اظهارات رهبری در خصوص آمریکا تصریح کرد: آمریکا بالاخره باید پنجه بوکس خود را از زیر دستکش حریر در بیاورد حتی در تحریم داروی نجات بخش نیز گامی عقب نگذاشته‌اند در این صورت دیگر چه طلب گفتگویی است اگر گفتگو عادلانه و واقعی باشد باهم مذاکره می‌کنیم.

باهنر در خصوص مذاکرات اخیر ایران و ۱+۵ در نشست آلماتی تصریح کرد: به نظر می‌رسد۱+۵ زمان می‌خرد و می‌خواهد ایران را معطل کند در صورتی که محور صحبت‌ها مشخص شده است ما در مذاکرات شرکت کرده و می‌کنیم و توصیه‌مان هم این است که مساله هسته‌ای کاملا حقوقی است و تسلط در فناوری غنی سازی جزء اختیارات ما است و از آن صرف نظر نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: نکته دوم این است که ما اعلام کردیم از این فناوری استفاده غیر صلح آمیز نخواهیم کرد. آن‌ها اگر ما را می‌شناسند و به ساختار حاکمیتی ما آشنا هستند موقعیت رهبری در جهان اسلام را نمی‌دانند. ایشان فتوا داده‌اند که استفاده نظامی از فناوری هسته‌ای حرام است. این سند به عنوان یکی از اسناد مهم سازمان ملل از سوی مرجع جهان شیعه می‌تواند به ثبت برسد.

وی ادامه داد: وقتی این طور سندی در اختیار سازمان ملل قرار می‌گیرد آن‌ها باید حداکثر استفاده را ببرند و در جهت راستی آزمایی از آن استفاده کنند. ما جزو کشورهای هسته‌ای هستیم و از حقوق اولیه خود کوتاه نخواهیم آمد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی براینکه چه تضمینی برای حفظ و برقراری امنیت در سفارتخانه‌های دیگر کشور‌ها در ایران در زمان صدارت شما وجود دارد،عنوان کرد: ما رفتار غیرقانونی را از سوی هر گروهی سر بزند محکوم می‌کنیم. اگر با کشوری رابطه داریم هیچ کس حق تجاوز به خاک آن کشور را نخواهد داشت مگر اینکه آن کشور جرم و جنایتی مرتکب شده و براساس قانون قابل رسیدگی باشد.

وی ادامه داد: اگر کسی بخواهد خلاف قانون تجاوز غیرقانونی کند برخورد خواهیم کرد.

باهنر در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص ایرانیان مقیم خارج، اظهار داشت: ایرانیانی که در خارج از کشور هستند سرمایه جدی برای کشور هستند اگر بخواهیم به برخی از آنها برچسب زنده انقلاب بزنیم، بی‌انصافی است. اگر این افراد خوب مدیریت شوند می‌توانند به عنوان سفیران ایران در زمینه دیپلماسی باشند.

 وی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص بحث بهداشت و درمان، اضافه کرد: دولت نهم و دهم خدمات بسیار زیادی را در کشور با گفتمان عدالت محوری روی کار آورد که این گفتمان در قالب یارانه نقدی ارائه شد.

 باهنر اضافه کرد: ‌اگر یک چهارم از یارانه نقدی را کم کنیم، می‌توانیم با این مبلغ سیستم درمان کشور را مجانی کنیم که البته این مسئله نیازمند کار اجرایی سنگین است.

 دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت: در کشور ما مقوله سلامت، مقوله پیچیده‌ای شده است و برای بسیاری از خانواده‌ها درد بی‌پولی برای درمان بسیار سخت‌تر از بیماری است که البته این مسائل قابل حل است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز