خبرگزاری کار ایران

در جلسه مسئولان عالی قضایی صورت گرفت:

استفاده از امکانات دولتی در اغراض انتخاباتی جرم است

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۷۶

امیدواریم تمام کسانی که به نحوی در معرض کاندیدا شدن هستند وهواداران آنها به این موضوع توجه کنند و از بودجه نهادها و سازمان‌های دولتی و عمومی در انتخابات استفاده نکنند و بدانند هم برخورد نظارتی شورای نگهبان و هم برخورد قوه قضاییه را درپی خواهد داشت.

رئیس قوه قضاییه گفت: گزارش‌هایی مبنی بر سوءاستفاده از امکانات دولتی و بودجه عمومی در اغراض انتخاباتی دریافت کرده‌ایم، استفاده از امکانات دولتی در اغراض انتخاباتی جرم است از شورای محترم نگهبان می‌خواهیم جهات نظارتی خود را تشدید کنند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی تاکید کرد: از این‌که عده‌ای بی‌گناه در کشوری بر اثر حملات تروریستی کشته بشوند، متأسف هستیم و به عنوان کشوری که سال‌هاست آماج حملات تروریستی بوده، کاملاً عمق چنین وقایع ناگواری را درک می‌کنیم و البته در کنار آن، این سؤال را از دولتمردان آمریکا می‌پرسیم که آیا ناگوار بودن این‌گونه حملات فقط برای آمریکاست یا کشورها و مردم نقاط دیگر دنیا نیز حق و حقوقی در این زمینه دارند.

رئیس قوه قضاییه سیاست‌های آمریکا در قبال تروریسم را سیاست‌هایی دوگانه و یک بام و دو هوا نامید و با طرح این پرسش که چنین سیاست‌های دوگانه و متناقضی تا کی باید ادامه یابد، به ماهیت گروهک منافقین و برخورد آمریکا و اروپا با شرایط این گروهک اشاره و از آن به عنوان نمونه‌ای از برخوردهای دوگانه غربی‌ها با مسئله تروریسم یاد کرد و افزود: متأسفانه منافقین کارنامه بسیار سیاهی دارند؛ در طول سال‌های پس از انقلاب جنایت‌های فراوانی علیه ملت ما داشته‌اند و هزاران نفر از مرد و زن و پیر و جوان این کشور را به خاک و خون کشیده‌اند و عالی‌ترین مسئولان ما را ترور کردند، با این حال با این کارنامه سیاه و خونین اکنون از فهرست سیاه تروریست آمریکا بیرون رفته‌اند و حتی دفترشان در واشنگتن افتتاح شده است.

وی نمونه‌ای دیگر از رفتارهای دوگانه در موضوع تروریسم را رویکرد غرب و به ویژه آمریکا در قبال سوریه اعلام کرد و گفت: در حال حاضر سوریه قربانی واقعی تروریسم است و هر روز در دانشگاه‌ها و مدارس این کشور و سایر مناطق پرجمعیت آن و در روز روشن، عده زیادی به خاک و خون کشیده می‌شوند و در عین حال متأسفانه آمریکایی‌ها از این گروه‌های تروریست و معاند حمایت می‌کنند.

آیت‌الله آملی لاریجانی با تاکید بر این‌که چنین رفتارهای نامناسب و غیرانسانی در قبال تروریسم و برخورد دوگانه با آن موجب رواج تروریسم خواهد شد، اظهار کرد: اگر بناست تروریسم رواج پیدا کند، قطعاً دامن خود غربی‌ها را خواهد گرفت، کما این‌که در افغانستان از گروه تروریستی طالبان حمایت و آن‌ها را مسلح کردند و در نهایت خودشان به تمام معنا گرفتار تروریسم این گروه شدند.

رئیس قوه قضاییه افزود: اگر تروریسم اشکال دارد باید همیشه و در همه‌جا اشکال داشته باشد نه این‌که هرگاه علیه خودشان است، مقابله با تروریسم را بزرگ کنند و هرگاه نیاز دارند از همین گروه‌های تروریستی علیه دیگر کشورها استفاده و از آن‌ها حمایت کنند.

آیت‌الله آملی لاریجانی در ادامه سخنان خود با اشاره به این‌که «گزارش‌هایی مبنی بر سوءاستفاده از امکانات دولتی و بودجه عمومی در اغراض انتخاباتی دریافت کرده‌ایم» افزود: استفاده از امکانات دولتی در اغراض انتخاباتی جرم است و از شورای محترم نگهبان می‌خواهیم جهات نظارتی خود را تشدید کنند، هرچند مطمئنیم چنین نظارت‌هایی همچون دوره‌های قبل به خوبی اعمال شده و می‌شود و قوه قضاییه نیز به حسب وظیفه خود حتماً فعالیت‌های انتخاباتی را رصد می‌کند.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: متأسفانه پاره‌ای اقدامات که با بودجه‌های دولتی به معنای اعم آن صورت می‌گیرد، رنگ و بوی انتخاباتی دارد.

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: امیدواریم تمام کسانی که به نحوی در معرض کاندیدا شدن هستند و هواداران آن‌ها به این موضوع توجه کنند و از بودجه نهادها و سازمان‌های دولتی و عمومی در انتخابات استفاده نکنند و بدانند هم برخورد نظارتی شورای نگهبان و هم برخورد قوه قضاییه را در پی خواهد داشت.

وی در ابتدای این جلسه با تبریک 29 فروردین روز ارتش و نیز دوم اردیبهشت سالروز صدور فرمان تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: یکی از علل مهم عزت و اقتدار کشور؛ نیروهای مسلح کشور هستند.

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: در طول سال‌های بعد از انقلاب، ارتش و سپاه و نیروهای مسلح، موجب سربلندی و عزت این کشور شدند؛ خصوصاً در ایام دفاع مقدس، مجاهدت‌ها و افتخارات نیروهای مسلح بر همه روشن است.

رئیس دستگاه قضایی کشور با اشاره به حمایت‌های حضرت امام (ره) از ارتش در مقابل شیطنت‌های منافقین در خصوص انحلال ارتش، خاطرنشان کرد: حضرت امام (ره) با جدیت در مقابل این توطئه ایستادند و از ارتش حمایت و با درایت خودشان ارتش را به یک نیروی مؤمن، معتقد و پایبند تبدیل کردند و ارتش مقتدر در طول سالیان سال در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مدافع انقلاب بوده و هستند.

در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی بحث و بررسی پیش‌نویس آیین‌نامه نحوه بازرسی، نظارت و ارزشیابی رفتار و عملکرد قضات ادامه یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز